Alla inlägg under april 2009

Av Zkrivaren - 9 april 2009 09:23

Som ni märker är jag här sporadiskt, anledning till detta är att jag har haft lite "extrajobb" med mig och Mys-algos. Det är lite mer än 100% jobb jag redan har. Ibland klarar man bara inte av... Tänk om man fick betalt för det "jobb" man har som sjuk... då skulle man kunna leva drägligt utan att vända på varenda öre...


Fick lite extra skador med blod och blåsor... av ett verktyg jag skulle låtit bli... en sekatör passade inte i mn hand. Den gjort mig mera illa... en tröst är stt det går över om ett tag, en sak som inte går över är att jag kommer inte ha det i minnet till nästa gång... hur du får en va?


Lyssna på Finlands bidrag nedan... den säger mycker med det man sitter i när myndigheter "slår" ut folk. Har man kämpat och klarat av sig och sitt tidigare... alltid betalat sina räkningar, lyckats trots man var ensamstående morsa, utan gjort rätt för sig, ska man idag inte få ha något. Slitit som ett djur för att få saker gå ihop, nu är du en andra klassens invånare... Vilket jag tycker är tragiskt. Jag har gjort mitt...


Det enda som klingar i mitt huvud är, ett eko som slår mellan huvudväggen... sjuk, sjuk, sjuk och ingeting värd, det värde jag kände tog försäkringskassan ifrån mig... jag som trodde jag varit en god samhällsmedborgare... ack, vad jag bedrog mig.


Jag undrar hur länge det tar innan vi sjuka ligger på gatan, helt apatiska... och vem plockar upp oss???????????


Önskar alla en "glad" påsk... vi sjuka, ensamma tycker inte dessa helger är glada, roliga, kul etc... Visst finns det ssaker man kan göra, men då Mys-Algos bestämmer takten, klarar jag oftas inte av de förväntningar som ställs. Dessa helger är bara pest och pina, så jag förtränger och låtsas det är en helt vanlig zimpel var-dag, då klarar jag det bäst


Sköt om er därute, har ni lite tid över i tjo och tjim... besök Resurs, bli medlem och ge de sjuka det stöd det borde varit värda...

http://resurs.ning.com/


Zimpel sänder kramar till alla som vill oss sjuka gott...


Rackarns vilken storbildsskärm de ble...hmm, blir den inte bättre nu så vet inte jag

Av Zkrivaren - 9 april 2009 09:08

I Karlstad har de gjort som jag, eller tvärtom kanske, sovit för lite. Men orsakerna var olika.  I Karlstad firade man Färjestads guld, det åttonde genom tiderna, jag låg och grubblade.

Tänk om det varit tvärtom, hela Karlstad hade grubblat på varför jag firade.

Efter en bedrövlig natt kommer en...dag.


I Hagfors, även det i Värmland, greps Lars-Inge Svartenbrandt, numer Lars Ferm, misstänkt för väpnat rån i Säter igår.

Den killen har haft det tufft, 40 år av frihetsberövande på olika sätt. Och igår misstänks han ligga bakom rånet mot Swedbank i Säter.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1527527/svartenbrandt-gripen-for-bankran


Ikväll drar påskkärringarna till...Blåkulla, önskar de kom hit istället så man fick lite roligt i påsk, för man får ju aldrig komma till dom.

Och idag sticker man tidigt från jobbet.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 8 april 2009 20:46

Snart är det helg igen, en lång trist ensam helg, för många. Jag är inte undantagen.

Vem vill ens träffa en med humor och ärlighet och andra fördelar?

Nä, just det, ingen! Men många kan snacka, i skydd bakom sin skärm! Det går lika bra bakom ryggen på de ensamma, som blir allt ensammare.


Den hjälp, som finns från provatpersonerna idag, ges utomlands, de egna svenskarna, struntar man i. Sverige är så bra!


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 8 april 2009 17:01

När jag föddes var jag en liten skit som inte alls ville ut i stora världen, och jag hade nog rätt som världen givit mig genom livet.

Sedan finns det de som har väldigt bråttom ut, de väntar sälla på att komma till sjukhuset, utan hoppar ut i bilen påväg till sjukhuset, oavsett fordon.


Men idag läser jag om en som inte bara hade bråttom ut, utan tydligen både var bestämd och hungrig, för barnet såg till att komma ut vid en korvkiosk!

Det blev en välskapt grabb som skall heta Oscar och öknamnet blir väl "korvoscar"?

Grattis till föräldrarna!


http://www.alltombarn.se/forlossning/jag-fodde-utanfor-korvkiosken-1.23875


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 8 april 2009 13:03

Jag satt och grubblade över saker och ting, över damer och annat, när jag kom på att jag måste vattna växterna, de skrek nämligen efter vatten. Inte konstigt jag är halvdöv.


Jag satte igång och när jag kom till fönstret och skulle flytta lite på en växt, surrade det till och en stor humla lade sig på min hand:

-Snälla, släpp ut mig, tycktes den säga. Men först måste jag ju plåta min enda besökare i år, som du kan se här. Sedan lämnade humlan mot nya spännande mål.


//Zkrivaren
Av Zkrivaren - 8 april 2009 09:52

På Finlands-båten ser en man i baren en mycket tilldragande kvinna. Henne ska jag ha, tänker han. Han kallar till sig servitören och säger att han ska servera henne ett glas champagne av ädlaste sort.
- Och glöm inte att hälsa från mej, jag heter Brynolf.
Servitören häller upp ett glas champagne, överräcker det till kvinnan och säger att det är med hälsningar från mannen i den röda kavajen som heter Brynolf. Kvinnan tar upp en penna och skriver något på en servett som hon ber servitören överlämna till mannen.
Brynolf läser på servetten:
”Ska jag mottaga champagnen måste du ha en Ferrari i garaget, 10 miljoner på banken och 20 centimeter i brallorna.”
Brynolf skriver tillbaka på en servett:
”I mitt garage står en röd Ferrari och en vit Jagga XJ 12. På mitt bankkonto finns över 100 miljoner. Men aldrig i livet att jag förkortar min stolthet med 7 centimeter för din skull. Men låt dig väl smaka av champagnen!"

Av Zkrivaren - 8 april 2009 09:00

Tidigt i morse kom Annika Östberg tillbaka till Sverige efter 27 långa år i fängelse i USA, för mord hennes pojkvän begått.

Mycket har skrivits om Annikas försök att få ett tidsbestämt straff på de 25 år till livstid hon har dömts till.

Hon har fått utstå hat från barnen till den polis som hennes dåvarande pojkvän sköt ihjäl, själv tog han sitt liv senare, varvid Annika fått ta emot allt hat.


I går eftermiddag började 55-åriga Annika Östbergs resa från USA.
Hon fördes från häktet i New York till ett väntande plan på flygplatsen Teterboro.
Personal från svenska kriminalvården tog emot henne för att följa med henne på resan med det tvåmotoriga jetplanet.
Strax efter klockan 21 svensk tid på tisdagskvällen lyfte planet med destination Sverige.  Klockan 05:56 landade planet på Svensk mark.

På plats fanns en myndighetsdelegation om tre bilar som tog hand om Annika Östberg, för vidare transport till Hinseberg, och vidare prövningar i svensk domstol.

Nu vill Annika ha lugn och ro, det om något förtjänar hon!

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1526625/nu-ar-annika-ostberg-hemma-i-sverige


Just lugn och ro vill även jag ha, men i gettot jag bor i existerar det inte, mitt i natten sätter ett pucko igång och spelar trummor. Några timmar senare väcks jag ånyo av en ylande hund, som pågått hittills i tre timmar!

Jag kan utan att tveka avråda folk att flytta hit.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 7 april 2009 23:42

Nu kommer jag åter efter en tids frånvaro.

Har haft krångel med mitt liv.flyttat och troligast har jag blivit singel igen .

min sambo vill ha time out.

Och vad är det jag bara undrar , kanske är jag gamaldags och inte riktigt förstår vad det är.

 Men nu har jag snart kommit i ordning i min nya lägenhet .

Och kan andas ut och komma igång med mitt liv igen.

Bara ha mig själv att tänka på .

Det känns faktiskt gott det med .

 Och helst nu när vår och sommar är på väg med allt vad det kan bli.

Ska ialla fall planera en resa till min syster i norrland och bara vara .

Sedan börja gå ut på dans med min andra syster och träffa mina gamla vänner som har försvunnit under mitt korta sambo tid.

Ja jag tror och vet att mitt liv går vidare fast vissa stunder känns det svårt att förstå .

Men nu närmar sig Påsken och vad allt som det vill säga .

Ja nu ska jag lägga mig och sova natten .

Och önska er alla en bra natt och dag


KRAM

//zladdertackan

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards