Alla inlägg under mars 2008

Av Zkrivaren - 21 mars 2008 16:05

Varför kommer detta skitväder hit, det hade kunna gå söder om landet helt och dränka danskarna i det vita helvetet?

Zaga....min pudding kommer ju inte ut eller framåt på dessa vägar som de ser ut nu. Vägverket och kommunens folk är redan i Spanien och värmer sig...skiter i oss andra, det är dit våra skattepengar går. Snöplogning får andra ta hand om.

Nåja, de stora vägarna kanske får sig en avhyvling då....men de små som Zaga skall delvis åka på, varför i helvete får inte de en plogning så hon kan köra säkrt hit?

Och här skall vi skattebetalare plumsa i decimeterdrivor för kommunen har stängt...kört in plogarna i garagen och låst. Och som salt på moset, börjar strömmen att blinka.

Zaga jag saknar dig sååååå mycket!


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 21 mars 2008 15:41

Det är inte lätt att gå ut med en ommålad hund idag.

Jag har gjort det och det är inget kul.

Jag hinner gå i fem minuter sedan har jag en vit schäfer gående under protest vid min sida. Fy för detta skitväder.


Inte nog med att hundet byter färg, det är inte lätt att se var man går. Jag knallade på med jycken och nedburet huvud och märker inte att trottoaren svänger vänster, jag går rakt fram med påföljden att jag  trampar snett på trottoarkanten och snubblar till ut i gatan där jag halkar runt. För den oinvigde såg det nog ut som jag halsat två flaskor gott alkohol innan jag gick ut. Vinglade och halkade i bästa foxtrotstil, kunde nästan varit med i Let´s dance, fast jag hade nog varit överkvalificerad för juryns poäng hade nog inte räckt till. 


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 21 mars 2008 14:55

Bettan hade shoppat och var fullastad med paket där hon stod i busskön. Till råga på allt hade hon en så snäv kjol att hon inte kunde kliva på bussen. Under stort besvär fick hon los ena armen och lossade lite på dragkedjan på kjolen där bak. Det hjälpte inte. Hon drog ner den en bit till. När bussen kom lyfte en kille helt sonika upp Bettan på bussen. Ursinnig vände hon sig om. - Vad menar ni med det? Jag har aldrig träffat er för, sa Bettan.

- Tja, jag tycker nog vi är ganska intima med tanke på att ni just dragit ner min gylf två gånger.

Av Zkrivaren - 21 mars 2008 13:02

Hej på er alla gulliga.-) Å hej på er mindre gulliga oxå:-)

Såg att Zacke-Znacke skrivit GONATT..när det skulle va go morron, eller...


Hahaha..lilla vännen...är du lite frustrerad nu..i avsaknad av....natt-zagor

Zaga´n är på g..men det är ett rätt dåligt väder..å du vill väl att jag ska komma hem..hel å ren?


Annars har det inte hänt så mycket här...gnat å tjat å gnäll å skäll..men med en musikmobil i örat..spelar det ingen roll....jag ler hela tiden..så det blir inte den verkan som moderskapet önskar....

Hur är vädret runt i kring...har ni snö å storm oxå?

Låter inte jag lite väl trevlig nu?


Jäklar ..jag har legat av mig...

men ..får jag bara komma härifrån....så

dyker den vanliga Zaga upp igen...


Zacke..fyll på med ägg..bra för potensen...å kondomer...bra för..inte vet jag...men gör det...hahaha...hakan på brudarna på ICA å Coop...kommer att falla i marken...


Å...vill du att jag INTE ska ha huvudvärk?....släng mattan!!!!!!!


Ha det rätt så bra idag hörrni...


//Zaga-ryter...- znart-igen



Av Zkrivaren - 21 mars 2008 10:55

Jag har dragit mig i det längsta att göra något idag, även skriva dessa rader eftersom det vräker ner snö. Hittils har det kommit runt en dm. Och det har inte slutat än.

Som en bekant sa, det är tur att vinterdäcken är på ännu, men vem vill ha detta vita helvete nu?


Idag denna vintriga långfredag av 2008 års modell, har Bengt namnsdag! Grattis !


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 20 mars 2008 23:38

Jag är så glad....Zaga hörde av sig...och det även i bloggen, så nu är jag uppe i....satan blådåre till 747:a...firar väl påsk, tyckte en kärring satt och hoppade på piloten.

Nåja, jag är på ett glatt humör som du kanske förstår...Zaga...när kommer du... jag har gjo...väntar så trånsjukt på dig, tittar mot himlen och försöker se stjärnorna, men först nu ser jag massa flygande dårar i plan.

Skulle tagit en kvast så jag kunnat buckla till dem lite, men se på fan...faster Agda passerade på en kvast...med en karl. Det bådar gott...för henne.

Zaga...nu väntar jag på dig, älskling!


//Zkrivaren - som inte har en aning hur man landar oskadd

Av Zkrivaren - 20 mars 2008 23:06

Hej alla...Jag tror att jag måste kika in å styra upp detta lite grann:-)


Zacke-Znacke..har hemfallit åt att längta efter sina gamla-sex-minnen...det är inte bra....vännen.


En del av er är säkert i väg på kvastarna..men ni kan väl läsa när ni kvastat tillbaka..vi andra som är lite mer normala..vi får hänga på bloggen nu.


Jag sitter fast med självaste moder-påsk-kärringen..det är lögn att få upp henne på kvasten å skicka iväg na...jaja..det ska väl lösa sig på nåt sätt.

NU orkar hon skälla alla timmar på dygnet..så det är väl dags att jag ger mig av hemåt..Så härda ut Zacke..jag kommer å då vet ju du att du oxå...kommer:-)


Det verkar ha varit lite tunt med läsare på bloggen...ÄR DET SÅ....

att ni har saknat mig..visst är det så.??? hahahaha..Ni är ju för gulliga..

Jag niger lite generat..


Kanske inte kan skriva på bloggen femtoelva ggr om dan..man har väl ett liv oxå..men nån gång ska jag väl kunna snika in å tjoa lite...


Hörrni..jag önskar er en GLAD PÅSK...

Om ni ska ut på vägarna....kör försiktigt....

Är ni på kvasten ... håll er i...

Påsk-kramar er bästa Zaga:-)


//Zaga-som -ryter-igen



Av Zkrivaren - 20 mars 2008 23:05

Skärtorsdagen är snart slut och än har inga skära elefanter eller damer i skär morgonrock uppenbarat sig...tyvärr.

Men man får ta det onda med ro eller något åt det hållet, gå och lägga sig för inatt är dagen lika lång som just natten, eller tvärtom.


Lev väl!


//Zkrivaren 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards