Direktlänk till inlägg 25 januari 2009

Dagvill eller villig idag

Av Zkrivaren - 25 januari 2009 18:20

Ibland händer det osannolika snabbare och mer oväntat än man tror.
Efter några dagar av oro i kroppen, och som minskade lite, kom en explosion igår. En och annan skall ha mitt tack för detta. Kombinationen av innehållet, orsakade en enorm positiv kraft i mig, som jag inte har känt på länge, eller särskilt ofta. Jag fick ett enormt överskott på energi, som gav mig så mycket kraft att jag kunde inte ens lägga mig.
Istället tog jag mig an två personer som var deprimerade, mejl och påbörjade ett bokmanus, en uppföljare, samtidigt. Ändå hade jag energi kvar för hundratals personer och göromål.

När klockan blev 01, var jag fortfarande på 13 000 meters höjd, på ett litet vitt moln, skrivandes så datorn glödde och gäspade om vartannat. Först klockan 03, tvingade jag mig att stänga ner och lägga mig i den alltid tomma sängen. Jag somnade direkt. Kanske var jag på mitt moln i sömnen och skrev vidare, men det mindes jag inte när jag vaknade idag, med betydligt mindre energi.

Men mer skrivande har det blivit, och den smått oförskämda disken som skrikit okvädingsord och att jag borde diska när tallrikarna nu var slut, fick sin vilja i genom, fast jag hade många tallrikar kvar.

Blomsterplanteringen som påbörjades häromdan fortsatte idag, men inte utan ett stort hinder. Var fanns mina 2x10 liter jord? Det jag köpte nyss. Visserligen kan jag vara väldigt slarvig, men dessa stora tunga påsar om vardera tio liter kan inte bara försvinna...eller kan de försvinna?
Jag letade i vartenda rum, under möbler och bord, kikade under mattan, och slutligen tog jag fram kofoten för att desperat som jag blivit, bända upp golvet och se efter om jag planterat under parketten.
Jag hejdade mig dock när jag såg ryggsaäcken jag tagi dem i, liggandes ute i hallen. Jag gick fram till den och sa nåt...fult, lyfte den och jädrar vad tung den var. Hade den ätit steroider? Eller låg det jord i den? Det var det sista.

Omplanteringen sköt fart och nu är det inte många, men väl stora växter som skall få ny jord, och 2x10 liter till kommer att gå åt, så imorgon är det ICA, som gäller igen. Och som jag funderar på skall få en egen nisch här i bloggen.


Zkrivaren - energisk fan

 
 
Ingen bild

z

25 januari 2009 18:40

Att "vilja" är ett av de populära orden i tiden... har jag läst. Fortsätt på samma bana. Ha en braer kväll...:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards