Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Zkrivaren - 5 mars 2009 23:50

Egentligen skulle mitt förra inlägg vara det sista, men jag har fått order om att skriva  detta eftersom jag inte klart och tydligt framfört ett god natt till alla besökare idag och under mars månad.


Ordern, som kommer från Zimpelz, innebär att jag tydligen har degraderats i bloggen.


Bara att konstatera att bakom varje framgångsrik kvinna står en förvånad man.

Själv sitter jag.


Godnatt önskar Zkrivaren och Zimpelz, som kommer tillbaka.

Av Zkrivaren - 5 mars 2009 22:32

Först kördes de ut på gatan  parkeringen för att dö, sedan blev de utskällda av en hund, och som bonus hamnade två honkatterna i polisens fyllecell, spik nyktra.

Och där fick polisen skyndsamt rycka ut och köpa saker till de små gästerna.

Sedan kom en "ängel" och tog hand om de två, som fått nytt hem, och en ny kamrat på fyra ben med morrhår.


http://www.vk.se/Article.jsp?article=258820


 Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 5 mars 2009 21:57

Torsdag kväll

Det är tyst ute, mörkt och kyligt. Inne är det tyst och lungt, och på de olika forumen och msn där jag sveper förbi, är det knappt en kotte i kväll. Det brukar vara fullt ös till 23, utom idag. Inte ens e-post kommer.

Allt är så tyst och ensamt. Saknaden blir så stor eller större.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 5 mars 2009 19:56

Regeringen lovar väldigt mycket vad det gäller bilindustrin, inte bara SAAB och Volvo, men de som behöver ett lån, tycks inte få det ändå. Arbetslöshet är bättre. Färre företag i branschen är bättre, tycks de resonera.


Bildelstillverkaren Plastal Holding har begärts i konkurs av styrelsen med hänvisning till akut likviditetskris.


Plastal tillverkar stötfångare och andra komponenter till bl.a Volvo och Saab. I Sverige har bolaget totalt 500 anställda i Göteborg, Simrishamn och Uddevalla. I Europa finns det sammanlagt 6.000 anställda.


En av bilindustrins största underleverantörerna
-Det här är en riktigt stor konkurs. Bolaget är en av de största underleverantörerna av plastkomponenter till den europeiska bilindustrin, säger Alexander Zuza, utredare på IF Metall till TT.

-Det handlar oftast om färskvara så det kan snabbt leda till bekymmer för exempelvis Saab och Volvo och flera andra biltillverkare i Europa.

Plastal skriver i ett pressmeddelande att "volymerna för de två första månaderna i år är 40 procent lägre, jämfört med motsvarande period 2008".


http://www.di.se


http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=1468427&lid=puff_1468424&lpos=rubrik



//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 5 mars 2009 17:03

Igår var det värme, sol och vårkänslor. Idag är det kyligt, molnigt och kalla vindar.

Aldrig har väl humöret på folk, inte minst mig om jag nu räknas till folk, svängt som nu, från glatt till...mindre glatt.


Kung Bore blåser kalla vindar på oss och det spelade ingen roll i vilken riktning jag gick i, bara motvind. Så tre steg framåt blev även två bakåt.


Jag tog mig dock till ICA, glömde ju hushållspapper igår. Det man inte har nåt huvud får man ha i benen. I kassan stod en virrig kärring och strulade med betalningen, sedan när hon var klar visade det sig att hon handlade åt en till. Snacka om stillastående växande kö.

Då, liksom i TV-reklamen, fick jag chansen och gled över till nästa kassa, där jag fick första klassens service...som vanligt. Tackar! Dock störde jag påsarna i deras intima sammanstättning. Och lyckades få isär en till mig, trodde jag. Den trevliga kassörskan var mer brutal, hon slet isär ett par till, så jag slapp betala för två påsar. Sådant gör att man återkommer...med glädje!


Själv återkom jag hem med glädje, in i den kalla, men blåsfria lyan.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 5 mars 2009 13:40

Musik

18 år Ju högre volym desto bättre.

28 år Dr Bombay ger mig huvudvärk.

50 år Sven-Ingvars då och då.


Kärlek

18 år När kommer jag att träffa den rätte?

28 år Nu har jag hittat den rätte för femte gången.

50 år Nu söker jag igen.


Kläder

18 år Tajt, kort och färgglatt.

28 år Svart, svart, svart.

50 år Som man känner för.


Kondomer

18 år Gud, vad pinsamt!

28 år Gud, vad praktiskt!

50 år Gud, vad är en kondom?


Sex

18 år Hur ska jag tala om hur jag vill ha det?

28 år Hur ska jag tala om att jag inte orkar?

50 år Hur länge skall jag hålla på?


Livsfilosofi

18 år Ta dagen som den kommer.

28 år Pensionssparande, det är grejer det.

50 år Ha råd att leva.


Barn

18 år Bara jag inte blir med barn!

28 år Tänk om jag är steril!

50 år Har ungen inte blivit förälder ännu?


Kändisar

18 år Wow! En kändis!

28 år Vem är det?

50 år Vad är det?


Smink

18 år Bara ingen ser mig osminkad.

28 år Läppglans och mascara. Klart.

50 år Bara naturlig skönhet.


Arbete

18 år Svårt att välja.

28 år Svårt att ta ledigt.

50 år Svårt att få jobb.


Mat

18 år Vem vill ha sushi när det finns varmkorv?

28 år Vem vill ha nedmalt slaktavfall när det finns sushi?

50 år Vem vill inte ha hemlagad god mat?


Solning

18 år Solskyddsfaktor 0.

28 år Solskyddsfaktor 28.

50 år Solskyddsfaktorn tar inte längre.


Kroppen

18 år Ser min rumpa okej ut i de här byxorna?

28 år Hur ser mitt kolesterolvärde ut, doktorn?

50 år Måste nog lyfta ansiktet igen.


Föräldrar

18 år Omständiga.

28 år Oumbärliga.

50 år Lever fortfarande.


Ålder

18 år Men jag är 23, jag lovar.

28 år Men jag är 23, jag lovar.

50 år Ok, jag är 25, nöjd?


Uteliv

18 år Vi måste gå på det nya stället.

28 år Kan vi inte se en videofilm istället?

50 år Vad är det för fel att umgås i soffan?


Pengar

18 år Lite pengar, men få räkningar.

28 år Mer pengar, men fler räkningar.

50 år Pengarna alltid slut före påfyllning.


Största önskning

18 år Fred på jorden. Skrota alla vapen.

28 år En löneförhöjning vore inte fel.

50 år Barnbarn.


Värsta mardröm

18 år Tänk om jag gör bort mig!

28 år Tänk om jag aldrig hittar någon att dela mitt liv med!

50 år Tänk om jag inte duger.


Drömkillen

18 år Lång, mörk, snygg, sexig, muskulös, rik och charmig.

28 år Snäll.

50 år Någon i ens närhet.


Drömtjejen/-kvinnan

18 år Blond, kurvig, het och villig.

28 år Kurvig och villig.

50 år Vill kanske.


Vad som stämmer in på mig vill säkert alla veta och jag kan tala om för alla att det...får ni gissa er till.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 5 mars 2009 12:28

Efter konfirmationen träffar kyrkoherden lilla nykonfirmerade Britta och säger:
- Är lilla Britta lika vit i själen som hon är i kläderna denna dag, så träffas vi säkert i himlen!
Så svarar Britta:
- Är kyrkoherden lika styv i byxorna som han är i kragen, så träffas vi bakom Johanssons ladugård om en halvtimma.

Av Zkrivaren - 5 mars 2009 10:32

Jag har många gånger skämts för att vara svensk på grund av den flathet till attityd svensken har i många fall, men när det gäller kungabröllop, är det stake i det svenska folket. Vi vill inte spendera våra skattepengar på ett kungligt bröllop, i synnerhet när det redan går en massa miljoner i apnage till den kungliga familjen.

Nu är jag stolt över att vara svensk! 


Det stundande bröllopet har inte bara utlöst ett politiskt bråk. Tiotusentals svenskar har de senaste dagarna anslutit sig till Facebookgrupper i protest mot att skattebetalarna ska bidra med ytterligare pengar.
- Många ser det som ett hån mot det vanliga folket, säger Phoebe Mattsson, en av medlemmarna. 


Bröllopet mellan Victoria och Daniel Westling beräknas kosta 25 miljoner kronor.
Lars Ohly och Vänsterpartiet anser att kungen ska stå för notan via det ordinarie statliga anslaget, som i år är 112 miljoner kronor utöver kungens förmögenhet.


http://www.expressen.se/Nyheter/1.1487316/proteststorm-mot-brollopet



//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards