Direktlänk till inlägg 13 april 2009

Äntligen över

Av Zkrivaren - 13 april 2009 18:24

Äntligen är vi inne på slutsträckan av mitt livs värsta påsk någonsin!

Inte nog med att man mår dåligt själv, alla man känner gör samma sak, hur ska man då överleva. Och de flesta av samma anledning, påsken.

Ge oss en vanlig semestervecka istället.


Själv drog jag till skogs, trött på väggarna som hela tiden gör närmanden. Undrar om nåt sånt hände i natt för när jag vaknade låg täcket på golvet, reservfilten på tvären över mig, vägglampan i sängen bredvid mig och kuddarna överallt. Jag fighjtades nog bra i natt...om jag nu bara kunde minnas nåt. Inte bra att vara nykter och trött.


Nåja, ute i skogen var min avsaikt att jaga rödhake. Kraftigt beväpnad för dagen åtminstone, smög jag in i skogen, skjutklar med fingret på avtryckaren, men inte en fågel.

Jovisst fanns de, men jag hörde dem bara.

Jag sm,ög som en indian genom gläntan då en bevingad sak plötsligt kretsade skrikande ovanför. På grund av solen såg jag inte arten. Plötsligt blev det stopp. Jag släppte avtryckare när jag stod mycket nära två getingar.

Efter att ha stirra varandra i ögonen en stund, lade jag fingret på avtryckaren och de försvann.


Jag gick in ibland träden mot en annan glänta. Jag stannade utanför gläntan och försökte se ut som ett 150-årigt gammalt träd...som jag kände mig som.

Efter tjugo minuter fick jag resultat för mödan. En för mig främmande fågel landade på en gren 30-40 meter bort och jag ställde mig i position och fick äntligen skjuta av några bilder på den med kameran. Såg först ut som en talgoxe, med samma teckning på skallen, men var i övrigt helt svart.Något mindre en nämnda fågel.

Plötsligt kom de bevingade flygfäna ovanifrån igen. Den här gången var jag dold och de slog sig ner i ett träd tio meter från mig, ganska högt upp, i motljus och med grenar från alla håll samt en trädstam, var det ingen önskeposition. Jag kunde inte flytta på fötterna heller, så jag vred kroppen tils jag såg ut som en korkskruv, och kunde fånga in en fågel, som visade sig vara en hackspett, om jag såg rätt.


Sedan kom problemet att jag skulle ta mig därifrån. Någon som sett en vandrande övergödd korkskruv, gåendes i tätort?

I så fall såg du inte mig!

Nu skall det bli bilbehandling.


//Zkrivaren


 
 
Ingen bild

z

13 april 2009 19:27

Å du... du säger att du inget har att göra, vad gör du när du gör nåt då?
Ha en bra kväll och sen natt... imorron är det som vanligt igen
Sköt om dig, såna strapatser kan ta på den gamle...:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards