Alla inlägg den 7 september 2007

Av Zkrivaren - 7 september 2007 22:34

Nu har jag fått nog av datorn  för ikväll i vilken jag arbetat med foton till den... Ja, resten får du tänka ut själv.


 Nu ska jag försöka sova lite eftersom jag har en häftigt jobbig förmiddag, med mycket fotoarbete, som följer av en eftermiddag med mindre fotoarbete. Detta blandar jag ut med hundturer, mat och blogg.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 7 september 2007 20:56

Jag läste i gårdagens Aftonbladet text att Sven Ingvars Magnuson var i trafiken igen. Den här gången hade ha kommit lite för långt ut vid en lämna företrädesskylt varvid en mc-polis var tvungen att lägga hojen, som han sa.


Konstigt, jag trodde mc-polisen var utbildade på sina motorcyklar. Jag hade en likadan händelse idag. Fastän jag har ingen motor på cykeln så blir det bra fart med 15 växlar. Jag svängde bara ut och fortsatte Konstigt att polisen inte gjorde detsamma?

Av Zkrivaren - 7 september 2007 19:37

I morgon klockan 09:00 börjar årets marknad och när jag var nere för en stund sedan var bara cirka trettio av närmare två hundra stånd klara vad det gäller stommen. Hur och när de andra kommer på plats vet jag inte, men jag antar attdet blir under kvällen/natten som det sker. I år har de dessutom ställt sig motsatt sida på en sträcka. Ska bli kul, men vädret tycks vilja ha sitt med i marknaden och det lovas både regn och skurar för morgondagen, vilket förstör mycket för mig när jag planerade att avsluta etapp 2 helt. Det innebär också mycket färre besökare, vilket är tråkigt. Samtidigt blir det nog stånd som står tomma. Mer om detta imorgon lördag.

Av Zkrivaren - 7 september 2007 16:23

Nu är etapp 2 klar till nittiofem procent, det saknas lite, men det tas senare idag och imorgon, sedan är det finputsning som återstår, bl a på onsdag. Till nästa helg skall förarbetet ligga klart avseendet denna del. Då är det dags att ta itu med nästa del. Och så lär det fortsätta en tid framåt.


Förberedelserna för marknaden är igång. Nu skall bilar bort för stånd, försäljningsstånd alltså, där det kan säljas snuskiga ting som ger annan slags stånd. Vädret är utlovat bli bra och det hoppas jag verkligen för då blir det proppat med folk och man står och pratar, köper och säljer i snabb takt  Jag skall dit och titta till det hela. Jag var emd förra året och det var faktsikt kul och påminte mig om Burträsk marknad, fast de hade lite mer av det jag vill ha. Men man kan inte få allt, sägs det.

Av Zkrivaren - 7 september 2007 13:50

Jag sitter och funderar på varför jag så sällan blir bjuden till bröllop. Jag som alltid är snäll och tyst tills prästen nämner något om att man ska yttra sig nu eller tiga för evigt, då ställer jag mig upp...

Av Zkrivaren - 7 september 2007 13:36

Dår är etapp ett av två idag avklarad. Många bilder varav ett på ortens äldsta hus från 1800-talet. Det hålls igång av entusiaster, men det behövs yngre personer att hjälpa till. De nuvarande är av det lite äldre gardet och en föryngring är välkommet.


Sedan tidigare har jag ett antal av ortens äldsta hus från 1800-tal till cirka 1937, som än idag står upp och nyttjas till bostad och/eller arbetsplats. Så länge de nu får stå kvar. För ett antal år sedan revs ett stort antal gamla byggnader för att ge plats åt moderna hus, köpcentrum och järnväg. Ett högt pris tyckte många då, och än idag hörs just dessa kommentarer.

Av Zkrivaren - 7 september 2007 11:32

Peter hade bjudit hem sin mor på middag. Under middagen kunde inte hans mor undgå att lägga märke till att Toms rumskompis Per var väldigt stilig och ståtlig. Hon hade länge misstänkt att de två var något mer än bara rumskompisar så hon frågade sin son om det var så att de var mer än kompisar. Men Tom förnekade det hela och försäkrade sin mor om att de bara var rumskompisar. En vecka senare sa Per till Tom:

-Har du sett den vackra soppsleven i silver? Den har varit borta ända sen din mor var här på middag. Du tror väl inte att hon tagit den?

Tom trodde inte det men han skickade henne ett mail för säkerhets skull: Kära mor, jag säger inte att du "tog" eller "inte tog" soppsleven men det är ett faktum att den har varit borta ända sedan du var här på middag.

Några dagar senare fick han svar från sin mor:

Kära Tom, jag säger inte att du "ligger" eller "inte ligger" med Per, men faktum är att om han hade sovit i sin egen säng hade han hittat soppsleven för länge sedan. Hälsingar Mor

Av Zkrivaren - 7 september 2007 11:09

Jag har lyckats lämna ut mitt mobilnummer til så många att det nu har blivit för många. Jag vet inte längre vem som ringer. Ett nummer, som i går efter 16, ger mig inga svar. Kanske det var en felringning som i så många andra fall, eller så var det någon som inte ville lämna ett meddelande. Nu funderar jag på att byta såväl telefon som nummer för att återta kontrollen.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards