Alla inlägg den 5 september 2007

Av Zkrivaren - 5 september 2007 22:06

Nu har jag suttit och arbetat med släktforskning under kvällen. Två bouppteckningar gav massor av nya släktingar. Apropå släktingar, en av den är med i TV i oktober, då ska jag sätta mig framför en TV med fjärrkontrollen under min kontroll.


Jag hann dock med en del foto under eftermiddag/kväll med några bilder, en av dem på de små gråsparvar som numer inte bryr sig när jag kommer med hunden ens en meter från dem. Kommer någon annan lyfter de direkt.


Nu ska jag lyfta till den tomma bingen och fälla ihop ögonlocken och sova lite grann, det är ju en ny dag med nya händelser imorgon, torsdag.


Lev väl! 

Av Zkrivaren - 5 september 2007 19:58

Vilken solig dag det blev, damerna till och med visade behag(en) under kläderna. Och vi snuskiga killar tittade efter dem. Idag har flygvapnet äntligen kommit igång. Två stycken rotar passerade på låg höjd i underljudsfart, det var musik för ögon och öron. Jag skulle gärna bo intill ett flygfält, det skulle inte störa min sömn som grannen nu gör, men han kan ingenting allra minst hur man flyger en JAS utan att den går i kras. Så när jag hör att folk vil sälja sina villor och flytta för att de har ett flygfält nära boendet, då är det lite svårt att förstå. Men det är jag som är flytokig, det hjälper nog till att klara oväsendet.


När jag bodde i Stockholm hade jag en granne som arbetade i försvarstaben på Lidingövägen, i flygvapnet. Och det hände att han tog en SK-60 någonstans när det var bråttom. Inte lika snabbt som en JAS, men allt måste inte vara JAS. Jag var och är fortfarande avundsjuk på honom. Numer får man nöja sig med det lilla man får se som jag skrev ovan, även flygdagarna drasner ordentligt och det drabbar oss flygtokiga människor som går på dessa evenemang. Men det var nog inte enbart därför som försvarsministern avgick idag. :-) 

Av Zkrivaren - 5 september 2007 11:58

Här i området har vi nog en av de sämsta städningarna i landet. Trapphuset städas två gånger i månaden året runt genom att en åldrig farbror kommer med våtmoppen drar järnet genom uppgången och är klar på 2-3 minuter. Kvar ligger massor av hundhår, damm, grus och annat. Något som inte berör städbolaget.

Av Zkrivaren - 5 september 2007 11:30

En man är ute och handlar han finner ett nytt märke kondomer. Olympiska kondomer! Han köper dom och berättar glatt för frun om de nya kondomerna när han kommer hem.
-Olympiska kondomer, säger hon, vad är det för speciellt med dom ?
-Det är tre olika färger. Guld, silver och brons.
-Vilken färg hade du tänkt använda ikväll ?
-Guld naturligtvis! Vad annars ?
-Varför tar du inte en silverfägad på ? Det kunde vara fint om du för en gångs skull kom som nummer två.

Av Zkrivaren - 5 september 2007 11:12

Lite varmare och jag var tvungen att hämta hunden för en promenad. På utvägen från gården ser vi en fullpackad tjej med tunga väskor gåendes. Hunden tittade stort på henne. Sedan var det leveranstid och högen lades. När vi kommit drygt halvvägs började en gräsand att varningsskrika. Jag förstod inte varför, då den och tre till hade vatten emllan mig och sig själva. Dessutom var jag tio meter från vattnet med sin delvis stenbelgda del. Och därmed var dagens tabbe avklarad. Stenarna var inget annat än fyra änder som sov. De sträckte på halsarna vid varningsropet, såg mig och sa förmodligen att det är bara den där tokiga fotografen med assistent, för sedan lade de sig igen och somnade om. Fem hundra meter kvar, då får jag värmeslaget. Jag möter en böna, även hon fylld med packning, täckjacka och värsta värmedrivande mössan på skallen. Jag svettades när jag såg den. Hoppas det gick bättre för henne.

Av Zkrivaren - 5 september 2007 10:05

Vackert kallt höstväder bjuder vädret på. När man tittar ut är det lockande att genast taq på sig kläder och gå ut. Men väl ute är det inte längre så skönt. Och det tycks bli något varmare framåt helgen, sedan tvärt kallare. Tvära kast är det som gäller.

  

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards