Alla inlägg den 13 januari 2008

Av Zkrivaren - 13 januari 2008 22:47

Helgen är över och en ny vecka väntar.


Veckan som varit har varit som veckan innan och veckan som kommer blir nog ingen större skillnad, tror jag. Men varje gång jag säger det så blir det inte så. Därför kojar jag nu och vaknar i nästa vecka.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 13 januari 2008 16:18

Dagens eftermiddagstur m,ed hunden blev en tuff sådan. Vi träffade grannen med sin hund, ett krutpaket på 45 kg. Och heltänd på min hund. Men när hon visade ointresse tog han sats och gav en rejäl hockeytackling i revbenen. Den tog hårt och hon drog sig snabbt undan. Tll båset om det varit hockey.


Efteråt när hon träffade killen sin blev det hyfsat, men sedan hade det kunnat ta slut snabbt. Hon fick för sig att springa ut framför en bil. Jag hann få in henne, men det var för nära den här gången. 

Av Zkrivaren - 13 januari 2008 13:56

Häromdan när jag gick ut med hunden gick jag förbi en villa där ägaren stod iklädd overall, hjälm med visir och hörselskydd och en motorsåg, som kapade av lite grenar. Bredvid satt barnen helt oskyddade, inga overaller, inga hörselskydd, ingenting.

Idag finns ingenting av det han sågade i kvar heller. Och förmodligen är det lika illa på ett annat ställe i hinom. 

Av Zkrivaren - 13 januari 2008 10:48

Söndag som inleddes med mycket regn under natten och i sömnen har jag slagit på el-elementet. Dyr sömn med andra ord, och ändå är det inte femstjärnigt hotell.


Idag har Knut namnsdag. Grattis! 

Av Zkrivaren - 13 januari 2008 00:53

Nu är söndagen här och lördagen är borta för alltid. Jag själv snart borta i sömnens värld.


Lev väl!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards