Alla inlägg under juli 2007

Av Zkrivaren - 18 juli 2007 08:26

Den 18 juli har Fredrik och Fritz namnsdag och vi gratulerar alla som bärare av namnen.

Vädret ser ut att ha stbliserat sig något och man vågar sig ut, kanske på en flygtur i den kraftiga blåsten?

God förmiddag!

Av Zkrivaren - 17 juli 2007 22:12

Så är tisdagen snart slut och onsdagen tar vid, precis som vanligt. Lika vanligt som att jag om en stund kryper ner avklädd och solo i sängen. Underifrån hörs ett grymtande och snart kommer hon fram och lägger sig en bit bort, övervakar husses ensamhet tills han sover. Då går hon tillbaka under sängen.

Godnatt besökare därute någonstans!

Av Zkrivaren - 17 juli 2007 22:05

Det var en gång en dansk, en norsk och så jag själv som skulle tävla om vem som kunde vara längsta tiden inne i en svinstia.
Först gick dansken in, men efter en minut kom han ut och stönade:
-Grisen fes!!
Då gick norsken in efter två minuter kom han ut, grön i ansiktetoch stönade:
-Grisen fes!!
Då var det plötsligt min tur att gå in i svinstian. Efter tio minuter kom grisen ut och stönade:
-Zacke fes!!

:-)

"Hovmästarn, det är en fluga i min soppa!"
"Jamen, var det inte köttsoppa ni beställde?"

:-)

Petter har jobbat i IT-branchen i 30 år och har till slut blivit less på stressen. Han slutar sitt jobb och köper en övergiven gård uppe i Lappland så långt från civilisationen han kan komma.

Ola träffar brevbäraren en gång i veckan och handlar i närmaste lanthandel en gång i månaden. Annars är lugnet totalt. Efter sex månader av total isolering så knackar det plötsligt på dörren, han öppnar och utanför står en skäggig storvuxen man.

-Jag heter Enok, din granne tre mil bort på andra sidan dalen. Jag tänkte ha ett partaj på Lördag och undrade om du vill komma.
Toppen, svarade Ola. Efter sex månader börjar jag vara redo att möta några lokala människor. Tack!

När Enok börjar gå sin väg stannar han och säger: Måste väl varna dig, det brukar bli en hel del supande.
-Inga problem," svarar Ola, Efter 30 i IT-branchen så hänger jag med de bästa.

Enok fortsätter, men stannar igen och säger: Troligen så blir det nog en massa slagsmål också.
Ola tänker: Jasså...hårda killar. Men säger:
-Jag brukar komma bra överens med folk så det ska väl gå bra.

Ännu en gång går Enok sin väg men stannar igen och säger:
-Jag har sett en hel del vild sex på de här partajerna också.
Ola utbrister:
-Ja se det är inget problem, du ska minnas att jag har varit ensam här i åtta månader så räkna med mig. Förresten, hur ska jag vara klädd ?

Enok stannar igen och svarar:
-Det spelar ingen roll, det blir bara du och jag på partajet!


Slut för idag!

Av Zkrivaren - 17 juli 2007 15:29

Efter allt regn som kom blev det lite blött här och var. Bland annat breddades åns normala bredd på två meter upp till 12 meter på sina ställen. Vid 12 igår hade den gått tillbaka. Som du kan se på fotot ovan fanns vattnet där det nu är brunt/rött, dagen innan. Totalt har vatteninivån sjunkit två meter. Det var igår...

Av Zkrivaren - 17 juli 2007 15:26

Det är snart 40 år sedan som filmen Utvandrarna spelades in, men Klasatorpet är fortfarande ett populärt besöksmål, och nu smids planer på nytt museibygge.

De är de som nu driver Klasatorpet och har gjort så sedan Vilhelm Moberg skrivit ett rasande brev om all den geschäft som förekom på platsen. De som då arrenderade torpet tvingades lämna arrendet för att lugna den hetsige författaren.
Klasatorpet blev snabbt ett populärt besöksmål och det kanske inte är så lustigt att många ville se inspelningsplatsen efter att filmen har premiär, men det är kanske märkligt att det fortfarande kommer cirka 10 000 besökare varje säsong.
- Det är andra generationer som nu har växt upp utan filmen.

Källa: Barometern

Av Zkrivaren - 17 juli 2007 09:04

Det har blivit tisdag, om det nu har undgått någon det. Namnsdagsbärare är Bruno, som vi grattar idag.

Åskan går som f-n!

God förmiddag!

Av Zkrivaren - 16 juli 2007 22:04

Klockan mycket och jag måste komma tillbaka i rätt tid igen. Sena nätter förstör mycket dagtid.

För de som gillade dagens väder är ovanstående bild tillägnad.

Godnatt och sov gott därute någonstans!

Av Zkrivaren - 16 juli 2007 22:02

Jag har tagit på mig den ovetenskapliga uppgiften att jämföra mina butiker, ICA och Coop, med varandra ifråga om service, varor med mycket mera, och då och då kommer ett sammandrag som här om detta.


Dagens affärskoll (ICA/COOP) är gjord. I dag valde jag ICA, inte bara för att min favoritkassörska satt i kassa 1 denna eftermiddag och fick mig att gå in i en hylla för mycket, utan för jag var och är glassoman. Det ska vara glass i stora lass, men kassörskan går före :-). Dessvärre kom jag i kassa 2, men servicen var mycket bra och får betyget VG av mig idag.
COOP i helgen låg nästan i samma nivå. Jättebra affärer, nu börjar det likna service för era kunder, det vinner alla på!
 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards