Alla inlägg den 26 januari 2008

Av Zkrivaren - 26 januari 2008 23:30

Lördagens helvete till allt som inte passar sig att skriva här, har under de senaste två timmarna vänt upp till den niå jag var igår vid den här tiden.

Besluten jag ska fatta tas i morgon förmiddag, jobbiga brev skriv och skickas, sedan kan vad som helst hända.


Hunden har gjort sitt hemmajobb idag, målade om badrumsgolvet i en brun färg som luktade illa, innan hon meddelade utgång önskas. Och lade två nya inte snygga saker. Nu är hon inte längre där utan under sängen. Må inte det bli målning där igen. Det var inte länge sedan det hände.


Ska försöka komma i säng i tid, men kan inget lova. Är man ensam så är man, och då är  tiden inte längre så viktig.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 26 januari 2008 21:05

Ytterligare ett antal timmar av lördagen återstår innan jag kan säga att eländet är slut.


Efter sista hundpromenaden fick hon torka sig i badrummet. När jag skulle släppa ut henne för tjugo minuter sedan flög hon ut i mycket låg ställning. Orsaken både kändes och syntes från badrummet, en stor brun hög. Och nu ville hon snabbt ut.

På med kläderna och ut, och mycket riktigt, två nya mindre snygga högar fick andas frisk blåsig luft.


Sedan var det in och städa, ett skitgöra som måste tas itu med. Nu ser det bättre ut på golvet igen, den gamla ljusa ytan är tillbaka efter att ha temporärt varit brun och illaluktande. 

Av Zkrivaren - 26 januari 2008 17:57

Det var en gång en blondin som gick till IKEA för att köpa gardiner till sin dator men hon hittade inga, så hon gick till någon som arbetade där och sa:
- Hej! Vart finns det gardiner till datorer?
Då sa expediten:
- Nej! Det finns inga.
Då sa blondinen:
- Jo! det finns visst!
Så höll de på i tio minuter tills blondinen sa:
- Men jag har ju Windows!?

Av Zkrivaren - 26 januari 2008 17:48

Lördagen började dåligt, eftre att ha blivit utskälld och falskt anklagad för olika saker per telefon, till att få samma på msn, kunde mitt humör inte ta sig upp ur deppigheten. Löften som inte uppfylls är bara en ny tyngd på mig. Snart drunknar jag i regnvattnet utanför.


Regnet och blåsten har bosatt sig här, trevligare sällskap får jag nog leta efter, vindpinade öron och genomblöt kropp hjälper ner humöret. Både hund och husse har tagit sina turer, men under väderprotest. 


När jag gick till centrum regnade det inte, inte heller blåste det och den normalt lite småsura kassörskan, var riktigt trevlig. Jag nästan sjöng ett tack för kvittot trots att jag förlorade pengar i utbyte mot varorna. 

Av Zkrivaren - 26 januari 2008 11:23

Regnet är här för att stanna och idag är det läge att ta med tvålen och en handduk. Dusch a la natura, kan det vara något?


Idag har Bodil och Boel namnsdag. Grattis! 

Av Zkrivaren - 26 januari 2008 00:04

Så har natten kommit och blåsten håller i sig ännu, liksom regnet. Det skall avta en stund för att hämta nya krafter för hela lördagen. Passar på att tacka Rudbeckia för tipset om frysen. En person med erfarenhet av blåst.


Här har det varit strömavbrott och fladdrigt bredband, som nu verkar ha stabiliserat sig, men jag vågar inget säga, för imorgon börjar det om igen. Så jag önskar dig godnatt och sov gott!


Lev väl! 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards