Alla inlägg den 13 april 2009

Av Zkrivaren - 13 april 2009 23:24

Om 35 minuter är det vardag igen, allt återgår, även jag och ångesten som puttar ner mig.

Efter en helvetes hård påsk, när jag själv behövt hjälp av folk, fick jag hjälpa, eller skäll. Vänner o bekanta, ingen gjorde ett undantag.

Jag konstaterar mycket besviken och ledsen att jag är värd väldigt lite.


Lev v'äl


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 13 april 2009 18:50

En mexikan som hade rånat en bank i Laredo anhölls några dagar senare på en livligt trafikerad gata.
Sheriffen kunde ingen spanska och rånaren talade inte engelska, så sheriffen bad en förbipasserande mexikan tolka.
Sedan tryckte han pistolen mot rånarens mage och sa till tolken:
- Fråga honom om han rånade banken i Laredo.
Tolken:
- Han säger att han rånade banken:
Sheriffen:
- Säg till honom att jag kommer att skjuta honom om han inte talar om var pengarna finns.
Svetten strömmade nedför bankrånarens ansikte och han stammade på spanska till tolken:
- Be honom att inte skjuta, jag har hustru och fyra barn hemma. Pengarna ligger i brunnen bakom mitt hus.
Tolken översatte:
- Han säger att han inte är rädd för dig och din stora trut och att du gärna får skjuta om du törs!



Av Zkrivaren - 13 april 2009 18:24

Äntligen är vi inne på slutsträckan av mitt livs värsta påsk någonsin!

Inte nog med att man mår dåligt själv, alla man känner gör samma sak, hur ska man då överleva. Och de flesta av samma anledning, påsken.

Ge oss en vanlig semestervecka istället.


Själv drog jag till skogs, trött på väggarna som hela tiden gör närmanden. Undrar om nåt sånt hände i natt för när jag vaknade låg täcket på golvet, reservfilten på tvären över mig, vägglampan i sängen bredvid mig och kuddarna överallt. Jag fighjtades nog bra i natt...om jag nu bara kunde minnas nåt. Inte bra att vara nykter och trött.


Nåja, ute i skogen var min avsaikt att jaga rödhake. Kraftigt beväpnad för dagen åtminstone, smög jag in i skogen, skjutklar med fingret på avtryckaren, men inte en fågel.

Jovisst fanns de, men jag hörde dem bara.

Jag sm,ög som en indian genom gläntan då en bevingad sak plötsligt kretsade skrikande ovanför. På grund av solen såg jag inte arten. Plötsligt blev det stopp. Jag släppte avtryckare när jag stod mycket nära två getingar.

Efter att ha stirra varandra i ögonen en stund, lade jag fingret på avtryckaren och de försvann.


Jag gick in ibland träden mot en annan glänta. Jag stannade utanför gläntan och försökte se ut som ett 150-årigt gammalt träd...som jag kände mig som.

Efter tjugo minuter fick jag resultat för mödan. En för mig främmande fågel landade på en gren 30-40 meter bort och jag ställde mig i position och fick äntligen skjuta av några bilder på den med kameran. Såg först ut som en talgoxe, med samma teckning på skallen, men var i övrigt helt svart.Något mindre en nämnda fågel.

Plötsligt kom de bevingade flygfäna ovanifrån igen. Den här gången var jag dold och de slog sig ner i ett träd tio meter från mig, ganska högt upp, i motljus och med grenar från alla håll samt en trädstam, var det ingen önskeposition. Jag kunde inte flytta på fötterna heller, så jag vred kroppen tils jag såg ut som en korkskruv, och kunde fånga in en fågel, som visade sig vara en hackspett, om jag såg rätt.


Sedan kom problemet att jag skulle ta mig därifrån. Någon som sett en vandrande övergödd korkskruv, gåendes i tätort?

I så fall såg du inte mig!

Nu skall det bli bilbehandling.


//Zkrivaren


Av Zkrivaren - 13 april 2009 10:16

Sex är härligt syndigt och varför bara hålla till i sängen?

Och varför över huvudtaget i sovrummet när det går lika bra i vardagsrummet i soffan, på golvet, eller varför inte på balkongen?

Hallgolvet är lite hårt och köksbordet kanske inte orkar tyngden för vild sex, men man slipper ofrivilligt bli filmad.


Just filmade blev ett par av polisen i Norge, och det är taget som ur en norsk vitsig historia.

Poliserna uppmärksammade bilen när den körde 123 kilometer i timmen på en 100-väg på E18 i Lier. De lade sig därför bakom bilen och såg snabbt att föraren gjorde mer än körde för fort.
- Det visade sig att paret hade samlag under färden. Mannen, som körde bilen, hade kvinnan i knät, sade operationsledaren Tor Stein Hagen i Söndre Buskeruds polisdistrikt, till Drammens Tidende.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1531282/miste-korkort-efter-sex-pa-motorvag


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards