Alla inlägg under februari 2008

Av Zkrivaren - 28 februari 2008 19:56

asså..det låg ett lakan å skräpa över en köksstol i morse när jag kom in här!! Satt fast en penna i oxå...jag hängde ju ut det på vädring...Zkrivarn..är det du som tagit in det igen!!! Nu "sitter" lakanet här igen...

Hmmm vi ska nog bli två om vem som ska sitta på den stolen:-(


Annars har dagen varit kanon..solen har vista sig från sin bästa sida..ingen blåst alls..eftersom jag suttit inne hela dan, hihihi

Jag har en liten ful ovana att "lyssna" på tv en stund i soffan..å jag tror det är dag för det nu...*gäsp*


Trycker ner lakanet i tvättmaskinen så länge..grrr

Ha en bra kväll....konstigt att vi inte ses  här inne zkrivaren..gömmer du dig... Zaga

Av Zkrivaren - 28 februari 2008 18:37

Tänk vad trevliga vänner man har. Först kommer de på besök och vill ha tröstande ord, någon som lyssnar i ensamhetens bedrövelse. Två veckor senare talas det om giftemål. Inte undra på att jag aldrig blir den lycklige. Jag hinner inte med.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 28 februari 2008 15:46

Knappt har jag fått en medbloggerska förrän ytterligare en spökskrivare planerar dåd mot och i denna blogg. Hur många inlägg det blir eller om vad eller när, det blir, vet jag inte. Bara att vi är några stycken nu. Två som styr och ställer, fast jag får väl anpassa mig...eller hur det nu är.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 28 februari 2008 13:39

Det har blivit populärt att rensa ur gamla skelett ur garderoben, i synnerhet om man pratar gamla ex. Så nu har jag hängt ut henne också. X:et alltså, inte Zkriverskan!


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 28 februari 2008 13:06

Eftersom jag fått en jättetrevlig som duktig zkriverska som medförfatterska i bloggen, utöver gästande spökskrivare, vill jag meddela att under respektive inlägg finns signaturen för den av Zaga Zkriverskan eller Zacke Zkrivaren, som står för inlägget. Detsamma gäller för väsen som spökskrivare.


Även kategorierna i menyn intill kommer att förändras, och känner jag zkriverskan rätt, så blir det nya bilder att se fram emot. Men vad inläggen handlar om i framtiden, hennes och mina, det vet jag ännu inte.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 28 februari 2008 12:45

Så har maten sjunkit ner en bit och verkmästaren jobbar för fullt. Det gör jag med, att skriva och korrekturläsa, när jag inte är ute och blåser bort.

Jag har börjat fundera på att göre en ritning över en vindburen farkost, som kan ta mig till zkriverskan, så vi kan göra något ihop, något bra inlägg kanske? Men framför allt få nytta av detta vindpinande fenomen landet har drabbats av.

Jag hörde att meterologen Per Holmgren, känd från TV. Han med det långa håret, han ska vara här i krokarna ikväll. Kanske jag ska ta med häcksaxen och hota med klippning om det inte blir varmt och blåsfritt fort som fasiken. Fast zkriverskan har å sin sida hotat med gardinuppsättning. Får nog fundera lite på det.


Smärtorna har jag kvar och jag ler troget mot alla, tror dom. De ser inte skillnad på ett leende och min grimas.


Och nu är det dags att ta itu med blommorna, plantera om dem och köpa nya, som skall få det gott länge. Jag har lyckats med det otroliga i en lägenhet där kylan är mer påtagen än värmen (än så länge) att övervintra en Pelargon. Den första någonsin. Känns härligt, så nu får jag mersmak. Och snart är det dags för utomhusblommorna och allt det innebär, även där finns en zkriverska med på ett hörn.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 28 februari 2008 12:32

Regler för hunden

  • Hunden får inte vara inne i huset.
  • Okej, hunden får vara inne i huset, men bara i vissa rum.
  • Hunden får vara i alla rum, men får inte hoppa upp på möblerna.
  • Hunden får bara hoppa upp på de äldsta möblerna.
  • Okej, hunden får hoppa upp på alla möbler, men får inte sova med husse och matte i sängen.
  • Hunden får sova på sängen, men bara om han får lov av husse och matte.
  • Hunden får sova på sängen, men inte under lakanen.
  • Hunden får sova under lakanen, men bara om han får lov av husse och matte.
  • Hunden får sova under lakanen varenda natt.
  • Husse och matte måste be om lov för att få sova under lakanen med hunden.

  • Undrar varför jag kom att tänka på vissa personer. Ingen nämnd - ingen glömd.  //Zacke Zkrivare

    Av Zkrivaren - 28 februari 2008 09:43

    Hemskt vad väntan blev lång i går kväll. Jag väntade på min partner, Zaga, som skulle titta in, men gjorde hon det? Nä. Men imorse var hon i farten, hon lämnade tydliga spår efter sig. Nu får jag ha säkerhetsbältet på.


    Natten blev en lång smärtsam historia då vinden låg på sovrumsfönstret som glatt släppte in den och rummet kändes utomhus. Min kropp reagerade med smärta och det lär jag få ha länge nu.


    Idag har Maria namnsdag. Grattis!


    /Zacke Zkrivare

    Presentation

    Omröstning

    TV-avgift skall betalas...
     ...via en avgift som nu
     ....reklam
     ...skatt
     ...skatt och reklam

    Fråga mig

    4 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
            1 2 3
    4 5 6 7 8 9 10
    11 12 13 14 15 16 17
    18 19 20 21 22 23 24
    25 26 27 28 29
    <<< Februari 2008 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik


    Ovido - Quiz & Flashcards