Alla inlägg den 25 mars 2009

Av Zkrivaren - 25 mars 2009 23:14

Nu har jag avverkat ett stort antal bilder och sorterat dem i den ordning jag vill ha dem. Ryggen värker ögonen slocknar och fingrarna vill inte längre.

Fotona, som jag scannade in, ligger på sin plats och jag själv ligger i...stolen, halvt förstörd och trött.

Tankar kommer o går, en del består, tyvärr kan det vara väldigt jobbiga sådana och då blir det tufft att skriva blogg, prat, vara social etc.

Humöret är inte det bästa, men ännu stabilt. Ryggen är också stabil, värker som attan.


Lev väl!


//zkrivaren

Av Zkrivaren - 25 mars 2009 21:27

Jag har sorterat gamla saker och hittade tre fotoalbum med bilder som jag inte visste om fanns en gång.

Vissa bilder är 39 år gamla, och inte rörda på lika många år. Alla välbehållna och numer är ca 150 inscannade av 3-400 foton från 1960-1980.

Det kör ihop sig och bloggen har blivit lidande, samtidigt som minst en zkriverskas dator är knäpp, en annan har tidsbrist och den tredje tänker nog bara på...mig annat.


Min termometer tycks ha gått sönder, den visar plusgrader när det är minus ute. Hur kanjag nu veta det?

Jo, jag känner det!

Jag ser det när jag andas.

Jag ser det på en annan termometer, att det är kallare, minusgrader igen. Utlovat 5-10 minus i natt. Då är det gott att vara under täcket..?


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 25 mars 2009 16:43

En meny med vin och öl kan kosta upp till 2 000 kronor per person på restaurang Esperanto.
Det var här LO-topparna och de övriga i AMF:s styrelse avtackade vd Christer Elmehagen med en lyxmiddag.
Notan betalades med pensionsspararnas pengar.


Inte bara Vanja Lundby Wedin skall avgå. Avsätt alla i ledningen med omedelbar verkan, och försök åtminstone hitta vettigt folk som tar över.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1510755/firade-pa-lyxkrogen


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 25 mars 2009 16:32

Vem kan låta bli att besöka ICA fast man inte behöver efter deras smarriga annonsering om bl a billig blandfärs?

Inte jag i alla fall, så jag gled in och stod och plockade bröd för 1 krona stycket, när ett salladshuvudet stack iväg på eget iniativ från kompisarna i hyllan. Ett kraftigt hopp och det hamnade några meter bort.


Är det möjligen smart marknadsföring?

Kunden kommer gående och salladen hoppar själv i korgen?


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 25 mars 2009 16:20

- Sven om du erkänner att du tog nötterna, så slipper du stryk!
- Ja, pappa, det var jag!
- Men hur kunde du knäcka dem, utan nötknäppare?
- Jag tog pappas guldklocka, la dem innanför boetten, satte klockan i dörrspringan och klämde till!

Av Zkrivaren - 25 mars 2009 11:31

Nu kommer kraven på Vanja Lundby Wedins avgång.

Hon kan inte sitta kvar säger man från LO Skåne. 

- Hon ska fundera över det här, men situationen är ohållbar. Hur ska vi kunna behålla förtroendet hos våra medlemmar och hur ska vi kunna få nya om vi inte klarar av att hantera sådana här saker inom våra fyra väggar? säger Kenneth Björkman.


Nu är det dags att LO samlar sig och rensar ut skiten, så medlemmarna kan ha något förtroende kvar för LO.


 http://www.dn.se/ekonomi/lo-i-skane-ohallbart-att-hon-sitter-kvar-1.829440

//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 25 mars 2009 11:24

En tidig morgon igen. Flera timmar för tidigt vaknade jag av en spänning i kroppen, en positiv sådan. Konstigt nog, för det var många år sedan jag hade det. Numer är jag bara slagbol, känns det som.


Vi lever allt längre och de flesta upplever hälsan som god. Dödligheten i hjärt- och kärlsjukdomar minskar, vilket förklaras av bättre levnadsvanor och bättre behandling. Vi äter bättre, röker mindre och den medicinska utvecklingen hjälper oss att hålla oss allt friskare.

Men i folkhälsorapporten finns också många varningssignaler, särskilt när det gäller ungdomars hälsoutveckling. Den psykiska ohälsan ökar bland ungdomar och är vanligare bland kvinnor än män. Andelen självmordsförsök bland unga kvinnor har ökat dramatiskt och allt fler unga vårdas på sjukhus för depression eller ångest. Det står bland annat att läsa i DN idag.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/okad-psykisk-ohalsa-oroar-1.829716


Detta är en mycket allvarlig signal om hur illa det egentligen är ibland ungdomarna idag. En anledning som pekats ut är stress och krav, som många idag inte klarar av. Och stress kan vara både att ha mycket att göra och inget alls.

Att antalet självmordsförsök ökar oroar mig rejält, och det måste till resurser att hjälpa ungdomarna som mår dåligt idag.

Jag är beredd att hjälpa! Är du?


//Zkrivaren


Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards