Alla inlägg den 30 juli 2007

Av Zkrivaren - 30 juli 2007 23:31

Nu har klockan vunnit dagens race igen. Den närmar sig midnatt alldeles för fort och mina ögon vill se insidan på ögonlocken. Snäll som jag är går jag dem till mötes och önskar godnatt till alla besökare därute nångonstans.


Godnatt & sov gott besökare därute någonstans! 

Av Zkrivaren - 30 juli 2007 10:29

- Älskling, jag går till grannfrun ett par minuter. Vill du vara snäll och röra i soppan en gång i halvtimmen?

:-)

Den mycket gamla damen klagade inför sina barnbarn över den höga elräkningen och barnbarnen förklarade:
- Mormor har alltid värmeelementet på och ibland glömmer hon att släcka ljuset.
- Det vet man väl inget om på elverket. Jag drar alltid för gardinerna på kvällen, svarade hon.

:-)

En man kom in i en butik och ville köpa en kondom.
-Det går inte, ni måste köpa ett 3-pack eller ett 10-pack, säger expediten.
-Jag vill inte ha tre eller tio, jag vill köpa en kondom, upprepar mannen.
-Jag säljer bara 3-pack eller 10-pack, blir svaret.
-Får jag ett 3-pack då, säger mannen.
Mannen får sitt 3-pack och river loss två kondomer som han slänger bort.
Nästa dag är mannen tillbaka.
-Jag vill köpa en kondom.
-Det går inte, ni måste köpa ett 3-pack eller ett 10-pack, säger expediten.
-Jag vill inte ha tre eller tio, jag vill köpa en kondom, upprepar mannen.
-Jag säljer bara 3-pack eller 10-pack, blir svaret.
-Får jag ett 3-pack då, säger mannen.
Mannen får sitt 3-pack och river loss två kondomer som han slänger bort.
När mannen kommer in på tredje dagen uppstår samma diskussion med samma slut.
Mannen betalar för 3-packet och slänger två. När han skall gå frågar expediten:
-Om du hade sparat kondomerna som du har köpt och slängt bort, då hade du haft kondomer utan att komma hit.
-Jo jag vet, men jag försöker att sluta!

Av Zkrivaren - 30 juli 2007 08:28

Det har blivit måndagen den 30 juli, det ä 13 grader ute och solen lyser med sin närvaro. En vacker höstdag således. Om Algot, dagens namnsdagsbarn håller med om det, vet jag inte, men alla som bär det namnet gratuleras idag.

God förmiddag!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards