Alla inlägg den 14 januari 2008

Av Zkrivaren - 14 januari 2008 18:44

En dag i stress kan måndagen sammanfattas.

Först ringa värden om luftning av elementen,  som aviserats. Då fick jag veta att man kunde inte säga exakt när man kom då ett stort rör måste bytas först. Det blev klart klockan 14:40. Så luftningen blev inte av.

Jag passade på att storstäda, det var rätt länge sedan, kunde jag konstatera hostandes. Men för varje dammråtta jag tog, kom det nya, eller var det hundhår. Stora håriga saker var det åtminstone. 


Hundturerna gick bra och endast en pudel av mellanstorlek mötte vi.


Värre var det när jag skulle cykla hem från centrum. I mörkret kom två tjejer ut från en trottoar framför mig så jag fick vika av till vänster. Då kom en bil från tvärgatan till höger, mot tjejerna som då plötsligt tvärvänder och kom mot mig. Nära skjuter ingen hare, inte ens två gånger.

Av Zkrivaren - 14 januari 2008 12:47

John anlände till ett tysthetskloster och möttes av abboten som sa:
- Broder, det här är ett kloster av tysthet, du är välkommen att stanna så länge du vill, men du får inte tala förrän jag ger dig tillåtelse att göra det.
Broder John levde i klostret i fem år innan abboten sa:
- Broder John, nu har du varit här är i fem år, du får säga två ord.
- Hård säng, svarade broder John.
- Jag är ledsen att höra det, sa abboten. Vi ska ordna en mjukare säng åt dig.
Efter ytterligare fem år kallades broder John till abboten.
- Du får säga ytterligare två ord, sa abboten.
- Kall mat, svarade broder John.
Abboten försäkrade att maten skulle bli bättre i framtiden.
På broder Johns femtonårsjubileum blev han uppkallad till abboten som än en gång gav hon möjligheten att säga två ord.
- Jag slutar, svarade broder John.
- Ja, det är nog bäst för alla parter, svarade abboten. Du har ju inte gjort annat än klagat sen du kom hit.

Av Zkrivaren - 14 januari 2008 08:36

...har varit och förmiddagen är igång. Det är mulet och regnigt ute, och hunden gillar det inte, då hon får vara i badrummet efteråt för torkning. Men idag är det problem då ett stort arbete med värmen pågår och luftning av alla element skall ske. Helst skall det vara lite rent i badrummet när de kommer, och inte en stor skitig hund som genom smuts visar sig där.


Idag har Felix och Felicia namnsdag. Grattis!

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards