Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Zkrivaren - 15 mars 2009 10:53

Anders Hallberg, 56, dog av en rattfylleridömd hjärtkirurgs misstag. Det avslöjar "Kalla fakta" i TV4 i kväll. Trots domen lät socialstyrelsen kirurgen fortsätta operera hjärtpatienter.

En akut operation med avstängd blodcirkulation i max. 30 minuter, skulle patenten klara, men kirurgen gjorde allt omvänt och 118 minuter senare sattes blodcirkulationen åter igång. Patienten fick så svåra skador att denne avled senare. För detta dömdes läkaren till dagsböter.

http://www.kvp.se/nyheter/1.1498684/kollegerna-kirurgen-var-berusad


http://www.kvp.se/nyheter/1.1498685/lakaren-jag-har-inte-opererat-berusad


Jag ska själv in opch opereras, det är inte det jag vill för jag vet inte om jag vaknar upp igen, kanske för jag inte vill, kanske för läkaren gör ett eller flera misstag, kanske är läkaren påverkad?

Och säkert är det flera människor med mig som känner detsamma,  men vad har vi för val? Vi måste genomföra dem med livet som insats.

Hur skall vi kunna lita på att de som skall utföra arbetet är kapabla till det? De har utbildningen, men de är också människor som kan påverkas, vara svaga, må dåligt osv. och försöker åtgärda detta på olika sätt, även det som kan gå ut över en patient.


Frågan kvarstår om man vill operera sig?


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards