Alla inlägg den 1 februari 2008

Av Zkrivaren - 1 februari 2008 21:02

Det är svart ute och blåser gör det också.


Jag har precis fått en ny utskällning och det känns inte kul, speciellt när jag inte vet riktigt var jag har personen eller vad denne exakt menar  På msn är det lika dött som tidigare, så nu funderar jag på att lägga ner för fredagen, om inget annat dyker upp.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 1 februari 2008 18:55

Jag sitter och skriver och funderar på vad som är värst, att vara trött på grund av att ha sovit för lite, eller av ett tröttsamt väder som just nu försöker tränga igenom väggen in till mitt sovrum.


Jag skulle ha tagit en vända med cykeln idag, men efter att ha fått simhud mellan tårna funderade jag ett slag på att ta en tur i bäcken, som blivit en insjö. Nya bäckar finns på parkvägen där jag dagligen går med hunden. Idag ca 4 cm djupt. Sjön en bit ifrån har stigit med en meter under dagen, så snart åker nog dammluckan upp igen för att dränka någon på en annan plats. 

Av Zkrivaren - 1 februari 2008 16:56

Brrr, har kommit in med hunden, in från busvädret ute med kraftig blåst och regn. Hunden ser ut som en "rugguggla" och jag har utvecklat simhud mellan tårna och andra detaljer.

Nu blir det inomhus som gäller, även om en tur till centrum skulle göras, men inte i det här vädret. 

Av Zkrivaren - 1 februari 2008 14:09

Jag skulle inte skriva nåt om stormen, nu blåser det småspik i form av regn och jag kan bara konstatera härifrån att jag måste snart hämta en hund och ta ut den. Får nog ta med dykarutrustning, flytväst och utombordare, för säkerhets skull.

Av Zkrivaren - 1 februari 2008 13:51

Efter gårdagens svåra storm över västsverige, blev det många som tappade kontakten med internet och med mobilmasten. Jag har fått tag i en av betydande antal, som berättat att masten med internet och mobil, inte klarade sig i stormen. För ett par timmar sedan kom den igång. Hur många fler som är nere vet jag inte, men dött på msn är det.

Av Zkrivaren - 1 februari 2008 13:47

Killen som hade kört ner bilen i ett lerfyllt dike sa till den frågvisa kärringen som stannat för att glo:
- Nej, den har inte fastnat i leran. Den har dött, och nu håller jag på att begrava den!

Av Zkrivaren - 1 februari 2008 10:37

Det blåste bra igår kväll och lagom till blåsten tog slut kom blötsnön, men idag är det nästan borta igen, tack och lov för det. Problemet är att jag måste ha hunden i badrummet hela tiden, då hon får lufttorka sista delen, som tar sin tid.


Idag har Maxi och Maiximilian namnsdag. Grattis! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards