Alla inlägg den 18 januari 2008

Av Zkrivaren - 18 januari 2008 23:20

Jag hörde just att det har börjat att blåsa och regna allt kraftigare på västkusten nu. Ovädret närmar sig för att dra över landet snabbt enligt smhi. Bara att hoppas att det går bra och det inte blir så stora skador.


Själv mår jag lite som jag förtjänar och ska strax lägga mig. Fredagen är därmed slut på bloggen.


Lev väl!

Av Zkrivaren - 18 januari 2008 16:58

Grattis alla bloggare och inte minst Blogga gratis, som har passerat 13 000 bloggare.


Jag skrev när det blev 12 000 att 13 000 skulle det bli i årsskiftet, vilket var lite för optimistiskt, men lite sent är bättre än aldrig. Nu siktar vi på 14 000 bloggare hos den reklamfria Blogga gratis. 

Av Zkrivaren - 18 januari 2008 16:40

Taxichaffisar de kan köra bil de, i synnerhet när jag kommer. Inte en en dag dag under de tre senaste dagarna, har det varit lungt.


Idag kom jag på väg mot bostaden, då en taxi stod utanför vårdcentralen. Jag såg den i god tid trots mörker som kom ioch dimma. Av den anledningen gick jag ut långt till vänster så föraren skulle se mig i backspegeln. Då visste jag inte att han använde den som spegel vid rakning. Han svänger ut med bredsidan mot mig. En mycket tvär och ohälsosam högersväng blev följden, och ännu en gång hade jag sluppit ta en taxi. Å andra sidan var det ju nära till läkare, som kunde ge en akut hjälp till taxichaffisen efteråt. Fast denne skulle nog inte fått hörseln tillbaka ändå, för när jag blir arg då hörs det!

Av Zkrivaren - 18 januari 2008 14:25

Efter ett år har en person fattat både galoppen och modet och beslutat att komma på besök, ett 4-5 dagar långt besök blir det här, med allt det innebär. Det kan innebära lite mindre bloggande under samma tid, men jag hoppas att du som besökare inte skall svika mig för det, och finna innehållet på samma nivå eller bättre under den tiden.

Av Zkrivaren - 18 januari 2008 12:40

CREWDRIVER
17 cl Vodka
1 st Apelsinklyfta

Häll vodkan i halsen och titta på apelsinklyftan.


Inte undra på att det är svårt att bli crew på vissa ställen. 

Av Zkrivaren - 18 januari 2008 12:19

Kall vind idag när jag var ute med hunden, fick mig att inse att stormen närmar sig.

SMHI varnar för stormvindar 25-28 meter i sekunden i Västra Götaland, Östergötland, Kalmar, Kronoberg och Jönköping. I Blekinge, Skåne, Värmland, Örebro och Södermanland, får vindar upp till 21 m/s.


Batterier till radio och ficklampa, varma kläder, filtar, inburen ved, laddade batterier till mobiltelefon, samt mat som kan ätas kall, bör finnas hemma, då strömmen inte kan garanteras i dessa vindar. Ge dig inte ut i ovädret!

Och dra ut sladden till datorutrustning och annan elektronik om strömmen går, eftersom det kan komma så kallade spikar när strömmen kommer tillbaka, som kan skada utrustning av detta slag.


Som detta inte räckte utlovas upp till 2 dm snö i norrland med kaos som följd i trafiken. I fjällen blir det dessutom blåsigt, upp till 17 m/s. 

Av Zkrivaren - 18 januari 2008 12:06

Direktören går en runda ute på kontoret och får se en ung man sitta på skrivbordskanten med en cigarett i handen.
- Säg mig, unge man, hur mycket tjänar ni i månaden? frågar chefen.
- Arton tusen kronor.
- Det är ni minsann inte värd! Nu skriver jag ut en anvisning, så kan ni hämta pengarna i kassan, sen vill jag inte se er här mer.
När grabben hämtat ut pengarna och lämnat firman säger direktören till kontorschefen:
- Ni skulle nog ha kollat upp den där grabben lite mer noggrant innan ni anställde honom.
- Jamen direktörn, han är inte anställd här. Han var bara här och skulle reparera kopieringsmaskinen.

Av Zkrivaren - 18 januari 2008 10:40

Så har det blivit slut på veckan igen, var inte länge sedan det var fredag. Tiden går fort och det blir ljusare i mörkret från molnen. Men det kulminerar nu. I och med den förvarnade stormen så öppnas det upp för kallare luft med minusgrader i hela Sverige. Brrrr. Ett tillfälligt bakslag.


Idag har Hilda och Hildur namnsdag. Gratti! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards