Direktlänk till inlägg 21 maj 2008

Rundan

Av Zkrivaren - 21 maj 2008 19:57

Vilken runda det blev, och det utan rullator också. Tanten på nedre botten, hade tydligen tagit in sin. Kanske hon inte tycker jag ska ligga i hennes korg? Ute på gården kommer en välsvarvad blondin på 17 vårar, leendes. Mums! Min sexistiska hjärna kokar och det händer saker i södra delen av min kropp. Jag råkar titta lite närmare på hennes bak vilket hon såg. Jädrar vad den började vicka, och mina ögon fick nästan hicka. Tyvärr väntade killen i bilen en bit bort.


Etthundra femtio meter senare kom det två unga damer på cykel. Den ena skulle korsa min väg, hon bromsade och visste inte hur hon skulle göra. Kanske hon fundera på nåt trevligt. Resultatet blev att det såg ut som en dans mellan mig och henne på cykel, bromsandes och höger-vänster-svängande. "Dansen" avslutades med en snygg tempoökning av mi så hon slapp hamna i min famn, vilken hon tackade för och fnittrande fortsatte sin färd.


Jag fortsatte min ensamma färd framåt, rakt i famnen på den tredje damen. Rena lyckospåret med andra ord. Välformad och fin, fick mig och tänka på ett besök... Vilket behåller jag för mig själv.


På vägen tillbaka hörde jag att det var fest i skolan, musiken dunkade på, men vad gör det i en övergiven skola, något som idioten till empatilös granne under mig inte fattade, för hos honom lät det likadant...nästan. Skillnaden är att i skolan är det musik! Undrar vart jag ska ta vägen? Nu när hunden har det bra.


Apropå hunden, henne pratade jag med idag. Det skulle jag inte ha gjort, hon rev nästan ner en dator, matte, välte närapå en stol vilken matte satt på, och försökte ta telefonen ifrån henne...lät det som. Men huvudsaken är att hon trivs, och med sådan ägare, kan man inte göra annat. Tro mig, jag är hund, i kinesisk tolkning. Annars är det skytt. Kanske är jag en skarpladdad hundskytt?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards