Alla inlägg den 6 september 2007

Av Zkrivaren - 6 september 2007 21:57

Torsdagen är på väg att ta slut och vi ser fram emot en fredag, många med helgparty i sikte, andra lata sig, eller som jag marknad i sikte. Och arbete. En kul kombination den här gången, jag har gjort det tidigare med mindre lyckat resultat. Den här gången hoppas jag det går bättre. Visst blir det en lång dag som börjar tidigt och slutar sent på kvällen, till detta kommer hundturerna, mat och lite annat. Men det är lördag. Först skall fredagen klaras av. Och det skall förhoppningsvis gå bra, även om vädret kunde vara bättre framför allt varmare.

Nu tackar jag för idag och hoppas återvända i morgon förmiddag.

Lev väl!

Av Zkrivaren - 6 september 2007 18:15

Att världstenoren Pavarotti är död har knappast undgått någon. För mig kom han att betyda en vändning, om än en oavsiktlig sådan. Något han aldrig fick veta. Jag hade hamnat i en deprimeringsperiod och fick för mig att sätta på radion. Naturligtvis kom det brus från den eftersom den inte hade haft ström och minnet hade raderats. Oavsiktligt kom jag in på P2, den klassiska musikens kanal. Och där sjöng Pavarotti. Jag blev sittande och lyssnade på honom, och efteråt mådde jag bättre. Det har senare visat sig att just klassik musik har inverkan på människan när det är deppigt. Jag vände mig till Sten-Erik Moberg på Pyret Records och spelar numer "Another Year of Music" när jag är nere för oftast hjälper det.


Idag har jag slagit ihop två jobb till ett, eller var det ett jobb som fördubblades? Oavsett så är det roligt som bara den och det har blivit timmar i solen idag. Och imorgon samt minst lördag blir det ännu mer, frågan är om jag hinner med att rensa minnet i kameran. Kanske dags att köpa ett tredje kort?


Dagens hundturer har varit tråkiga, hunden går allt tidigare allt långsammare och det känns som hon tappar fart, något som jag absolut gör om det går åt helsicke med hunden som är elva fyllda. Jo, jag vet att det är en hög ålder, men hon har varit mitt stöd i mångar år och särskilt det sista har hon varit otroligt stöd för mig, utan det satt jag inte och skrev detta.

Av Zkrivaren - 6 september 2007 14:25

Nu kommer modeväskan för tjejer och kvinnor, åtminstone hoppas man på det i USA, där den miljövänliga väskan nu finns med solceller. Man har el med sig var man än går, bara solen skiner lite också. Så frågan är om den skulle slå i regniga Sverige?


Själv skulle jag föredra ett bälte med diverse hållare och solceller. Bara att placera mobilen i hållaren och den laddas, eller något annat. 

Av Zkrivaren - 6 september 2007 10:51

Just när John och hans fru börjat älska, kommer deras sjuåriga son in i rummet.
- Vad gör ni, pappa? frågade han.
- Du vet hur du alltid har önskat dig en egen bror, svarade pappan. Jag sätter just nu in en bror i din mamma, och han kommer att förenas med övriga familjen om nio månader. Pojken tackade sina föräldrar och stängde dörren. Kvällen efter såg pappan sonen stå och gråta utanför huset:
- Varför står du här och gråter min son? frågade pappan.
- Pappa, det gäller min bror som du satte in i mamma i går, svarade pojken. Brevbäraren åt upp honom imorse.

Av Zkrivaren - 6 september 2007 09:31

Torsdag, Lilly och (prinsessan) Lilian har namnsdag idag. Grattis!


Själv känner jag mig utvilad och stark så här på morgonen och tidiga förmiddagen, men dagen har bara börjat. Kanske jag ser ut som en urvriden trasa på eftermiddagen. Regnet har öst ner under natten så idag är det gummistövlarna som gäller, åtminstone om man ska ut i skog och mark. 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards