Alla inlägg den 24 november 2006

Av Zkrivaren - 24 november 2006 14:34

Så har fredagen kommit och jag undrar, vart tog veckans övriga dagar vägen? Måndag-torsdag, vad hände med dem?

Men som sagt nu är det fredag och bruden under har skaffat musikanläggning och alkohol. Hela kommunen lär väl skaka loss vid 03-snåret, själv lär jag hamna på månen stendöv i kalsonger.

Hyresgäst får inte uppträda på ett för grannar och hyresvärd störande sätt. Exempel på det är högt spelande musik, oväsen (från djur och människa), fester (med vissa undantag), olämpligt uppträdande mot hyresvärd eller andra hyresgäster. Känns ibland som ett skämt.

Jag minns när jag bodde i Hjorthagen, en stadsdel i Stockholm. Där komgrannen hem vid 03-tiden och satt på stereon för hela stadsdelen, onsdag morgon! Vid påstötan efter klagomål påstod han att han hade varit så hänsynsfull och skulle aldrig spela musik högt igen. Åtminstone inte före fredag natt och lördag natt och söndag natt...

Jag fick som ersättning en större lägenhet 200 m bort och slapp det värsta av oväsendet.

Numer är det hårdare och minsta oljud kan bli ett kontrakt mindre, men så är det inte på alla platser ännu. Vilket innebär att oljuden flyttar till dessa hyresvärdar som än så länge är snälla hyresvärdar.

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards