Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Zkrivaren - 5 mars 2008 23:01

Säger God natt till er alla bloggisar..

Är trött i kväll å vill bara kramas istället för att sitta här vid datorn..

Det har varit en tråkig blogg dag..med allt som hänt..inte kul när man ska ha bakbundna händer när man skriver..jävligt svårt att träffa tangenterna..


Men nu har jag ( nästan ) lovat  mitt "hjärta" att inte skriva dumt..att inte vara elak mot andra...men ni har faktiskt varit "elaka" mot mig med...men det kanske inte spelar nån roll eller??

Nej..skiter i det där nu..jag har bett om ursäkt för att ni tog illa upp..

kan väl göra det igen...

Till Frump och Trollpackan..förlåt att jag skrev så ni trodde det var till er och tog illa upp....men skriv förfaan inte nån mer gång att det inte är jag som skriver..för då kommer jag att RYTA igen!!!

Så..nu ska vi vara snälla...

Zacke...jag har tagit på mig "pyjamasen"..

Väntar på dig..

Ta fram pennan ...skriv snabbt..kom till sängen..nuuuuu


Zaga..som är trött på alla som tror att hon inte finns..


Av Zkrivaren - 5 mars 2008 22:41

Och ska snart krypa till kojs, i den sköna sängen för två. Kommer det en tredje sparkas denne ner på golvet, där skall konkurrenterna vara.

Jag hoppas att du besökare skall få en sagolikgt skön sömn inatt, så syns vi kanske imorgon?



Lev väl!


Bobby Vinton - Roses Are Red

Av Zkrivaren - 5 mars 2008 22:06

Fasiken också, glömde jag inte att ta ur batteriet ur klockan igen, nu har ju tiden skenat och det är en torsdag imorgon igen. Nya tag, nya inlägg, nya kramar och nya mumsiga saker.


Jo, för den intresserade har jag fått veta att ett hyreskontrakt skall skrivas under på fredag, så jag hoppas Zaga, fortfarande vill det. Ett hus för oss och djuren, och eventuella gäster också, fast härifrån lär det kanske inte bli så många, men man ska aldrig säga aldrig.


Själv skall jag varva ner med lite avkoppling och musik öronen, så jag inte väcker Zaga, hon behöver sin sömn. Skönheten har hon i överflöd redan. Och så kommer jag in och nattar senare.


Visst ja, måste spänna fast täcket nu. 


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 5 mars 2008 21:38

ha Zacke kvar...

Nu var du allt väldigt självutlämnande...men efter den tiden som vi har umgåtts så VET jag att det är precis som du skriver. JAg VET att det varit jävligt down ibland..nån gång har det varit mitt fel..å det är jag uppriktigt ledsen för...Jag skulle aldrig medvetet göra dig illa..däremot blir jag förbannad när andra gör dig illa..för det är lika lätt för dem att "läsa" av dig som för mig!!!

Den gången vi inte "pratade" med varandra...och jag gjort dig illa..å du höll dig borta..det krossade mitt hjärta...kommer aldrig mer att utsätta dig för det..Jag är jätteglad att vi hittade tillbaka till varandra.

När jag läser ditt inlägg..så förstår jag att det har varit bra att jag "tufsat" till dig emellanåt:-) Jag gör det för att jag bryr mig om dig..jag tycker om dig..och du kommer alltid att vara min bästa vän..oavsett vad som händer.

Sluta tjuta nu, grabben..hihihi..för de vet jag att du gör nu när du läser....

Jag älskar att ha rätt..har du märkt det *fniss*

Snart är det dags att åla ner i sängen för att....hmmm..inte skriva saker andra inte vill läsa...åh..det är jobbigt att inte få göra det...snälla Zacke..håll om mig nu istället så kan vill jag inte skriva mer.


Kram till mitt modiga hjärta...jag kommer alltid hålla dig ovan vattnet.

Pussar å kramar över hela dig.

 //Zaga...som kommer  ryta så fort du går ut med Gina:-)

Av Zkrivaren - 5 mars 2008 21:02

Just nu sitter jag vid en kapputtdata, kaputt för den är gammal och den har gått på dryga 660 volt! tro det eller ej, men så är det. Den har skavanker som ägaren, det vill säga undertecknad.

En skavank är att jag är människa med rätt att må bra och dåligt, något som nyligen togs upp i flera inlägg. De absolut varmaste är publicerade så att det går att läsa dem, så egotrippad kan jag ibland vara, när jag blir orättvist trampad på.


Jag skulle vilja ställa en rak fråga till dig besökare, har du någonsin mått så dåligt att du varit en fara för ditt och/eller annans liv?

För dig som inte varit det kan jag, utan stolthet, meddela att jag har varit i den situationen under en lång tid utan att få ett uns hjälp från det svenska samhället, varken från en majoritet medmänniskor eller sjukvård.

Men så kom det en man och såg mitt tillstånd, med ålderns rätt (22 år äldre) sa han till mig:

- Du kommer snart att dö, men du kan rädda ditt liv. Men endast du kan avgöra det.

Omskakande ord som jag tog åt mig, för att många år senare genom fula metoder skickas till ett ställe där ingen tidigare levande varelse varit, med utsikt att sakta dö, under plågosamma förhållanden, psykiska som fysiska.


Då har jag den fruktansvärda turen att ännu en person träder in i mitt liv, vid tillfället när jag enligt alla experter, är alldeles för långt gången, och om det skulle gå att få mig återställd, skulle det ta många år. Personen ifråga, är i vissa avseenden, en kopia av mig och griper tag i mig utan att tänka på annat än att återställa en - som många trodde - förstörd och snart bortglömd avliden människa.

Under ett år s tid har denna människa slitit tag i mig, ruskat om mig, skällt ut mig och en hel del till, men även värnat om mig såsom ingen tidigare gjort (eller kanske kommer att göra) och mot alla odds, fått mig att överleva, att komma tillbaka till livet. Jag är inte helt återställd, men läkningstiden, har kraftigt reducerats tack vare en människa, som ställde upp och offrade mycket för att hjälpa mig.

Du känner henne som Zaga , det hon har gjort förtjänar hon Sveriges samtliga medaljer i alla valörer och storlekar!

Ett angrepp mot henne ÄR ett angrepp mot mig, men framför allt vi, liksom du besökare, är människor med allt det innebär och vi kan göra fel. Ta då upp det med denne omedelbart på saklig grund!

Zaga gillar att tuffa till det, retas och få fart på saker och ting, och jag vet att innerst inne vill hon inte skada någon avsiktligt om DU INTE har gjort ett övertramp innan!

Och varför får inte vi vara lyckliga? Har Sverige någon konstig lag emot lyckliga människor? Eller är det bara avundsjuka?


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 5 mars 2008 20:38

Hejsan alla snälla bloggare...

Jag blir ledsen när jag läser vad Zacke skrivit och  funderat på under dagen..det kan väl inte vara meningen att han ska behöva vara ensam å skriva om det hela tiden för att ni ska vara nöjda.


Varför har det varit bättre/roligare att läsa/kommentera hans blogg när det var så många up/downs??


Om jag råkade komma in i hans liv å vi tycker om varandra..bestämmer att vi ska skriva båda två i bloggen..då är det jävligt fräckt att skriva...tycker du är konstig..du skriver båda två...!!!

Adressera er kritik till mig direkt istället!!

Har ni inte läst så mycket av Zacke att ni känner igen hans sätt att skriva??

Att han är en otrolig känslomänniska..det verkar ni ha snappat upp iaf..


Är det verkligen så farligt om han mår bra..fler dagar än han mår dåligt?!

Det verkar vara 2 damer som tar åt sig....jaha..det kanske finns en anledning till det eller?


På föregående anledning kan jag lova: om ni vill mig nåt så skriv här så ska jag svara efter bästa förmåga...

Zacke har bett mig att vara snäll i bloggen...det är inte direkt mitt sätt att skriva..så det kanske blir färre inlägg från mig..


Härmed lovar Zaga att..inte skriva något som ni andra blir arga för....det skulle ju varit jävligt bra om jag skrivit men ..tyvärr kan jag inte lova det..sluta att ta åt er så blir det bättre!!!

Zaga..som har distanz...humor...å fortfarande kan ryta!!

Av Zkrivaren - 5 mars 2008 16:23

Engelbert Humperdinck - The Most Beautiful Girl 

//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 5 mars 2008 16:14

Han sa: Använder du BH? Du har ju inget att stoppa I den .
Hon sa: Du använder ju byxor ... ... .

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Han sa: Ska vi försöka ändra ställning ikväll ?
Hon sa: Det var en jättebra idé, du stryker och jag sitter I soffan och

Sover!

------------------------------------------------------------------------------------------------
På en vägg på damtoaletten . . 'Min man följer efter mig överallt'

Skrivet precis under . . 'Det gör jag inte alls' ... ...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Varför är gifta kvinnor tyngre än singelkvinnor?
Singelkvinnor kommer hem, ser efter vad som är I kylen och går och

lägger sig!

Gifta kvinnor kommer hem, ser efter vad som är I sängen och går till

kylskåpet!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mannen: Gud, varför gjorde du kvinnan så vacker?

Gud: För att du skulle älska henne
Mannen: Men, varför gjorde du henne så dum?

Gud: För att Hon skulle kunna älska dig

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 


Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards