Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Zkrivaren - 6 mars 2009 23:24

Kvällen har flugit iväg och det har inte varit en lugn sekund, snarare har jag skrattat så ögonen runnit och magen blir aldrig sig lik igen.

Samtidigt har en viss kategori människor stått i skottgluggen, visa hängts upp som måltavla, när två skyttar spänt musklerna dito bågar och siktat...noga.


Att beskriva allt vi har tagit upp går inte, men kul har det varit och det med en skytt som jag verkligen respekterar och beundrar mycket mycket. Nu ska jag inte skriva mer om det, blir så lätt konstiga tankar då. Precis som Försäkringskassan tycks ha om de sjuka, som egentligen inte alls är sjuka, enligt samma ställe. Egentligen är nog dessa konstiga regler inget annat än förtäckt avundsjuka, för att de sjuka har det så "bra" hemma vareviga dag, något regelmakare och anställda på Försäkringskassan inte har.


Nu önskar jag alla besökare en god natt!


Lev väl!


//Zkrivaren



Av Zkrivaren - 6 mars 2009 18:40

Nio av tio musikanvändare på internet, 86,2 procent, är intresserade av att betala för ett frivilligt abonnemang som ger laglig rätt att fildela musik. Störst intresse för ett lagligt fildelningsabonnemang finns bland de största musiksamlarna, som har fler än 5 000 låtar i sin digitala musiksamling. Det visar en färsk undersökning från musikskaparnas intresseorganisation Stim.

Stim har låtit fråga 1 123 musikanvändare på internet om deras vanor och åsikter när det gäller fildelning. Resultatet visar att det finns ett starkt stöd för Stims förslag om ett särskilt internetabonnemang som ger laglig rätt att fildela musik. Hela 86,2 procent av de svarande uppger att de skulle vara intresserade av ett sådant abonnemang. Stödet är ännu större bland de största musiksamlarna, med fler än 5 000 låtar i sin digitala musiksamling, och bland dem som har betalat för mindre än 10 procent av sin musiksamling.


http://www.stim.se/stim/prod/stimv4.nsf/alldocuments/4D6D4B7EEC3E1D96C12575700036EEDB


[Källa: STIM som ovan]

//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 6 mars 2009 16:30

...och jag är orolig att fel post ramlar ner i min brevlåda. Kan säga det var det sista brev jag läst... 

Skulle inte förvåna mig detta blev konsekvensen av brevet f-k skickade ut till de med sjukersättning. Att man idag får lov att arbeta, men inte utan att först anmäla det.

Jag anser inte detta var en nyhet, då det redan tidigare gick att jobba 1/5 del utan problem och att det var en övre gräns vad man fick tjäna. (ska försöka leta upp detta)

Skulle heller inte förvåna mig att kvinnan det står om har gjort "några" timmar över gränsen och blir då betalningskyldig för alltihop. F-kk är så fullt upp att de inte ser vad, varför, hur osv... utan bara ser här har vi en vi kan sätta åt... och jakten på en är över.

Jag får säga jag är glad jag inte gått på deras "fint" tidigare... då allt inte är lätt att få rätt... dessa ofantligt massa tolkningar som finna och ingen vet förrän som nu, ett brev dimper ner.

Finns inget än idag som f-k har gjort för att underlätta för de sjuka utan de ska enbart sättas dit.

"Ella är en svårt prövad människa som under 25 år fått sjukbidrag från Försäkringskassan. Hon har då och då orkat arbeta några timmar – vilket visat sig vara närmast en ”dödssynd”, fast från nyår helt i sin ordning – och trott sig ha rätt till detta. Nu har hon fått krav på 332 869 kronor från staten, att betala inom en månad. Här står en psykiskt skadad människa ensam mot staten. Detta är inte etisk rättvisa och inte värdigt, skriver kyrkomännen KG Hammar och Martin Lönnebo.

Sjukförsäkringen är en nödvändighet och en rättighet i ett solidariskt samhälle. För rättvisans skull skall den inte kunna missbrukas. Men rättvisa innebär även att var och en bör få sin rätt. Detta betyder att myndigheten tar hänsyn till försäkringstagarens möjligheter att förstå gällande regelverk och att man tar hänsyn till de intentioner som försäkringstagaren har. För den starke, alltså staten, är det särskilt viktigt att ha mjuka händer vid beröringen av den svage. En stat som inte är styrd av rättvisa, vore bara ett stort rövarband, säger Augustinus."

Resten finns att läsa på länk...

http://www.aftonbladet.se/debatt/article4574674.ab



Nu vet vi ju "de flesta" av oss att "psykisk sjuk" är ett stort område. Kan ju vara så illa att det handlar om en förståndhandikappad människa, det räcker med lätt sjukdom... de kan ju vara enormt begåvade...

Kan garantera att de inte gjort en sjuk människa friskare... och fler kommer följa...


Sitter givetvis f-k folk och försvarar sig med näbbar och klor... och liksom de sjuka tappar massor av energi...


Önskar alla en bra rest av fre-dag... //Zimpelz

Av Zkrivaren - 6 mars 2009 15:26

Jag tog mig till ICA, hade slut på mjölken och tänkte köpa hem lite samt nåt att äta för slantarna man har kvar.

Äta, är väl att ta i. Blir väl något snabblagat i ensamhetens tecken, inte alltid så nyttigt, men det är ju bara jag som skall äta.

När jag lever i ett förhållande, lagar jag mer nyttig mat. Det är roligare att laga åt sig själv och andra.


Inne på ICA var det mycket folk, och idag var det extra tryggt att vara där. På plats stod även två kvinnliga ambulanssjukvårdare, lika trevliga som ICA:s personal kan tilläggas. Dock bjöd de inte mig på skjuts hem.

I kassan uppstod kaos när personalen skulle hämta korgarna. I fyra högar stod allt och plötsligt var det bara korgar man såg, ingen kö, ingen kassörska. Men vad gör de, jag hade inte bråttom.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 6 mars 2009 11:27

En dam ringer för att beställa olja för uppvärmning av sitt hus. När hon beställer poängterar hon att den som levererar måste vara han med den långe slangen. När hon lagt på tänker hon efter ett tag att det kanske lät lite konstigt så hon ringer upp igen och förklarar:
- Jo det är så att jag måste ha han med den långe slangen för jag har hålet så långt upp i häcken.

Av Zkrivaren - 6 mars 2009 08:03

Sjukhuspersonalens mobiltelefoner kan ligga bakom sjukhussmitta. De har visat sig vara fulla av bakterier, bl.a en multiresistent sort.

Forskare vid turkiska Onkokuz Mayis- universitetet har undersökt telefoner och händer på 200 läkare och sjuksköterskor vid olika intensivvårdsavdelningar och operationssalar.

Detta uppger media idag. Med andra ord kommer man sjuk till doktorn är risken stor att man går därifrån sjukare.


Idag är det fredag och arbetsveckans sista dag. Sedan stundar helg för de flesta. En helg att ladda batterierna innan nästa vecka tar sin början.


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards