Alla inlägg den 8 mars 2008

Av Zkrivaren - 8 mars 2008 15:06

så nere i att jag är i molnen och svävar.


Engelbert Humperdinck - I'll Be Your Baby Tonight


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 8 mars 2008 14:55

Jag blir så glad över ditt inlägg, ta nästa buss och kom, vi saknar dig såååååå mycket. Inget är roligt bara tråkigt. Ensamheten ekar i väggarna när du inte är här.


Så vänta inte min sköna prinsessa, din prins väntar med hund på dig...otåligt. Varför vänta på bussen, kapa en buss, bil, mc, moped, cykel, kvast eller en sådan där motoriserad rullbräda, bara du kommer snabbt till mig, min älskade Zaga.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 8 mars 2008 14:52

Cat_Catnip_Talk.jpg Cat nip image by angeleyez2905

på detta med vad våra djur "säger" till oss..

Ni som har djur..får ni aldrig känslan av att dom "säger" något ibland?

Min vovve "pratar" en massa strunt men även en del viktiga saker..nu sist resulterade det i ett veterinärbesök med vovven som..hade fått problem med sin rygg...

Det "talade" hon om på sitt speciella vis..gick inte att ta miste på...veterinären trodde det kunde vara ett ben eller höfter..medans jag sa att det nog kom från ryggslut/svans..vilket visade sig vara helt rätt efter att vi tagit lite plåtar..

Så hörrni..."lyssna" på era djur...jag är säker på att ni alla kommer att "höra" vad dom säger..bara ni vågar....

//Zaga-som -vågar

Av Zkrivaren - 8 mars 2008 14:36

Zacke...hjärtat..du skriver ju så snällt så jag tar nästa buss ..om du vill!

HAr varit runt å läst i diverse bloggar nu...blir jävligt fundersam över detta med att en del tycker sig besitta övernaturliga krafter...hmmm

Det är lite skrämmande att det kan styra över andra människor så mycket.

Får känslan av att en hel del går in på vissa sidor för att kolla hur deras dag ska bli??  hur dom mår?? men snälla ni.....om det vore det minsta lilla seriöst..då skulle de väl inte ligga ute till allmän beskådan...skulle jag aldrig göra..ska jag "hjälpa" nån så gör jag det helt privat..inte fasen i en blogg..

Glöm sånt...ni får ett bättre liv och en trevligare dag om ni har distans till sådana oseriösa sidor.....

Om man nu tror att man vet vad man håller på med..då passar man sig för att agera på det sättet...vem vill påkalla sig "de mörka" krafterna..inte jag iaf..

Har fått lite bad feelings efter dessa sidor...ska muntra upp mig med lite "hundprat"...Ha en fortsatt bra lördag.

//Zaga-som-inte-gillar-amatörer.....

dark.jpg dark image by Kirasami

Av Zkrivaren - 8 mars 2008 14:12

Jag har storstädat, men vet inte var jag skall göra med Zagas saker, de hon har kvar här. Som jag saknar henne, och hunden ylar varje dag ut sin sorg och saknad så jag får klagomål. Jag får sätta munkavle på hunden och slänga in henne i en ljudisolerad kartong långt in i garderoben. Sedan kan jag sitta och yla vid dörren.


Ibland alla saker fann jag en bok...kul sak...101 positioner. Nä, jag menar inte politiker och  statsministrar. Det här är något mycket bättre och framför allt mycket roligare. Synd att det fanns en bok till.


Oh Zaga, kom hit ikväll.

Oh Zaga, jag saknar ditt rytande och gnäll

Ingen kan som du,

slita andra mitt itu.

Zara, du som är vacker, snäll och rar,

kom hem är du mer än underbar.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 8 mars 2008 14:02

Statsminister Reinfeldt, är Sveriges statsminister och han vill vara populär. Därför står det att läsa i media att han vill sänka skatten för låg- och medelinkomsttagare igen. Det innebär väl att alla med lön mellan 25 000 och 40 000 brutto i månaden får mer pengar?


Pensionärerna, de sjuka, handikappade osv, de som verkligen behöver mer pengar, de får inget? Men som någon sa till mig, pensionärerna är förbrukningsvara. De byggde upp allt åt regeringen, som nu vill bli av med en börda.


Och hur skall då skattesänkningarna betalas? Med höjd skatt på sprit, tobak och bilbränsle, vilket i sin tur ökar utgifterna för kommunerna som till slut går med underskott, och måste låna av staten, som enligt finansministern, har det gått ställt...ännu.

För inte lär alla fimpa om ciggen blir dyrare, mat kan minskas och pengarna flyttas från matkonto till rökkonto. Likaså med bilen, för bilen behövs allti. Antingen till/från jobbet elelr för nöjets skull. Tar pengarna från matkontot.

Alkohol måste ju finnas i det svenska hemmet, Några hundra från matkontot går bra.

När maten sedan skall köpas är pengarna slut och då går man till socialen.


Vilken tur att våra politker är så kloka och förstående, annars skulle de kanske inte ha den ekonomi de har, och vi andra skulle ha mera.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 8 mars 2008 13:57

Bush har gjort det igen, försvarat våldet. Han har med sitt veto stoppat möjligheten att stoppa tortyr i lag. Och det är egentligen tur det, för då kan ju han själv en dag gripas och torteras, helt lagligt.

Av Zkrivaren - 8 mars 2008 13:36

Mannen var ute och provkörde sin nya sportiga Porsche.
Han fällde ned taket och tryckte på gasen. När han körde över 120 såg han blåljus bakom sig.

Han hade blivit något fartblind och tänkte att polisen kan aldrig köra ikapp honom. Han tryckte gasen i botten, men när han närmade sig 170 började han att tänka, "Vad i helvete håller jag på med?" och då stannade han vid väggrenen.
Polisen kom fram till bilen med bötesmappen i handen.

"Det har varit en låååång dag, mitt pass är snart slut och det är dessutom fredag den trettonde. Jag har ingen lust att börja trassla med papper. Jag släpper dig om du kan lämna en förklaring för fortkörningen, som jag inte har hört tidigare".

Mannen tänkte 2 sekunder och svarade,
"Min fru lämnade mig förra veckan, hon stack iväg med en polis. Jag trodde att han ville lämna tillbaka henne".

Polisen önskade mannen trevlig helg.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards