Alla inlägg den 4 mars 2008

Av Zkrivaren - 4 mars 2008 23:47

Nu är timmen snart midnatt, Zaga är hemma och gasverket fungerar. Nej, vi bor inte omodernt, men hunden släpper gaser hela tiden, så är bloggen inte väl använd i morgon...då vet du.


Fast sådant kanske man inte märker i stundens hetta. Vad tror du Zaga?

Hmmm, var är hon...ah i badrummet...dags att avrunda här. Vi syns i morgon för nu skall det borstas.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 4 mars 2008 23:30

...men inte på golvet där Zaga tycker det är fint.

- Tack Zaga, för det. Jag knäskurade i två timmar och 24,5 minuter. Sedan torkade jag med byrackan. Som tack släppte hon ut lite avgaser, som du på så sätt slapp lukta på.


Utan dig Zaga, skulle livet vara otroligt tråkigt, snällt, hundpromenader, ensamt...Nä låt oss leka ta fatt i sängen istället. Och du Zaga, pennan fungerar.


Snart är det party igen, den här gången är det jag som ställer till det, och sköter allt. Zaga skall få ta det lungt, bara njuta....av mig...med mig.
Hur det kommer att bli? Titta på videon "Party for two" med Shania Twain, och se vår nya bostad i bakgrunden. Takkronan däremot, liksom matbordet, är inte kvar.

//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 4 mars 2008 23:13

Lilla hjärtat...inte känna dig ensam..jag är ju alltid med dig ..fast jag inte är precis bredvid.

Förlåt...att jag inte hann se att det nya bordet var där..lessen..

Det är jättefint och stort..å jag får plats, hihihi

Fint på golvet med..då kan vi ju äta där, eller..

Hmm.....näst intill oförskämd..näe du..det skulle jag väl inte vilja kalla det..ärlig som få..hade varit bättre.

Vem bryr sig om dig hela tiden..vem försöker hålla dig uppe när det behövs..vem hör av sig i alla lägen..vem kramar dig..vem pussar dig..vem värmer dig..???

Jaja...Gina förstås...men jag är väl med på ett hörn iaf?

Att det kommit några kommentarer till mig i dag..är jag jätteglad för:-)


Nej..nu vill jag mysa lite...Zacke..snälla du kom..en stund.

Spelar låten för dig...

Nattis till er andra..äsch kikar nog in en gång till senare...


//Zaga Zkriverskan

Av Zkrivaren - 4 mars 2008 22:30

Ikväll har det varit en slö kväll, en rikitgt lat kväll under vilken jag inte gjort ett dugg. Det var länge sedan jag hade en sådan kväll. Bara hunden som i sin löpperiod är orolig i själen och vandrar på. Husse är precis tvärtom för en gångs skull.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 4 mars 2008 19:06

...att jag kan ju ta fram kvasten och sopa av golvet efter hunden, som drog in halva skogen tidigare idag. Sedan ska jag svabba av golvet så att man kan spegla sig i det. Hmm kanske man kan ta bort hallspegeln då?

Det är nog inte fel att vara ensam ibland, fast jag saknar dig ändå, Zaga. 

Av Zkrivaren - 4 mars 2008 18:54

Zaga, är kvinnan som kommer och går, springer och kör bil och är uppkäftigt till gränsen till otrevligt, men det är bara att ge igen. Inget att bli skrämd av, hon är egentligen otroligt trevlig. När hon blir för gapig ger jag henne en puss, då blir hon som en spis, glödande het.

Här i bloggen får man kanske ge igen på samma sätt, som nu när hon svepte in som en virvelvind och drämde dörren i ansiktet på hunden, slängde av sig kläderna, men inte för mig. In i duschen och på med nya kläder. Hon skulle på något annat ställe. En annan fick inte följa med, var nåt tjejsnack eller sånt.


Och här är man frusen. Jaha...hunden knockad, vad gör jag då. Det nya stora bordet hann hon inte ens se. Det har plats för tio personer. Och vid party kan man vara två på bordet också...liggandes...bredvid varann.


Jag hade en polare vars brorsa lyckades med just det. Full som bara den, lade han sig på köksbordet och somnade... i 8 timmar. När han vaknade klagade han över att sängen var hård och han saknade huvudkudde!


Ja, köksbord kan användas till mycket, men jag föredrar mat på bordet.


//Zkrivaren - ensam o allena

Av Zkrivaren - 4 mars 2008 18:43

Hej hjärtat...du ska ju inte springa runt å spana längre...lovade du..eller hur??!!

Kolla på det stora köksbordet..vi ska väl inte bara äta på bordet va?

Måste ju iväg en stund igen...*snyft* kan du sköta dig så länge..

Vad är det för besök som är på gång? Vill veta...känner att jag får lite ont i huvudet, hahahaha

Det vill nog till om det ska gå över,,,vännen.

Det är någon som satt en fossing i bloggen iaf..gulligt:-)

Håll dig het en stund till så kommer....jag sen.

Pussar å kramar på/över/runt dej...

//Zaga som frumpigt kvastar omkring...å river...


Av Zkrivaren - 4 mars 2008 17:38

Klimatberedningen presenterade idag mycket modesta åtgärdsförslag för de 75 procent av Sveriges koldioxidutsläpp som är lågt eller inte alls beskattad. Dessa utsläpp har idag en genomsnittlig koldioxidskatt under 20 öre/kg och till exempel det expansiva flygresandet har ingen skatt alls - och inga reella åtgärder föreslås heller.

För de 25 procent av utsläppen som kommer från vägtransporterna och redan är högt beskattade – en privatbilist beskattas till exempel med över 2 kr/kg - föreslår beredningen däremot en lång rad åtgärder med höga kostnader och stora regionalpolitiska konsekvenser. Beredningen verkar inte ha insett vilka konsekvenser som uppstår när dessa förslag adderas ihop.


Konsekvensen blir att de som bor i Stockholm och flyger mycket (och därmed har höga utsläpp) knappast berörs alls av beredningens förslag. Däremot lär de få nytta av de satsningar på kollektivtrafik och snabbtåg som föreslås. En barnfamilj utanför storstadsområdena drabbas däremot fullt ut av förslagen och får ingen eller låg nytta av de föreslagna kollektivtrafik- och tågsatsningarna.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards