Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Zkrivaren - 5 mars 2008 13:45

Jo jag smeker dig medhårs, precis som du vill.

Jag säger och skriver det du vill och jag får.

Det blir några rader, tråkiga som fan.

Men så skall det ju vara.

Du får ursäkta, men jag vill fundera lite.

Jag vill göra det i enrum, kanske för att det är bäst, slippa missuppfattningar.

Kanske blir det ett farväl.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 5 mars 2008 12:51

Det är med sorg jag förstår att det jag sagt varit en fin familj, har en svart baksida. Den baksida som inte förstår när en person blir två, eller skall jag skriva ensamhet blir tvåsamhet? Eller skall jag skicka inbjudan till bröllop? Nä jag kanske ska tvingas i celibat, för att behaga vissa?


Ja, käre besökare, jag är också en människa av kött och blod med känslor och kan ta väldigt illa vid mig!

Jag  har trott att vissa här var smarta, hade hjärnan på skaft och kunde läsa och förstå, men jag hade fel.

Jag beklagar djupt att en och annan tagit illa vid sig och kommer att agera därefter då påpekandet var på saklig grund och vissa förändringar kommer att ske i syfte att förbättra den delen. Detta kommer att ske under innevarande dag.

Det jag har svårt att förstå är dels varför ingen reagerar med en kommentar tidigare, dels svarar på upprop om detsamma? Förrän nu.


Det kanske är tur i oturen, att jag inte fick en ny spökskrivare, för enligt vissa hade väl det varit jag själv. För denna hade skrivit på ett sätt som jag nu förstår inte gillats, fräckt utmanande, är hans stil. Men nu blir det inte så. 


Vad ska då en blogg vara?

 Min personliga uppfattning, som säkert stöter sig mot andra, är att den skall vara rolig, innehållsrik, gärna uppkäftig och tänja på gränserna, men vid händelser som påverkar andra som agerar, skall det styras upp.

Man skall kunna skriva om det mesta, man skall kunna vara två eller flera utan att man blir utkastad i kylan av andra bloggare. Som bloggare skall man kunna ge och ta inom rimliga gränser, satir och hån är de svåraste att förstå, särskilt när det skrivs på ett inte fientligt sätt.


En blogg fylld med bara bilder, kanske 10 om dagen, är ingen blogg som jag ser det. Men de slipper klagomålen.

En blogg som enbart handlar om tråkiga saker, är kanske inte vad alla gillar, men bloggaren bestämmer själv vad denne vill skriva om. Om det inte är jag tydligen.


Nej, jag är inte ute efter bråk eller ovänskap, då hade jag inte tagit tag i detta nu, satt mig och låtit tid rinna iväg. Jag har tagit till mig det som kommit, och agerar därefter, men att beskylla mig för saker som är osanna, det tar jag inte!

Jag kommer att även i fortsättningen skriva på mitt sätt oavsett om det passar eller inte. Jag kan tänja gränser, och du besökare som känner dig träffad, kan lämna ett personligt meddelande därom på saklig grund.

Zaga, som heter något annat i verkligheten och som är en kvinna, (tyvärr för vissa), får kommentera det som har hänt med egna ord. Passar inte dessa ord, svara henne! Hon får fortsätta att skriva här.


Nu är det sorg hos mig, dels för den sakliga skrivelsen, men även för det som hänt och kan komma att hända.


//Zkrivaren - en ledsen kille 

Av Zkrivaren - 5 mars 2008 12:38

En kall natt gav en fin solig dag med få i det blå. Inte konstigt att jag tog en extra lång runda med hunden, något som jag kanske inte får, men ändå gör. För visst skulle hundkräket lägga en jättehög på trottoaren också!

Med andra ord lagom runda är bäst, då hade det hamnt i otillgänglig terräng. Nu fick många bilister det roligt när jag var tvungen att använda två påsar för att få upp allt. Vilken skithund jag har!

Av Zkrivaren - 5 mars 2008 10:38

En äldre dam i Amerika hade besökt stormarknanden och inhandlat en del varor. Då hon kom ut på parkeringen upptäckte hon att det satt fyra unga män i hennes bil. Hon släppte varukassarna, tog upp sin pistol ur handväskan och skrek så högt hon kunde åt männen att hon hade en pistol och hon visste hur hon skulle använda den om de inte försvann ut ur hennes bil ögonaböj.
De fyra männen väntade inte en sekund utan klev snabbt ut ur bilen och sprang därifrån som om de var skjutna ur en kanon. Damen samlade ihop sina kassar, ställde dem i bilens baksäte och satte sig bakom ratten.
Nu uppträdde ett litet problem med bilnyckeln. Den passade inte. Det visade sig nu att bilen som den äldre damen satt i var identisk med den bil som hon själv ägde, som stod fem parkeringsplatser längre ner.
Hon lastade över kassarna till sin egen bil, och körde iväg till närmsta polisstation.
Konstapeln höll på att krevera av skratt då han fick höra hennes historia, och pekade mot andra änden av disken där fyra, bleka unga män höll på att göra en anmälan om en bilkapning under pistolhot av en gammal dam.
Inga anmälningar gjordes.

Av Zkrivaren - 5 mars 2008 10:19

- Zaga, du måste sova på nätterna, inte vara uppe och springa med hunden, du kan ju åmintone värma mig. Jag vet att jag skulle sagt det när du stack, men jag glömde att logga in.


Och lägg av och klaga på andra nu Zaga, de har egna viljor och förstånd. Vill de inte kommentera längre, är det upp till dem. Att jag tycker det är tråkigt är en annan sak. Förresten har du långpasset idag?


Idag har Tore och Tova namnsdag. Grattis!


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 5 mars 2008 08:47

God morgon mitt hjärta...inte kvarta mer nu...gå upp!!


God morgon alla bloggare..jag tror att jag börjar få kläm på detta med att skriva blogg...skrämt iväg en å annan...javisst..dragit åt mig en å annan..det me´.

Ni som "pratade" med Zkrivaren innan jag dök upp...vart tog ni vägen?!


Hahaha...jag bryr mig inte så mycket som så....ni kan sitta på era bloggar å sura...men det är Zacke som saknar er...för min del kan ni lysa med er frånvaro...

Opps..jag har visst lovat att inte skriva elaka saker...så ok...glöm det ni läste ovanför...hahahaha


Zkrivaren..du är för snäll...jag måste lära dig att ryta!!

Kommer hem sent...

Saknar dig..

Puss


Zaga - som är på krigstigen.....


Av Zkrivaren - 5 mars 2008 01:52

Hej vännen..nu sover du så där gulligt igen..med det "fåniga" leendet på läpparna...hihihi...du är verkligen sååå söt då.....

Jag vet..inte skriva så dom andra blir arga..men jag skiter i det..om dom varit här å sett dig nu...skulle dom hållit med mig..dom är bara avis:-)


Gina ska få gå ut en vända....å sen kommer jag...krypandes ner till dig igen....


Hahaha..jo jag tog på mig mer än pyjamasen...vill väl inte skrämma grannen...igen...


Znart dags att gå upp igen...puss mitt hjärta..


PS...ser inga troll eller nåt sånt här nu...


// Zaga som är lycklig å tillfredsställd....med livet


Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards