Alla inlägg den 7 april 2009

Av Zkrivaren - 7 april 2009 23:42

Nu kommer jag åter efter en tids frånvaro.

Har haft krångel med mitt liv.flyttat och troligast har jag blivit singel igen .

min sambo vill ha time out.

Och vad är det jag bara undrar , kanske är jag gamaldags och inte riktigt förstår vad det är.

 Men nu har jag snart kommit i ordning i min nya lägenhet .

Och kan andas ut och komma igång med mitt liv igen.

Bara ha mig själv att tänka på .

Det känns faktiskt gott det med .

 Och helst nu när vår och sommar är på väg med allt vad det kan bli.

Ska ialla fall planera en resa till min syster i norrland och bara vara .

Sedan börja gå ut på dans med min andra syster och träffa mina gamla vänner som har försvunnit under mitt korta sambo tid.

Ja jag tror och vet att mitt liv går vidare fast vissa stunder känns det svårt att förstå .

Men nu närmar sig Påsken och vad allt som det vill säga .

Ja nu ska jag lägga mig och sova natten .

Och önska er alla en bra natt och dag


KRAM

//zladdertackan

Av Zkrivaren - 7 april 2009 22:57

Under en tid använder jag router på två datorer, men med tiden blev det väldigt dålig fart i datorerna.

Likaadant var det hos grannen, där det spelas mycket.

De fixade upp sin fart något, min gick ner istället.

För några veckor sedan fick deras utrustning fnatt och en tekniker fick komma, det byttes delar här och var på väg fram till uppgången och i lägenheten.

Efteråt fungerade det bra igen.


Jag själv övergick till en dator och ställde undan routern, tills i helgen då jag kände för att testa igen, då hade jag full fart i systemet.

Idag träffade ja grannen och vi kom att prata ingående om detta, och slutsatsen blev att vi troligen delat på samma lina, ett fel av...Telia.


Lev väl!


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 7 april 2009 22:12

Nu höjs lönerna för alla som jobbar inom EU till 86 000 kronor i månaden. En liten lagom summa för...vem?

Ut ur EU känns väldigt bra när man hör sådant, varför skall dessa människor ha mer tillbaka än de lägger ut? Som vid resa för 5 000 får de 20 000 i schablon.


Personligen säger jag inte nej till en sådan inkomst, fast det händer inte att jag erbjuds någon heller, men i dessa tider borde även de som arbetar inom EU inte ha sådana inkomster och löneökningar, som de faktiskt har.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 7 april 2009 19:07

Inget har väckt så stor ilska som Wanja Lundby Wedin, idag trodde hon att hon kunde blidka Byggnads, som hellre verkade vilja spika upp henne på en yttervägg, högt över marken.


Wanja Lundby-Wedin säger att hon själv ska återupprätta förtroendet genom att möta medlemmarna och inte vara rädd för att möta dom.


Rädd är just vad du Wanja ska vara! Du har ställt till det och kan inte rädda det på annat sätt än att avgå omedelbart. Och sluta med vad som uppfattas som hånleende!

Att gå "struttande" framför en kamera med ett "leende" visar inte på orädsla utan mer på förakt mot folket på golvet, dem du struntar i. Liksom att skylla på att folket i Umeå blir arga för att du missar planet, som vilka får betala?

Jag tror de skulle bli glada om de slapp besöket av dig?


I en intervju säger Wanja Lundby Wedin att man måste återupprätta förtroendet och rädda valet, för Sveriges löntagare klarar inte 4 år till med Reinfeldt & Co.

Men du Wanja, vi klarar inte ett år till med dig och dina utspel!

http://www.expressen.se/


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 7 april 2009 13:54

Lilla Carolina kommer in i köket och frågar:
- Vad får vi till middag i dag?
- Fisk.
- Blir det ingen efterrätt?
- Nej.
- Bra, då behöver jag inte äta upp!

Av Zkrivaren - 7 april 2009 11:03

Som DN.se kunde berätta på måndagen har misstänkt illegala fildelare i Danmark bara fällts i tre fyra fall. I samtliga har de åtalade erkänt. Nekar man till fildelande upphovsrättsbrott på andra sidan sundet frias man helt enkelt.

Henrik Pontén säger dock att dansk bevissäkring, som i huvudsak består av skärmdumpar, skiljer sig från Antipiratbyråns.

- Vi har naturligtvis hört och studerat vad som hänt i Danmark, dragit våra slutsatser och anpassat oss efter det. I Finland har man en lagstiftning som fungerar bra och mer liknar den svenska. Bevisning i det svenska fallet är betydligt grundligare och mer omfattande än vad som är fallet i både Danmark och Finland, säger han till DN.se.

Han vill inte berätta något närmare om hur bevissäkringsmetoderna ser ut, utan ”det får visa sig i rättegångar senare” och ”med den verksamhet vi bedriver kan vi inte stå och informera om precis hur vi jobbar”.


Men att Antipiratbyrån skulle begå brott under bevissäkringsarbetet, exempelvis dataintrång, förnekar han bestämt och att rättssystemet inte invänt mot det.

http://www.dn.se/kultur-noje/svenskar-kommer-att-fallas-med-ipred-1.839677


Bevisen så som jag skrev om i går kväll, är mycket tveksamma och bör inte komma vidare i svensk domstol, som har höga krav på bevisen.

Frågan är hur trovärdiga är Antipiratbyrån om det går felaktigt till när de samlar "bevis"? Och skulle det bli så att de inte är trovärdiga, hur många kommer att fortsätta att tillämpa lagen då?


Jag har tidigare skrivit om förslag till lösningar som naturligtvis Antipiratbyrå, upphovsmakarna och nedladdarna fullkomligt struntar i, bättre med spänning och se om man åker fast eller inte, oavsett om oskyldiga drabbas.


http://www.dn.se/kultur-noje/ipred-skadestand-wainikka-1.839810


http://www.dn.se/kultur-noje/skadestand-ipred-danmark-1.838921


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards