Alla inlägg under februari 2008

Av Zkrivaren - 29 februari 2008 10:17

Tur att man har sin cykel kvar. Fast får Zkriverskan sin vilja igenom får jag cykla livet ur mig.

Fast hon vet inte att jag har skaffat en ny soffa. Bara för henne (och mig). Men säg inget ännu, den kommer vid lunch och då är hon inte inne hoppas jag.

Undrar när hon kommer förresten? Nåja, jag fortsätter och sliter, städar och knegar, skurar och cyklar... listan blir lång, brister snart ut i sång.


Det är rätt kul det här med ungkarlslyor. De ser ju så olika ut. Vissa är så exemplariska så man spyr, andra pedantiska och de tredje är lite lätt slarviga och sist värst. Jag är nånstans ibland dem. Sedan Zkriverskan, den gulligt söta goa, kommit, har jag försökt få det ännu finare, fast jag upptäckte en sak. Man ska inte gnida Svinto på tapeten där det var en vattenfläck! Så jag har beställt nya tapeter. Tills dess får bokhyllan stå för, bara inte Zaga, raringen, flyttar på den för då ser hon fläcken och vill tapetsera direkt. Skrev jag fläcken? Den är ju borta, liksom tapeten!


Visst ja, blommorna, köpte en pellis igår, idag skall jag köpa rosor. Du vet väl vad antalet betyder? Inte, det gör jag, undrar om Zaga, gör det?


På återhörande från centrumbibblan.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 29 februari 2008 09:52

är inte alltid så rolig...men ska ni ha party..så ha det här!

Skulle ju städa lite efter mig/er å fylla på allt som vi tog...men den snällisen har redan fixat det.


Vad tror ni om att vi ses här ikväll igen då?


urk..den lilla trasmattan liggger på stolen..fattar inte varför han ska ha den..Zkrivaren..hallåååå..kan vi slänga den där otäcka mattan??

Undrar om han är på cykeln..haha..får se om han skrämmer nån stackare på vägen...

Här är det sol å mysigt ute..så jag tänkte knalla ut en stund nu..


Just de tjejer...idag kan ni slänga fram ett..frieri, va?

men tänk er för ordentligt...

...alltid nån som har maten färdig när man kommer hem

..alltid städat när man kommer hem

..all tvätt är klar

..man kan ligga i soffan å bli uppassa

men vill du verkligen göra det åt nån?...

när du kan vara med på fredagsparty??

jaja..du gör som du vill. Vi ses sen va?

Ha en bra dag.


Jäklar..får gå in 2 ggr å skriva för att jag glömmer:

//Zaga Zkriverskan

den andra Zkrivaren är rädd att ni tror det är han annars..

hahaha..precis som om ni inte skulle se skillnad på oss...



Av Zkrivaren - 29 februari 2008 09:27

Nog för att jag sov illa natten till igår, men inatt lät det som någon sjöng bredvid mig: I lööv... Inte mig emot, men det vore trevligt om jag fick vara lite mer vaken innan jag slets ut, åtminstone en del av mig.
Men vem, eller vilka har varit och länsat mitt barskåp? Mitt kylskåp, och frysen som är upptinad? ZAGA! Var är du, raring? Visst ja, hon smet iväg till kneget. Jag får väl ringa då....om jag kunde hitta den trådbunda telefonen. Den stod här när jag lade mig.. Konstigt.
Vad har hunden fått i sig, går här och vingl... MEN, vems är katten? Om katten beter sig så här, hur är då ägaren?
Bara att konstatera att det var blött här igår och idag, att jag nu måste ordna med en cateringfirma med mat, iväg och plundra bolaget på dricka och sedan städa innan zkriverskan kommer tillbaka. Jag skall nämligen ställa till en överraskningsfest, men säg inte det till henne. Det är jui nte var dag som jag får chansen att ge henne något, så jag tar alla chanser (och henne) som jag får. Och här är hon ju nu.
Men jag undrar vad folk skall säga när jag kommer med en hund som vinglar, rapar och luktar öl?

Nä, jag får nog ta hand om Zaga lite bättre, kanske en fin middag med levande ljus och gott vin på tu man hand, kan hjälpa. Och med en god efterrätt... Vad mer kan jag göra? Kom igen med förslag innan hon kommer hem när klockan slagit halv fem.

Idag har vi damernas dag, den 29 februari, det innebär enligt säkra källor att kvinnorna får fria idag, och vi män får inte säga nej. Som jag någonsin skulle säga nej? Inte till Za... spillde jag inte ut sista ölen!
Denna dag har alla som normalt inte står som namnsdagsbarn i almanackan, namnsdag, det är ju skottdagen. Grattis!

Avslutningsvis i denna ovanligt långa inledande blogg, var rädda om varandra, bry er om varandra, även de som sitter ensamma mot sin vilja, de är människor också även om du inte märkt det ännu.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 29 februari 2008 00:40

Har alla stuckit hem eller... hallååå

Äsch ..vad tråkiga dom är...hallå..är det ingen kvar?

Hahaha..låt som den lilla trasmattan svara...eller??

Näe..jag drar nu..det här är läskigt!!

God natt till er alla bloggisar.

Vi hörs i morgon.

Zaga Zkriverskan

Av Zkrivaren - 28 februari 2008 22:54

Ok då har innehavaren somnat:-)


Då är det bara frågan för vad vi andra ska hitta på..Jag ska börja med att riva trasor av det där f*rbannade lakanet, hihihi...Tänkte göra en trasmatta av det sen...den blir liten men jag kan trampa på den med en fot iaf.


Måste nog kolla lite i kylen med...men va fasen är det här???...nån som vet eller? Jaja..det är väl bara att ställa fram så får ni ta.

Eget dricka sa jag väl att ni skulle ta med va?

Om vi ska sjunga?!

Hahaha..självklart.


Do joo lööv mi..blir den bra:-)


Men...vad är det för tråkmåns som knackar med kvasten i golvet...

sluta eller kom upp å va me...

Jäklar..hör att zkrivaren är på g...

Göm er..vi väntar tills han försvinner igen.

Hej en stund. //Zaga Zkriverskan

Av Zkrivaren - 28 februari 2008 22:38

Åtminstone för mig, fast något lakan ligger jag inte på inatt, inte för att det betyder så mycket som annat. Lagom långt, lagom fin, lagom på alla sätt. Kan absolut inte klaga.


Godnatt besökare och nattinatti Zaga, min zkriverska.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 28 februari 2008 21:41

Morgon

Börjar smärtsamt efter en kylig natt med en värkande kropp, e-post och hund. Det var nog bara kryckorna som jag inte tog fram, rullstol hade varit bättre.

För- och eftermiddag

Sitter och korrekturläser och pratar i telefonen, slänger in ett och annat i bloggen också.


Kväll

En nedstämdhet kommer sakta krypande. Jag vet vad det beror på, men ödet vill annorlunda, och ett chatt på msn, slutar olyckligt. Men vill man så går det, som killen sa. Och chattet tog ny fart samtidigt som en "rummis" kom in och sa att jag skulle läsa bloggen. Det var då jag upptäckte att vissa saker försvunnit. Och att min finaste och största garderob inte längre innehöllt mina saker. Bara kvinnliga.

Nåja, tillbaka till msn-samtalet, som slutade i en otroligt fin stämmning som inte kan förklaras här.

Däremot förklaras vissa saker som förändrats hos mig, här. Fast jag tror det finns en trollpacka med i bakgrunden och lurar med kvasten. Jag undrar vad som händer härnäst.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 28 februari 2008 20:16

Nu är lakanet borta igen, och mina pennor... Inte lätt med en kvinna här. Och vart tog alla kommentarer vägen?


Nu skall jag se, får springa iväg till tvättstugan, där tror jag att lakan och Zaga Zkriverska är.

Det är i den jag snart skall vara, men som det ser ut nu, så har jag tydligen fått besöksförbud i tvättstugan. Fast man kan ju göra annat där också. Om du förstår vad jag menar? Inte? Titta på när andra arbetar! Vad trodde du?


Får väl ta en annan dam och gå ut, hon är lite snällare under sin röda period, men killarna är värre, de skäller och ylar och beteer sig underligt, som hundar kan. 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards