Direktlänk till inlägg 16 juli 2008

Tid att sova

Av Zkrivaren - 16 juli 2008 23:18

En lång dag efter lite sömn föregående natt, är på väg att ta slut, något jag är sedan timmar tillbaka. Har just övergått till reservdriften och stängt ner onödiga  funktioner som pilskhet, öppna ögon och röra sig mellan olika platser. således skyller jag alla fel på att den onödiga fuktionerna som är nere, och det är snart jag också, i sängen...ensam.


Laga och laga...cykeln och maten, käka ventilgummi och dricka luft mat, laga slang, i med ventilen, på med slangen och pumpa, och pumpa upp musklerna däcket. Precis som de senaste gångerna ser det jättebra ut, så jag får i bonus höra grannen...spela musik! Han är säkert drogad eller allvarligt sjuk. Det har pågått i fyra timmar under kontrollerade former i ljud o bas.

Passade på att göra lite datajobb, innan jag stängde ner och gick till cykeln för att känna på det tomma däcket. Och ta mig i veven, det höllt. Efter lite glädjefnatt då jag likt en studsboll hoppade upp i hallens hatthylla och rev ner diverse saker inkl hyllan, och fick en bula i skallen, var det dag sför premiärturen.



Jag hann ut, sätta mig upp och trampa iväg, innan jag insåg att jag kanske skulle tagit med mig saker på cykeln. Strunt samma, några kilometrar senare var jag i databutiken och snackade bort några minuter och handlade hälften av vad jag skulle ha. Mer minne vore inte fel...till mig. Efter ytterligare några kilometrar, tog jag mig hemåt och gjorde lite nytta innan jag ånyo drog mig ut på cykeln.



Efter att ha motionerat cykeln stannade jag till vid ICA, där det kom en långtradare på tjugo vagnar, framförda av en av dem anligt anställda, nyligen återkommen från semester. *Efter några ord där möttes jag av en kvinnlig anställd och bytte några ord, innan färden långsamt gick vidare med ordbyten då och då.


När jag sedan stod och packade inträffade ett synnerligen rått överfall. Inför vittnen dessutom, tur i oturen stod ambulans med personal 25 meter bort. Med fem kompisar överföll han en ensam stackare som kommit fel. Denna slogs ner av antagonisten vars vänner hejade på ivrigt. Inför vittnen, där jag blev ett, blev misshandeln grov och dödsfallet blev ett faktum. Vännerna jublade, vittnena chockades och antagonisten hyllades, då kom en fiskmås och tog den nyligen dödade gråsparven ur munnen på en stolt kråka. Inför dem alla och människorna lyfte den vidare mot okända mål. Allt detta var över på cirka en minut.


Lev väl!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards