Direktlänk till inlägg 10 mars 2009

Hotande väder

Av Zkrivaren - 10 mars 2009 17:01

Eftrermiddagens promenad kom att bli som en thriller.

Jag tittade ut och såg att solen var närvarande och tog på mig kläderna. När jag kom ut var solen frånvarande, kidnappad av gråa moln som hade en ännu värre backup, väldigt väldigt mörka moln. Skulle jag hinna gå 500 meter?


Jag satte fart, bära eller inte gå skulle jag göra och jag hann n ågra kilometer innan de värsta molnen kom ifatt och förföljde mig. Kanske jag inte skulle sagt så fula ord högt om...molnen?


Jag skyndade mot ICA, och nu vet jag var alla snygga damer finns i tätorten, hos ICA. Den ena efter den andra mötte jag och fann mig plötsligt vara på väg ifrån ICA! Ögonen satt fast på damerna och fel huvud styrde mina steg. En inre kamp i mig började och jag såg ut som jag fått spasmer eller epilepsi. Till slut vann jag genom ett fult grepp om det villiga huvudet.


Inne på ICA köptes lite apelsiner, billigt och bra, fast det är inte konstigt för förra kilot jag köpte var lika sura som...exets morsa ständigt är.


Ut igen och ta mig....gärna, men molnen hade stannat upp. De väntade nog på mig och följde mig rakt i famnen på två unga snygga damer. Turligt hade jag en plastpåse på strategiskt ställe och färden hemåt kunde fortsätta i högre fart rakt in i en bil. Ögonen var liksom upptaga med att titta på...annat.

Nåja, ingen skada på bilen så jag haltade vidare och när det är 500 meter kvar började molnen att attackera mig. De sprutade ut hagel och jag träffades gång på gång, men stod upp och gick, eller halvsprang mot hemmets skyddande vrå.


När jag plockat ur påsen och lagt upp apelsinerna, tittar jag ut och ser att det regnar rejält. Några mil norrut snöar det.


//Zkrivaren

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards