Direktlänk till inlägg 18 mars 2009

Masets dag...

Av Zkrivaren - 18 mars 2009 09:31

En tidig morgon och alldeles själv, känns det som. Till slut började folk vakna upp, undra när jag ska göra det? Bara för att man stiger upp behöver man inte vara ”allert”. Efter söndagens misstag har det varit värre värk än vanligt, vad det beror på kan snillet jag bara spekulera. Har haft en knivspets i nacken där jag har diskbråck... gick inte röra skallen åt något håll utan spetsen trängde in. Sen att ta en sömntablett på dagen var för övrigt ingen hit, snacka om vinglig och var som en ”guppy” hela dagen, så dj-la trött.

Utav mina knivskador gjorde det att jag missade min tandläkartid på måndag, detta är en mardröm för mig att inte ringa och tala om att jag inte kan komma. Jag hatar missa, kommer helst en månad för tidigt en timme försent. Nu har jag ringt så hon ska ringa upp... och så är det dags för förklaring som den som är sjuk alltid måste. Jag vill helst inte behöva betala pga av sjukdom, får se hur det går... nu är det bara vänta tills hon ringer och det kan gå en halv/hel dag med den väntan. Sen får jag tacka för påminnelsen Z, har inte sovit ordentligt inatt för jag var rädd missa ringa.

Kollat tidning och där står att kommunen sätter upp 100 nya papperskorgar. Nya röda fina och på bild visar en röd påse i. Röd påse innebär brännbart, man kan undra om det inte gäller samma för kommun som för hushåll som ska sortera ihjäl sig. I dessa röda kommer allt hamna och mycket som inte ens är brännbart. Vi får hoppas någon nisse ska sortera innehållet i slutändan innan bränning.

Sen en anka om posten som har lyckats komma på e-m istället för förmiddag, man kan undra var postpersonal gör som att inte komma ut förrän så sent... själv har jag inte fått post på flera dagar och jag anar oråd. Är det ett tecken på otrevligt grönt kuvert...

Idag på nyhetsmorgon har de tjatat om fetma, tom ”lagom” och hur farligt det är, vilka sjukdomar människor får om de inte är normalviktiga. Nu tror inte jag det hjälper med skrämselpropaganda för att få folk gå ner i vikt, hur många år de kommer leva kortare. Talas också i programmet hur bra och lätt det kan vara laga egen mat istället för att köpa färdigt, det är bra... men alla hinner inte i detta stressamhälle. Så många som äter skräpmat, många hinner många gånger inte äta alls... eller har råd

Nyheterna visar också att moderaterna har ökat i jämförelse med sossar, eller förtroende för Fredrik kontra Mona, kd hamnar under strecket 4%...

Sen alla bonusar till alla höjdare, hur de roffar åt sig pengar som inte finns. De borde inga ha alls då de har sina topplöner redan och klarar sig så bra att leva ändå. Jag undrar när jag ska få någon bonus, hmm eller åtminstone skattesänkning som alla andra. Är väl bara en dröm, vi sjuka ska få betala dyrt och känna att vi lever på alla vis, lyckliga vi.

Nu blir det kaffe med en messmörmacka i avvaktan på bidrag från f-k som jag är så tacksam jag får för att ”överleva” en månad till. Nä nu får jag hänga på mig telefonen så jag inte missar samtal och sedan planen för dagen i övrigt blir väl vänta på den stora solen som skulle komma idag... och med den kommer det dåliga samvetet att man borde göra massor, kanske bäst dra ner persiennerna så inte strålarna får allt att komma fram inomhus, för att inte snacka om rutorna.

Precis nu är dessa städtanter i tv-rutan. Det var precis det jag behövde höra nu. Programmet kommer tillbaka där de visar upp svinstior till hem... det är väl så man får ha det snart om hushållsarbete ska räknas som arbetsförmåga.

Tips: Bikarbonat är bra suga upp svett i sängen, som är en smittkälla. Bädda ska man inte bädda, vädra är bra. Tvätta kuddar och täcke varannan månad

En snuskkälla är tangentbordet.. Huanemej

...gå in och kolla på 4:an, de kommer med massa tips och tävling blir det. Man kan vinna en hel städdag. Får säga lycka till!

Ha en bra dag i vårvädret och ta hand om er dag...// Zimpelz

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards