Direktlänk till inlägg 10 april 2008

Det man inte har i huvudet...

Av Zkrivaren - 10 april 2008 18:20

...får man ha...i benen.


Kommer hem och på att jag hade ju glömt TV-tidningen igår.

Ok, cykeln ner i hyfsad fart, får undvika några fotgängare utanför...kan vara kunder.

Tar mig in och fastnar vid blommorna innanför, växter alltså! Böjer mig ner för att titta på en när en röst säger:

-Hej! Och det baikifrån.

Jag reser mig upp och tittar förvirrat ibland alla som just då fanns i närheten. Lokaliserar rösten, och hans sällskap såg lika dum ut som...jag gjorde.

Längre in springer jag på, vad som visat sig efteråt, ny ICA-personal. En alldeles förtjusande bakdel med förtjusande ägarinna, och en kille till. Hmm konkurrens på ICA?

Och ett glatt hej från båda! Konstigt nog lyckades jag svara och inte riva ner brödhyllan med såväl kaffebröd som matbröd. Det ser inte bra ut inför ögonen på nya ägaren.

I kassan satt en strålande glad kassörska, hon upptäckte att mjölken inte höllt tätt...Vem kan det när hon sitter söt där? Men jag kraxade fram att istället för att byta får jag cykla extra fort

Och det gjorde. Iskolan blev det nästan en strike...sorry, jag skulle inte ha kommit så fort...men mjölken...

Väl inne kom jag på att jag glömt det viktigaste frimärket till kuvertet i innerfickan.


På cykeln igen och nu var det bråttom, fort ner till kiosken, ett frimärke full fart till brevlådan i centrum ut på parkeringen där kaos rådde, alla skulle släppa fram alla när alla körde som inte väntade...eller nåt sånt.

Jag trampade på och en glidande bil fick bromsa. Vem som hade rätt är jag osäker på, men jag orkade inte stå still, så för att underlätta gjorde jag mig smal och slank förbi några bilar som tackade och proppen löstes smidigt.

Men bilen som bromsat för mig var lite...sura.

De hängde på mig och jag fick visa hur man körde...för polisen.

Tycker det är bättre om ni haffar buset häromkring istället för att ta körlektion av mig...förresten vart ska fakturan skickas för lektionen?


Dagens sorgligaste nyhet levererades från norrland, Zaga ligger sjuk, nu med feber. Jag tror hon har bränt ut sig, hon som gick kåta in och kåta ut.


//Zkrivaren - på väg åt rätt håll

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards