Alla inlägg under mars 2008

Av Zkrivaren - 24 mars 2008 14:10

Nu vet jag vad som hände den där kvällen för två dagar sedan, på festen jag aldrig kom till. Där blodet blev utspätt av alkoholens sköna droppar, som fick huvudena att snurra och munnen att fnittra. Ge signaler nedåt att ladda, snart är det dags.

Partyt var ovanligt lyckat och de simmade bra i alkoholen...verkmästaren i magen, som hann få på sig flytvästen efter femte ölen.

Grabbarna i levern, som skulle ha ledigt för lite snusk o sånt, fick arbeta lång övertid, för ölen kom och kom och slutade inte komma, det var rena rama sexorgien...för de i levern alltså.

Verkmästaren i magen kallade upp all personal från knäna, vilket gav resultatet att det började luta förbannat inne i kroppen. Och när det skulle dansas foxterrier foxstrot, då höllt inga barriärrer i kroppen. Och personalen for runt. Magpersonalen var plötsligt i blindtarmen och letade efter utgången. Många supar blev det också när de hamnade i dess vågor av alkohol.


Gudskelov sludade dansen vid 23, och man satt sig ner när man inte sprang och rökte så brandlarmet gick igång stup i kvarten i lungorna, som tog in folk från mjälten, för att hinna med att både stänga larmet och rensa luften.


Och vid 04-tiden kom de på att man skulle skicka ett akut meddelande till John Blund, så han kunde komma och lasta ur någa flak sand i ögonen på människorna.

Han kom omgående och människorna kom att lägga sig för att sova, och många timmar senare slutfördes jobbet i kroppen av dess personal, som var slutkörda efter arbetspasset.


//Zkrivaren - nästan pigg, men orolig

Av Zkrivaren - 24 mars 2008 11:01

Det är en tom hotfullt tyst stämning. Inget ljud hörs utöver ventilens sus, ingen människa rör på sig, ingen går ut och röker, ingen hostar, spyr eller går på toaletten.


Det är så tyst att jag kan ta på tystnaden, och det ekar i huset. Kanske har ett mord begåtts, eller kollektivt självmord. Möjligen ligger kropparna i blodpölarna i vardagsrummet framför TV:n, som är avslagen, liksom ölen på bordet. Det var ju party för två dagar sedan, och nu härskar tystnaden och frånvaron.


Rysligt spännande att få höra hur det var för mig, nyfiken som jag är, men inte var där. Om de nu lever?


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 24 mars 2008 10:39

Den första är från den gamla goda? tiden.


Göran Persson var i Washington och träffade Bill Clinton. Efter middagen sa
Bill till Göran:
-Well Göran, jag vet inte hur smarta dina statsråd är men mina är
intelligenta och kloka. Hur vet du det? frågade Göran.
-Åh, det är enkelt, sa Bill. ”De måsta alla besvara en fråga som jag
ställer innan de blir mina medarbetare.
-Nu ska du få se!” sa Bill. Han ringde ett telefonsamtal och plötsligt dök
Madeleine Albright upp.
-Säg mig Madeleine, vem är barn till din far och barn till din mor och inte
din syster och inte din bror?

-Oh, så lätt Mr. President, sa Madeleine, det är jag!

-Rätt svar, Madeleine, sa Clinton. Göran Persson stod imponerad bredvid.
När Persson kom tillbaka till Stockholm kallade han genast på Erik Åsbrink.
Han sa:

-Erik, säg mig, vem är barn till din far och barn till din mor och
inte din syster och inte din bror?

Åsbrink funderade och funderade... men kunde inte komma på något svar.
-Kan jag inte få lite betänktetid Göran?
-Bara i 24 timmar annars får du avgå, sa Göran.
Erik Åsbrink och Ylva funderade och funderade. 23 timmar gick men Erik kom inte på vem det var. Till slut ringde han upp Björn Rosengren.
-Björn, sa han, vem är barn till din far och barn till din mor och inte din
syster och inte din bror?

-Enkelt, sa Björn, det är jag, Björn Rosengren!

-Du har rätt, sa Erik och gav sig iväg till Göran Persson. Han kom fram när
det bara var några få minuter kvar.
-Göran, nu har jag svaret. Det är Björn Rosengren , sa han.
-Din idiot sa Persson, det är Madeleine Albright!!!

******
Golvläggaren skulle lägga korkmatta hos familjen Olsson. När han var klar med jobbet så var det en stor bulle på golvmattan. Äsch, tänkte han, tog hammaren och bankade några gånger, så bullen försvann. Veckan därpå ringde golvläggaren till familjen Olsson och undrade om de var nöjda med jobbet.

- Jodå, alldeles utmärkt. Men har ni möjligen sett till vår hamster?
******
Den lilla flickan satt hemma och övade flitigt på sitt piano då det ringde på dörren.
- Goddag, det är pianostämmaren.

- Men jag har inte beställt någon pianostämning.
- Nej, men det har grannarna gjort.
******
När frun kommer hem, så säger hon till sin man:

- Jag har en god och en dålig nyhet!
- Vilket vill du höra först?

- Vi kan väl ta den goda, svarar mannen.

- Airbagen fungerade...

Av Zkrivaren - 24 mars 2008 10:13
Kossan.se

Hur i helskotta ska jag ta mig till köket för en nattmacka och inte väcka Zaga, om det låter så här?


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 24 mars 2008 10:00

"Jag har kommit fram till att det bästa sättet att ge sina barn god råd är att ta reda på vad de vill och råda dem att göra det."


(Harry S Truman)

Av Zkrivaren - 24 mars 2008 09:47

Det är Annadag Påsk, en ny dålig dag, fast det är ljust ute och en hel grad varmt...en hel grad! Fruktansvärd värme, som en bekant skulle ha sagt om han varit här och lagt sig i en snödriva på gårde för att sova. Han går i shorts och sandaler nu...varmt tycker han. Svinkallt tycker jag, som byltar på mig.


Sedan Zaga, som oroar mig alltmer mår inte bra...det oroar mig mest så jag hoppas hon hör av sig på annat sätt för jag är orolig. Släng upp kärringen på kvasten eller sopa henne under mattan ner i matkällaren under köksgolvet...då har hon käk ett tag i alla fall. Men du Zaga, ska vara rädd om dig har jag tjatat. Nu får du komma till mig snarast!


Och nu trycker det i magen igen. Den har blivit lite konstig den här helgen...avföringen ser ut som chokladägg...men lukltar avföring. Kan det vara ägg som avförts från protokollet?


Idag har Gabriel och Rafael namnsdag. Grattis!


//Zkrivaren - som är oroligt nervös

Av Zkrivaren - 24 mars 2008 07:18

God morgon alla tidiga bloggare...

God morgon till min znällis oxå..


I dag mår inte Zaga riktigt bra...ibland blir det för mycket av allt...å då säger lilla kroppen STOPP...

Det är precis vad som hänt just nu. Jag ska inte trötta ut er med någon ingående historia om detta..kanske kommer längre fram...


Snön fortsätter sin slingriga väg ner på marken här...minusgraderna tänker inte ge med sig....moderskapet...är som hon är...Zaga orkar inte ryta tillbaka...alltså är detta en lika skitdålig dag som i går.


Asså jag måste ju ge mig hem på nåt sätt..håller på att bli hjärntvättad här..tycker nästan att det är trevligt..å då är man illa ute..


Jag längtar efter lugn å ro..bara få vara..utan krav på prestationer..kunna dra täcket över huvvet igen...om å om...igen..till det försvunnit en vecka utan att jag märkt det...

Zacke-Znacke...jag vet att jag inte ramlade in här igår men det finns förklaringar till det som jag tar med dig senare...

Ska försöka vara lite flitigare idag...lovar kanske...


Ha nu en kanondag alla...även du Zacke-Znacke..ge fasen i alla gamla tanter som är ute å går, hahahaha  Håll dig....


//Zaga-trött-zom-fan


Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards