Alla inlägg under juli 2007

Av Zkrivaren - 25 juli 2007 11:50

En kväll tog en flicka med sin pojkvän hem. Precis när de ska pussa varandra god natt vid ytterdörren börjar killen känna sig lite småpilsk. Med en stor portion självförtroende lutar han sin hand mot ytterväggen och, leende, säger han till henne: "Älskling, kan du ge mig en avsugning?
Skräckslagen svarar hon: "Är du galen? Mina föräldrar skulle märka det."
Han: "Äh, kom igen nu. Vem skulle komma på oss så här sent på kvällen?"
Hon: "Nej, snälla. Kan du föreställa dig om vi skulle åka dit?"
Han: "Lägg av. Det är ingen vaken nu, alla sover."
Hon: "Inte en chans. Det är för riskabelt."
Han (kåt som ett djur): "Åh snälla, snälla. Jag älskar dig så mycket!!!
Hon: "Nej, nej och nej. Jag älskar dig också, men jag kan bara inte..."
Han: "Jo, det kan du. Snälla?"
Hon: "Nej, nej. Jag kan bara inte..."
Han: "Jag ber dig..."
Helt plötsligt tänds lampan i trappan och flickans lillasyster öppnar ytterdörren iklädd pyjamas. Med en sömndrucken röst säger hon: "Pappa säger att du ska ge med dig och ge honom en avsugning. Annars kan jag göra det. Eller om det blir nödvändigt, säger pappa, att han kan komma ner och göra det själv. Men för Guds skull säg till den jäveln att ta bort sin hand från porttelefonen.

:-)


Lärarinnan ställer frågor till barnen.
-Vad är det som har fyra ben, är brunt och lever i skogen?
-Älgen, svarar Elsa.
-Rätt tänkt, säger lärarinnan, men det kunde också vara ett rådjur.
-Vad är grönt och hoppar i gräset?
-Gräshoppa, svarar Ulla.
-Rätt tänkt, men det kunde vara en groda också.
Då ställer Gösta en fråga till lärarinnan.
-Vad är det som är stort och hårt när fröken stoppar det i munnen, liten och mjuk när den tas ut?
Lärarinnan ger Gösta en örfil, men han fortsätter:
-Rätt tänkt, men det kunde vara tuggummi också!

:-)

Det var fyra nunnor som dog samtidigt. När de skulle upp till himlen så frågade Sankte Pär ifall de hade något att bekänna. Då sa den första nunnan:
- Ja, jag har en sak att bekänna, det är då att jag har sett en sån där penis.
Sankte Pär svarade:
- Gå och tvätta ögonen i vigvattnet. Och det gjorde hon. Så var det nunna nr 2`s tur och hon sa:
- Jag har tagit på en sån där penis.
Då sa Sankte Pär:
 - Gå och tvätta händerna i vigvattnet. Och det gjorde hon. Sen var det nunna nr 3`s tur men då trängde sig nunna nr 4 framför och sa:
- Kan inte jag få tvätta munnen innan nunnan nr 3 tvättar stjärten?


:-)


Älskaren blev upptäckt av den äkta mannen. Det sista han mindes var knytnäven som kom susandes genom luften. När han vaknade upp, befann han sig i smedjan. Snorren satt stenhårt fastskruvad i ett skruvstäd från vilket handtaget hade avlägsnats. Den bedragne äkta mannen stod och slipade en förskärare vid slipstenen.
- Hjälp! Skär inte av den ! ropade den förskräckte älskaren!
- Nejdå, det får du göra själv, sade den äkta mannen och räckte honom kniven. Nu går jag ut och tänder eld på smedjan.

:-)

Två kraftigt berusade män satt på krogen och pratade då den ena sluddrade frågande:
- Var jobbar du?
- Jag tror det heter Sundbyberg, svarade den andre.
- Var ligger det?
- Vet inte riktigt, men det är nära Afrika.
- Afrika? Riktiga Afrika?
- Ja. Vi har en neger på jobbet och han cyklar hem och äter lunch varje dag!

Nu stängs humorsektionen - den åter kommer i din dator!

KLAR
-----------------

Ett strömavbrott på Blekingesjukhuset riskerade patienternas liv. Personalen på intensiven fick veva respiratorer för hand när strömmen inte kom tillbaka.
För flera år sedan krävde läkare bättre reservkraft för avdelningen - men ingenting har hänt, skriver KvP idag.

Tacka tusan för att man inte vill ligga på ett sjukhus i Blekinge, då måste man först teckna livförsäkring och sedan beställa begravning, innan det är dags för sjukhuset alltså.

I tisdags morse drabbades Blekingesjukhuset i Karlskrona av ett strömavbrott som varade i tre timmar. Reservkraften som sjukhuset har fungerade -  det var när strömmen skulle kopplas tillbaka som någonting gick fel. Intensivvårdsavdelningen och operationsavdelningen var i 15 minuter helt utan ström.

Det är tur att Kalmar, Kronoberg och Skåne ligger nära till hands.


KLAR
-----------------------

Du kan ha klamydia - trots att du testat dig och fått ett negativt provsvar. Anledningen är att en ny genetisk variant av bakterien dök upp 2006.

Antalet skåningar som smittats med klamydia har ökat dramatiskt första halvåret 2007. Under perioden har 2 950 fall upptäckts, en ökning med nästan 60 procent jämfört med året innan.

 I fjol dök en ny genetisk variant av klamydiabakterien upp. Då var labbet i Malmö där proverna analyseras inte rustat att upptäcka den. Nu har de fått rätt utrustning, vilket också innebär att fler fall påträffas, skriver Kväls-Posten.

Vilken tur att kondomer finns, till och med smaksatta. Någon som vill smaka jordgubb?
 

Av Zkrivaren - 24 juli 2007 23:56

Nu är ögonen trötta och jag skall sova.


Godnatt & sov gott besökare därute någonstans! 

Av Zkrivaren - 24 juli 2007 21:54

Jag har försökt att tävla med vädret. Jag sitter och väntar ut regnet, det där fina förarligt blöta som kommer uppifrån, som från en vattenkanna, en jädrans stor vattenkanna. Det blev tio minuter, tjugo, trettio och hunden måste ut. Och jag i badet. Då kom snilleblixten, jag badar först. Sag och gjort gör i ordning vatten och strippar, tyvärr alldeles ensam. Ner i det sköna badet och det varma vattnet får mig att somna. Inte så konstigt så dåligt som jag sov natten till idag. Hunden kom och väckte mig, inte för att det var någon fara utan för den ville gå ut. Upp ur badet och finner att det saknas badlakan. Jag springer in i sovrummet och isar detaljerna för hugade spekulanter innan jag fåt tag i badlakanet och drar tillbaka till badrummet för torkning. När jag är torr och fin tittar jag ut, det är uppehåll. Vi skyndar ut och går en kortare runda för regnet började åter igen efter en stund. Nu är vi inne och jag är torr. Hunden ligger på torr i badrummet, hela tre sopskyflar päls lättare.

Av Zkrivaren - 24 juli 2007 18:58

Det första som mötte mig i centrum idag var att det fanns inte en enda kundvagn. Här brukar det stå runt 50 vagnar eller fler. En snubbe med reseutrustning i form av ryggsäck, liggunderlag m.m halvlåg utanför ICA, väntandes på bättre väder? När jag kom ut igen kom jag på det, det är en festival med musik som startar på torsdag, tror jag och håller på i fyra dagar.

Då dyker det upp sköna typer. Trasiga kläder, lilafärgat hår, häftiga solbrillor, t-shirts av olika modeller m.m Det fikas överallt där det finns lite mark ledig att sätta ner sittdynan. Det skräpas ner med ölflaskor, papper och annat, men oftast är det en trevlig festival utan större problem, uppger flera personer till mig.

Sedan blir det lite för bilar följt av marknad. Fullt upp med andra ord den närmaste tiden.

Av Zkrivaren - 24 juli 2007 18:53

Precis när jag visat musklerna för alla intresserade, det vill säga mig själv i cykelhuset efter att ha pumpat däcken på cykeln, började det att dugga. Nåja, tänkte jag, det är ingen fara med lite dugg. Den tanken skulle jag inte ha tänkt för snart regnade det mera och jag hade bara ett alternativ. Fort som bara den ner till centrum och under tak. In i affären och köpa vitlök. Naturligtvis köpte jag allt utom vitlök, och det bästa var att det kom jag på när jag kommit hem!

Av Zkrivaren - 24 juli 2007 07:46

Trött och eländig har jag tagit mig upp ur sängen och fått igång datan. Dagens namnsdagsbarn heter Kristina och Kerstin. Grattis mina damer!


God förmiddag! 

Av Zkrivaren - 23 juli 2007 23:44

Den långa dagen är liksom jag slut, nu väntar snarklådan på mig.


Godnatt & sov gott besökare därute någonstans!

Av Zkrivaren - 23 juli 2007 11:30

Jag hörde att Växjöhem är hårda mot vissa av sina hyresgäster. de som har vapen i bostaden kan vräkas på några timmar. Med tanke på att varje människa är ett vapen då den kan ta ett liv med sina händer, hur många hyresgäster har Växjöhem?

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards