Direktlänk till inlägg 23 april 2009

Nattbloggen

Av Zkrivaren - 23 april 2009 22:37

Stockholms stad kommer att få fler parkeringsvakter inom de kommande veckorna. Enligt de avtal som huvudstaden skrivit med Svensk Bevakningstjänst och Securitas måste minst 200 heltidstjänster övervaka stadens parkerade bilar från och med den 1 maj.

Och redan idag drar var och en av de befintliga parkeringsvakterna in över 500.000 kronor. Vad blir det med 200 parkeringsvakter, om inte bilisterna skärper sig.

http://di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelningar%2fArtikel.aspx%3fo%3dexpressen%26ArticleID%3d2009\04\23\333271%26SectionId%3dDinapengar


Vem vill ha ett dött gossebarn?

Hur kan man överhuvudtaget röva bort en död, ett barn?

 Ville föddes för tidigt och överlevde inte.
Kroppen fördes från Karolinska universitetssjukhuset till en lokal vid en kyrka i västra Stockholm för drygt två veckor sedan.
Där förvarades kroppen i en barnkista i avvaktan på begravning.
Men lokalen har varit olåst och olarmat. Flera personer har därmed kunnat ta sig till kistan, berättar polisen vid en presskonferens på torsdagseftermiddagen.

Nu vädjar föräldrarna om att få hjälp att hitta Ville, för det är klarlagt att han kom till den plats där kistan nu återfunnits tom, liggandes i densamma .

Den som har hört eller sett något under tiden 7-20 april kan kontakta polisen.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1544207/hjalp-oss-att-hitta-ville 


Året var 1990 när allt började, jag engagerade mig i en förening och året efter träffade jag mitt ex...tyvärr.

Hon hade godheten att försvinna utan ett ljud och senare komma tillbaka och ta sina saker som och vissa som inte var hennes, åtminstone försvann saker vid det tillfället som bara tillhörde mig.

Utan henne hade jag inte fått kontakt med nya kvinnor och män, de som förstår, inte bara gapar och springer när det hettar till.

Som idag när jag fick ett samtal från N, som hade nåt väldigt mycket att säga om ett löfte...

Jag trodde först det var min fru, innan jag kom på att jag aldrig varit gift. Nu kanske det låter värre än vad det egentligen var, för vi kommer överens. För vi har förmågan att kunna diskutera tills vi är eniga, inga dumma beskyllningar, skrik eller gap. Det finns en och annan som klarar det, tack o lov. Och tack N för samtalet.


Lev väl!


//Zkrivaren


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards