Direktlänk till inlägg 5 mars 2008

Ur mig kom det

Av Zkrivaren - 5 mars 2008 21:02

Just nu sitter jag vid en kapputtdata, kaputt för den är gammal och den har gått på dryga 660 volt! tro det eller ej, men så är det. Den har skavanker som ägaren, det vill säga undertecknad.

En skavank är att jag är människa med rätt att må bra och dåligt, något som nyligen togs upp i flera inlägg. De absolut varmaste är publicerade så att det går att läsa dem, så egotrippad kan jag ibland vara, när jag blir orättvist trampad på.


Jag skulle vilja ställa en rak fråga till dig besökare, har du någonsin mått så dåligt att du varit en fara för ditt och/eller annans liv?

För dig som inte varit det kan jag, utan stolthet, meddela att jag har varit i den situationen under en lång tid utan att få ett uns hjälp från det svenska samhället, varken från en majoritet medmänniskor eller sjukvård.

Men så kom det en man och såg mitt tillstånd, med ålderns rätt (22 år äldre) sa han till mig:

- Du kommer snart att dö, men du kan rädda ditt liv. Men endast du kan avgöra det.

Omskakande ord som jag tog åt mig, för att många år senare genom fula metoder skickas till ett ställe där ingen tidigare levande varelse varit, med utsikt att sakta dö, under plågosamma förhållanden, psykiska som fysiska.


Då har jag den fruktansvärda turen att ännu en person träder in i mitt liv, vid tillfället när jag enligt alla experter, är alldeles för långt gången, och om det skulle gå att få mig återställd, skulle det ta många år. Personen ifråga, är i vissa avseenden, en kopia av mig och griper tag i mig utan att tänka på annat än att återställa en - som många trodde - förstörd och snart bortglömd avliden människa.

Under ett år s tid har denna människa slitit tag i mig, ruskat om mig, skällt ut mig och en hel del till, men även värnat om mig såsom ingen tidigare gjort (eller kanske kommer att göra) och mot alla odds, fått mig att överleva, att komma tillbaka till livet. Jag är inte helt återställd, men läkningstiden, har kraftigt reducerats tack vare en människa, som ställde upp och offrade mycket för att hjälpa mig.

Du känner henne som Zaga , det hon har gjort förtjänar hon Sveriges samtliga medaljer i alla valörer och storlekar!

Ett angrepp mot henne ÄR ett angrepp mot mig, men framför allt vi, liksom du besökare, är människor med allt det innebär och vi kan göra fel. Ta då upp det med denne omedelbart på saklig grund!

Zaga gillar att tuffa till det, retas och få fart på saker och ting, och jag vet att innerst inne vill hon inte skada någon avsiktligt om DU INTE har gjort ett övertramp innan!

Och varför får inte vi vara lyckliga? Har Sverige någon konstig lag emot lyckliga människor? Eller är det bara avundsjuka?


//Zkrivaren

 
 
Zaga

Zaga

5 mars 2008 21:28

Hej hjärtat. Du är dyrbar för mig..skriver ett inlägg til dig..bara dig. Kramar "Zaga"

http://zkrivaren.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards