Alla inlägg den 4 april 2009

Av Zkrivaren - 4 april 2009 22:31

Idag hade det varit lkul med pålitliga och anträffbara vänner, de som vill att jag skall vara det åt dom.

Ikväll när ensamhetens elände kom, när lite mänsklig kontakt behövs, då kommer det meddelanden från alla de som kallas vänner samtidigt, med samma innehåll.

Jag konstaterar att jag är överflödig, och kommer så att förbli, så varför finnas åt andra?

Med denna fråga skall jag överleva helgen.


Var rädda om era riktiga vänner, man vet inte när man behöver dem, eller om de ställer upp.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 4 april 2009 21:00

Socialdemokraterna rasar i mätningarna och nu går Mona Sahlin ut och skyller på Wanja Lundby Wedin, och hennes AMF-skandal. men faktum är att Wanja, är bara en del av problemet, Mona sa tidigare att hon stöttade wlw hon sa att hon litade på Wanja, då hade redan stora delar av hennees väljare retat uipp sig på WLW, och Mona klampade  i klaveret.

En partiledare ska inte bara kunna leda partiet, utan även tänka innan man talar, speciellt till allmänhet och press.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1523086/sahlin-skyller-raset-pa-lo


http://www.expressen.se/Nyheter/1.1523011/lo-far-skulden-for-raset


Att sedan LO hamnat i blåsväder efter att topparna har stöttat Wanja, som skrivit under fördelaktiga löner, förbättrar inte sitsen för de rödgrön.


http://www.dn.se/nyheter/politik/kalabalik-inom-socialdemokratin-1.838153

//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 4 april 2009 17:42

Nu har sommarvärmen landat i södra Sverige med temperaturer runt 20 grader. Solen lyser från blå himmel och jag sitter lättklädd och skriver detta.


Med tanke på vädret gick jag till ICA och handlade, lättklädda damer överallt. Men jag undrar om inte den 50-åriga damen hade missuppfattat det här med mindre kloäder på sig. Ingeb bh och tunn tröja tackade jag för, men varför skall det allttid stå en pelare av betong ivägen? Och varför är den så hård när jag är mjuk?


Lätt sargad köpte jag även en chipspåse och tröstade mig med när inte damerna följde med mig.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 4 april 2009 10:45

Bland de tillfrågade LO-medlemmarna vill en majoritet ha bort sin ordförande.
Sören Holmberg, professor i statsvetenskap vid Göteborgs universitet är förvånad över resultatet med hyser inget tvivel om vad det beror på.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1522428/halva-sverige-vill-ha-bort-wanja


Wanja Lundby Wedin är slut inom LO-toppen, och ska bort från alla toppar och styrelseuppdrag där hon sitter och har en beslutande funktion. Och ta med sig sina allierade också, tillsätt personer som folket har förtroende för, som inte låter allt skena iväg i girighetens tecken.


Och till svenska folket i södra Sverige, där det vackra vädret finns, ut och njut, ha en härlig lördag!


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards