Alla inlägg under juli 2007

Av Zkrivaren - 20 juli 2007 08:45

Idag firas det kanske lite varstans hos en del. Alla andra firar dagens namnsdagsbarn Margareta och Greta. Grattis!

God förmiddag!

Av Zkrivaren - 19 juli 2007 23:44

Vart tog dagen vägen och kvällen och..? Ja, jag vet inte.


Godnatt besökare & sov gott därute någonstans! 

Av Zkrivaren - 19 juli 2007 20:44

Invånarna i Jönköpings län är mycket mer benägna att surfa på internet än medborgarna i Kalmar län. Och mitt emellan de finns Kronobergarna. Allt enligt den lista över var vi bor och hur vi surfar, som nu presenterats av undersökningsföretaget Research International och intresseorganisationen Sveriges Annonsörer. I toppen finns Stockholm.


Källa: Smålandsnytt

Av Zkrivaren - 19 juli 2007 11:40

Ett medelålders par sitter i bostades lugna vrå och samtalar. Frun frågar:
- Om jag dör, kommer du att gifta om dig då?
- Om jag känner mig pigg och fräsch, då gör jag nog det, svarar maken.
- Mmmmm...men kommer ni att bo i vårt hus då?
- Självklart kommer vi att göra det. Jag har ju byggt huset själv och det är ett bra hus.
- Men vår dubbelsäng, ska ni använda den också?
- Visst, det är ju en Hästensäng, så det gör vi!
- Men mina golfklubbor då? frågar frun.
- Nej, det går inte. Hon är vänsterhänt!
 

- Vet du varför jag pratar med dig?
- För att jag är en bra lyssnare?
- Nej, för att du är här!



Karin har fått en ny anställning på en ny arbetsplats. En av tjejerna varnar henne
- Om Zakrisson ber dig följa med in i förrådet och sortera papper, så gör inte det!
- Inte?
- Nej, han sorterar faktiskt papper!

Av Zkrivaren - 19 juli 2007 08:42

Torsdagen den 19 juli har bara ett namn i almanackan, för mig ett namn som bärs av många jag på ett eller annat sätt kommit eller kommer i kontakt med; Sara.
Grattis Sara, det är din namnsdag idag!

God förmiddag!

Av Zkrivaren - 18 juli 2007 23:30

Nu har klockan sprungit iväg igen. Dygnet är snart slut och jag är det.


Godnatt & sov gott besökare därute någonstans!
 

Av Zkrivaren - 18 juli 2007 12:28

Varje år åker tusentals människor på långfärdsturer med buss. Inte med den lokala bussen till centrum 20 minuter bort, utan de sitter i timmar och åker tillsammans under sträng tystnad.

Man är så rädd att säga något, men är man onykter säger man betydligt mer och får veta det surt efteråt

Jag har åkt en hel del långfärdsbuss och tåg, och det är detsamma varje gång, men detta fritar inte från ansvar när man skapat och klämt fram ett barn! Men icke, de får sitta hemma! Mamma och pappa ska ut och ha kul, är det inte Finlandsbåten så är det tåg eller långfärdsbuss, som alternativet till flyget.

Men nu tillbaka till bussen. Jag åkte med min mamma på en så kallad julbordsresa för länge sedan. Som "radiot" hade jag förberettt mig med ett antal kassettband eftersom cd och mp3-spelare inte fanns då. Restiden var cirka 3-4 timmar och redan efter halva vägen tyckte jag att det liknade "ankskit". Så det blev att vidarebefodra ett kassettband med för passagerarna lämplig musik, vilket inte Eddie Meduzas "Jag vill ha en tjej med stora pattar" kan anses vara. Chauffören tyckte det var en kul idé eftersom han också tyckte det var en tråkig stämning ombord, liksom på de flesta färderna. Femton minuter senare var jag medelpunkten för dagens goda gärning och alla började prata med varann, skoja, byta telefonnummer osv. Allt under tiden som musiken flödade ur bussens högtalare.

På tillbakavägen var det samma visa igen, alla satt sura, buttra och jästa efter alltför mycket skinka, kalkon och andra goda rätter. Raaap. Då var frågan från chauffören i högtalaren om han kunde få låna kassettbandet given, men innan det kom fram, reste sig en karl 50+ och tog mikrofonen, den som normalt guiden använder, och började dra historier, och ju längre han höllt på ju fräckare blev dem, till allas förtjusning. Åter igen pratade alla med alla, och många lappar bytte ägare innan vi var tillbaka i Stockholm och splittrades för att aldrig mera ses.

Vad kan vi lära av detta?

Jo, att bry oss om. Vi kan inte sitta och säga vi bryr oss om när faster Agda blir slagen på käften av grannen i uppgången. Lika lite som vi ska titta på när 10-åringar hoppar på en ensam jämnårig med knytnävsslag och sparkar. Att bry sig om är att göra något - vad gör du?

Kan vi inte det, då bryr vi oss inte! Det finns bara en enda ursäkt att inte bry sig, och den nämner jag inte här av skäl jag tror läsaren förstår.

Av Zkrivaren - 18 juli 2007 11:24

Förl it ese xge ru pph ovtil lök ad läss vå righ eter. (Läs igen och gör det sakta)

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards