Alla inlägg under februari 2008

Av Zkrivaren - 23 februari 2008 18:22

Stormen orsakade omfattade skador och därmed fallna träd över väg osv vilket har resulterat i överbelastat SOS-nummer 112. Icke akuta samtal skall gå till 114 14.

Av Zkrivaren - 23 februari 2008 15:47

Nu har min hund börjat få smak på modern teknologi, hon har börjat leka med mitt tangentbord. Undrar om hon redan har en mejlkompis i någon hundvovve?

Av Zkrivaren - 23 februari 2008 13:41

Det är måndag morgon och Sture kommer in på kontoret med ett stort bandage runt huvudet.
- Vad är det som har hänt? frågar hans kollegor.
Sture sätter sig med en suck vid sitt skrivbord och svarar:
- Jag spelade golf med min svärmor igår och på tredje hålet slog hon bollen rätt ut i en kohage.
Envis som hon är ville hon till varje pris leta reda på bollen. Och vi letade i säkert en kvart men såg inte skymten av någon boll, bara en gammal ko som stod där och idisslade.
Men min svärmor gav sig inte utan krävde att vi skulle leta vidare, och vi letade i en kvart till utan att hitta bollen.
Jag hade just bestämt mig för att bara strunta i alltsammans när det slog mig att bollen kanske hade letat sig in i någon öppning på kon.
Och mycket riktigt, när jag lyfte på kons svans så satt bollen fast där i ändan på den.
Jag ropade till min svärmor:
- Titta här! Ser inte det här ut som din?
Det var då hon klippte till mig i pannan med en järnfemma.

Av Zkrivaren - 23 februari 2008 13:25

Efter stormen utan namn, som visade sig vara snällare än både ilskna Gudrun och irriterade Per, har tusentals människor förlorat ström och/eller telefon, fast som mobil. Det är allt annat än bra i ett land som Sverige 2008.

Idag har många människor bara en mobiltelefon, och dessa slås alltför lätt ut i stormarna idag.

Fasta telefonin är beroende, liksom mycket annat, av ström och när strömmen försvinner går telestationerna ner. Även bredbandet slås ut.


Konstigt nog har man gjort mycket lite sedan stormen Gudrun var på beök. Man lovade att gräva ner elkablarna, men en mycket liten del är i marken. Telefonin i Kronoberg, är inte fullt frisk ännu. Telia bara nystar ihop kablarna och hoppas på det bästa, istället för att gräva ner dem, kanske samtidigt med elkablar och andra viktiga kablar. 


Och många undrar vart tog det vägen? El, tel och annat.

Till vederbörande ansvariga vill jag framföra att alla el- tele, bredbandskablar  och andra viktiga kablar omedelbart grävs ner oavsett kostnaderna för detta. För lede fi är det bara att vänta tills det blåser full storm, sedan tar de landet lätt. Sverige är nämligen utslaget kommuniktionsmässigt sett.

Av Zkrivaren - 23 februari 2008 11:07

...gör det fortfarande och snart är det eftermiddag. Undrar om det blir någon skog kvar efter detta?


Idag har Torun och Torsten namnsdag. Grattis! 

Av Zkrivaren - 22 februari 2008 22:17

Nu börjar strömmen att leka sin lek igen och det blinkar som det vore en ljusreklam här. Så jag stänger ner bloggen för idag, det lilla jag varit uppe på grund av olika saker. Och servern från igår, gick ner igen. Nu ska den bytas ut, men jag lär inte komma igång och slutföra allt förrän om ca 8 dagar.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 22 februari 2008 22:02

Sir Elton John, är inte bara en duktig musiker, han har kosing också. Och han gillar att glänsa. Nu har han beställt glasögon täckta av ädelstenar från en designer i Hollywood till en kostnad av 300 000 kronor.


Men han är visst lite slarvig, för han beställde tjugo par! 

Av Zkrivaren - 22 februari 2008 20:40

Får jag må dåligt? Nej, inte enligt det snabbesök som tittade in under 90 minuter på en språngfika med wienerbröd, kanske var det besöket, eller blåsten, kanske en kombination, som stoppade min nedgång. Om det är för tillfället eller om jag kommer att mödosamt klättra uppför på Lindas ooch Frumps kramar vet jag inte. Men jag skall till två ställen när jag kommer upp, det Frumperska palatset är det ena, för det är det minsta jag kan göra och det andra är ett spökslott ute i skogen där spökskrivaren håller till. Spökskrivarens lilla torp ligger ganska fint på ett klipputsprång mot havet. På lagom höjd över detsamma. Med endasst en hund, en foxterrier, sliter man med texter varav vissa hamnar i denna blogg. Läs dem, de äre värda det! Och jag är stolt, glad och tacksam att spökskrivaren valde min blogg ibland alla tusentals som finns. Men är det inte kallt med bara vedspis som värmekälla? Hoppas det är varmare i det Frumperska palatset.


Med sådant folk omkring mig borde jag kunna hålla mig flytande, men tyvärr finns det andra krafter som är starka och mäktiga. Och så jag som kan klanta mig också.

Jag är i vilket fall som helst uppe på nio, men den här gången var det allvarligt.


Blåsten å sin sida har orsakat korta strömavbrott, men här på ostkanten, har det inte kulminerat ännu så vi kan nog vänta oss värre framåt natten, som Björn Skifs en gång sjöng.

Mitt stressade besök, som hade dåliga nyheter om ett träd som hamnade över ledningarna. Det märktes omedelbart då strömmen försvann i några sekunder inne och ute i flera minuter. Besöket fick se två jätteblixtrar utan åska när trädet hamnade på elledningarna och orsakade vissa problem i strömförsörjningen. Och så har det hållit på nu i några timmar. Skönt är det inte för det blåser rakt igenom sovrumsfönstret och jag sparkar gärna av mig filt och täcke i sömnen. Är väl lite djurisk av mig för jag gör antagligen som hunden när hon sover, sparkar med benen.


Nu har även suget i restarmen börjat, och jag som inte har en bärbar dator. För datorn måste ju med, i synnerhet när digitalkameran är med. Kanske jag tar mig en tur mot stormens öga? Västkusten alltså, och intillliggande orter, där allt trevligt folk tycks bo.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards