Alla inlägg den 12 mars 2008

Av Zkrivaren - 12 mars 2008 10:07

Det är alltid lika spännande med flera datorer kopplade till ett trådlöst nätverk. Man vet inte vad den andra gör, som Zaga, sjuklingen som inte bryr sig om hälsan alla gånger. Hon som tar den bärbara med sig under täcket och skriver bl a här, vilket hon får för det är läsvärt, eller hur?


Själv ska jag ta mig runt lite varstans så långe det går, kanske veckan ut, men sedan kan det vara slut. Då är jag inte nåbar på mycket länge. Så idag kör jag hårt....överallt och med alla.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 12 mars 2008 10:02

Apropå människan och dennes lustigheter och annat. Vet du att när du skall göra något inlärt som att cykla, så springer en liter pajsare från hjärnan med ett papper, en arbetsorder, till nacken för att få människan att cykla. Snacka om att få motion. Har kroppen inte hört talas om datorer?


Tänk er en liten överarbetad del av huvudet, sitter och knappar iväg arbetsorder via datorns intranät varenda gång människan skall göra något.

Och grabbarna i knäna slipper att springa uppför alla trappor när de vill något.

Och alltting är krestskort och trådar lödda till dessa som man har i huvud och kropp. Tänk om människan hade det, vad läkarbesöken skulle bli konstiga.
-Goddag doktorn, jag har ont i nacken.
-Goddag, fru Pettersson, då ska jag titta på kretskortet i nacken och se om något är fel.
-Jo, nu ser jag att kretskortet är bränt. Har fru Pettersson stressat mycket?
-Lite grann har det nog blivit.
-Då är det blodtrycket som har förstört kretskortet. Jag ska be syster springa ner till verkstaden efter ett nytt. Under tiden kan jag kontrollera övriga kretskort.

Själv föredrar jag nog att vara den jag är med kemisk fabrik, pump, meterlånga tarmar, och allt vad jag har i mig. Är jag ensam om det?


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 12 mars 2008 10:00

Nu har vi kommit till onsdag igen, var det inte ons...?

Nåja, jag har hamnat på invalidplats och skall försöka underhålla bloggen alldeles på egen hand, något som kan bli svårt, men håll ut för produktionen är inte helt stoppad ännu.


Idag har Kronprinsessan Viktoria (och övriga namnbärare) namnsdag Grattis!


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 12 mars 2008 09:59

lämnar jag över till Zacke..jag har ont i halsen som tusen..så det är svårt för mig att prata med er.

Ni hör kanske inte ens vad jag säger..

Jag återkommer lite senare idag...

Zaga-som-är-beroende-av....

Av Zkrivaren - 12 mars 2008 00:18

Zaga måste bara skratta lite en stund...hihihihi

Mitt lilla hjärta tokade runt å snubblade omkring..inlindad i ett för stort lakan...men hur kan ett lakan vara för stor?!

jaja..iaf...snubbla han omkull å skada inga vitala delar..tror att han ev slog i huvvet ..men inte de....

Så nu säger en Alvedon-stinn Zaga...

Här lämnar jag er för en som kan lyfta mig till skyarna..mer än på ett sätt...

Nu stänger jag dörrarna för er..men vi ses i morrn...


//Zaga-som-vill

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards