Alla inlägg den 26 januari 2009

Av Zkrivaren - 26 januari 2009 23:32

Katter och datorer går inte ihop, se bara vad katten gjorde med musen, när jag glömt kattmaten, och hur nöjd den sedan blev.



//Zkrivaren - aldrig mer kattvakt

Av Zkrivaren - 26 januari 2009 23:19

Våra bakre regioner, som i ursprunget har samma namn hos båda könen, har även många synonymer, kanske du känner igen några nedan:


  • Gazaremsan
  • Avgasröret
  • Avloppsröret
  • Brunögat
  • Bakre kanonen
  • Sittfläsket
  • Rövfläsket
  • Brevinkastet
  • Baklyktan
  • Ändalykten
  • De tvenne halvorna
  • Päronhalvorna
  • Rövhalvorna
  • Gumpen
  • Rövhalvorna
  • Gödselspridaren
  • Dyngspridaren
  • Stussen
  • Stinkproducenten
  • Luktkanalen
  • Dalen (Mumindalen)
  • Dödens dal
  • Den håriga dalgången       
  • Julskinkorna
  • Kloaken
  • Brunsätet
  • Brummen, Brumman
  • Den bakre skrevan
  • Den bakre skåran
  • Bakluckan
  • Köksingången
  • Metangasutsläpparen
  • Brunsåsproducenten
  • Akterpartiet
  • Akterfåran
  • Dajmkrysset
  • Fisringen
  • Stjärnan
  • Sheriffen
  • Lille Prutt
  • Där solen aldrig lyser
  • Yxhugget
  • Bajspistolen
  • Korvfabriken
  • Marabougrottan


//Zkrivaren - sittandes på akterdelen

Av Zkrivaren - 26 januari 2009 22:06

Jag läste idag en rapport om att antalet viltolyckor, men älg, rådjur och vildsvin ökade förra året, och kommer att öka i år igen.

Djuren som när bilisten mninst anar det, springer ut framför bilen, och en olycka är faktum.

Vissa menar att man ska välja älgen framför vildsvinet, och min första tanke var att älg smakar ju gott. Det visade sig dock att vildsvinet, som är snabb som attan, inte är någon lättviktare varvid många känsliga saker skadas i motorutrymmet vid en smäll.


Den mer tama modellen stod inte att läsa i rapporten, kanske beroende på att de har sina ställen mitt i städerna, så sägs det i alla fall. Men ser du en dam som gör vad som helst för uppmärksamheten, titta för bövelen på vägen framför dig!


Jag tittar på sängen, men kanske jag kommer tillbaka ige...ikväll om inge zkriverska gör det innan.


Lev väl!

Zkrivaren

Av Zkrivaren - 26 januari 2009 19:31

Jag fick höra från en bekant om hur bra SVT är. Inte tyckte jag det var nått nytt, att de tar hutlöst betalt i licenspengar, även av dem som  inte ens ser på svt.

Men det struntade denne i, det har varit mycket sport i svt, fick jag veta.


Själv föredrar jag att utöva sporten, åtminstone förr. Några plaketter och många minnen i bagaget.

En av de smärtsammaste fick jag i en innebandymatch som back. Vi spelade i mixade lag och en tjej slog till för allt hon var värd. Bollen träffade klockrent min haka och studsade fram till henne igen. Hon slog till ånyo, och ta mig...nånstans, träffade hon inte klockrent igen...mellan benen.


Jag åkte i golvet och allt var svart, tills jag såg ett antal ansikten ovenför mig, alla oroliga.

De undrade om det gjorde fruktansvärt ont, och jag svarade rätt ilskt att det kunde de ge sig på att smärta hade jag, då kläcker någon ur sig:

- Men sedan får du en stor en mellan bena, det är inget dåligt pris!


Vem som sa det, vet jag än idag inte, men någon i glas som på bilden, har jag ännu inte fixat.


//Zkrivarens minne


Av Zkrivaren - 26 januari 2009 18:52

Oljebytesinstruktioner för kvinnor:
1. Kör till närmaste bilverkstad när det är 1500 mil sedan det
senaste oljebytet.
2. Drick en kopp kaffe i lugn och ro, samt läs dagens tidning.
3. 15 minuter senare, betala och lämna stället med ett korrekt
omhändertaget fordon.

Spenderade pengar:
180 kr för oljebyte
8 kr för dagens tidning
Totalt:188:-
_________________________________________________________________

Oljebytesinstruktioner för män:
1. Åk till Biltema och betala 850:- för olja, filter, kattsand,
trassel, diverse kul verktyg och en Wunderbaum.
2. Upptäck att spilloljetanken hemma är full. Istället för att ta den
till återvinningsstationen, gräv en grop i trädgården och häll oljan där.
3. Öppna en öl och drick upp den.
4. Hissa upp bilen med domkraften. Ägna 30 min åt att leta efter armen
till domkraften.
5. Hitta armen under ungarnas lådbil.
6. I frustrationen, öppna en öl till och drick upp den.
7. Placera oljeuppsamlingstråget under motorn.
8. Leta efter en 24- mm fast nyckel.
9. Ge upp och använd en skiftnyckel istället..
10. Försök skruva bort oljepluggen. När oljepluggen blivit rundsliten,
tag fram en rörtång och vrid bort skiten.
11. Tappa oljepluggen i tråget med het olja. Spill het olja på dej
själv.
12. Städa upp röran.
13. Ta en öl till under tiden som du tittar på oljan som rinner ut.
14. Leta efter en oljefilternyckel.
15. Ge upp. Slå hål på oljefiltret med en skruvmejsel och skruva av
det..
16. Öl..
17. Polaren tittar in, avsluta lådan med öl med honom. Avsluta
oljebytet i morgon.
18. Nästa dag, ta bort tråget som var under bilen. Nu fullt med gammal
olja.
19. Kasta kattsand på oljan som du spillde i punkt 18.
20. Öl. Nej, du drack upp allt igår.
21. Gå till 7- eleven. Köp öl.
22. Sätt dit det nya oljefiltret och var noga med att lägga på en tunn
hinna olja på packningen.
23. Häll i den första litern olja.
24. Kom ihåg oljepluggen du tog bort i punkt 11.
25. Skynda dej att leta efter oljepluggen i tråget.
26. Upptäck att den använda oljan är begravd i ett hål i trädgården.
Tillsammans med oljepluggen.
27. Drick öl.
28. Gräv upp hålet och leta efter oljepluggen.
29. Upptäck att första litern olja nu befinner sej på golvet.
30. Drick öl.
31. Slint med rörtången när du drar åt oljepluggen och slå i knogarna i
bilen.
32. Slå huvudet i golvet som en reaktion på punkt 31.
33. Bli förbannad.
34. Kasta iväg rörtången.
35. Skrik fula ord. Hustrun blir arg.
36. Torka av händer och panna och lägg på nödvändigt bandage för att
stoppa blodflödet.
37. Öl..
38. Öl..
39. Häll i fyra liter olja.
40. Öl..
41. Ta ner bilen från domkraften.
42. Krossa av misstag ett av stöden till domkraften.
43. Flytta bilen bakåt för att hälla mer kattsand på den utspillda
oljan från punkt 29.
44. Öl..
45. Testkör bilen.
46. Bli stoppad och arresterad för rattfylleri.
47. Bilen blir beslagstagen.
48. Betala dryga böter. Lös ut bilen.

Spenderade pengar:.
850 kr bildelar
300 kr öl
675 kr ny domkraft
9000 kr i böter
1800 kr i bärgningsavgift
Totalt: 12 625 :-


Säga vad man vill, men enligt detta kan vi män spendera pengar på bilen;.)

//Zkrivaren, som inte har nån bil.

Av Zkrivaren - 26 januari 2009 17:38

Här kommer JO:s besut efter mcket kritik om försäkringskassans fel och brister. Handläggningstider och att de är svåra att nå är ett av problemen.


Om alla felbehandlade "kunder" anmält...är jag säker på att listan varit längre.


http://www.jo.se/Page.aspx?MenuId=106&MainMenuId=106&Language=sv&ObjectClass=DynamX_SFS_Decision&Id=3555


Ha den riktigt bra kväll, med eller utan "selma"... :-)


(kolla tidigare inlägg igår/idag om försäkringskassan)

Av Zkrivaren - 26 januari 2009 16:57

Äntligen skulle jag ta de sista stora växterna, plantera om dem och få allt klart i mitt lilla växtrike, men för det behövdes ännu mera jord.

Så ner till ICA, men måndagar skall jag nog inte komma flera gånger.


Det första som kändes i luften var negativa vibbar, trötthet och ingen glädje alls. Undantaget en dam, och den nya "hej-killen", som alltid säger "hej hej" (hemskt mycket hej). Han var glädjespridaren idag.


Jorden fick jag med mig, fast jag hade säkert varit både rikare och gladare om jag grävt upp den själv från nån gräsmatta. Fast då har jag inte fått med mig två utsökta semlor, som jag nu ska smaska på.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 26 januari 2009 13:55

Kolla in på RESURSBLOGGEN... Kanske är vår tid nu? Ska vi ta tillfället i akt nu när "krisen" står för dörren?


SAMLING VI PUMPEN

http://resurs.blogg.se/2009/january/samling-vid-pumparna.html


Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards