Alla inlägg under mars 2008

Av Zkrivaren - 13 mars 2008 14:36

Med järnvägsfolk i släkten känns det naturligt att bo vid järnvägen, men när Banverkets gubbar startar upp loken mitt i natten, varvid jag studsar upp och i mitt yrvakna tillstånd, något intrasslad i täcket, gör en mindre snygg kullerbytta från sängen till golvet, då kan jag hålla mig för skratt. Värre är om man har druckit mycket och trycket ligger på.


Tänk dig vakna av något oidentifierbart muller, du flyger upp intrasslad i täcket så att man vid en första blick tror att Mohammed har kommit på besök, innan du ramlar i golvet. På golvet blir du sittande i en konstig ställning vilt svärande över ett täcke du en gång hade ovanpå dig.
Nej det var inte en tjej, som du först trodde där på golvet.
Efter en halv minut vaknar du till liv för att upptäcka att det är blött under och omkring dig. Ditt vid uppvaknandet, underliv var under högt tryck när du slog i golvet och därmed slogs trycket ut, varvid det sprutade ut vilt, precis som när man tappar vattenslangen med vattnet sprutande.
Naturligtvis kliver du upp och sätter foten i vätskan när det mullrar till igen utanför ditt fönster. Du rusar till balkongen och sliter upp dörren och tar det där fasansfulla steget som innebär att du barfota över hela kroppen slår en frivolt över det låga räcket till den franska balkongen, faller en halv meter. Vad värre är sluttningen som du kanar nerför i hög fart, ända fram till gubbarna som värmer upp sitt arbetståg, och i väntan på det dricker morgonfikat.

Det är nu som jag är glad att jag inte dricker morgonkaffe.

Av Zkrivaren - 13 mars 2008 13:10

Har du blivit ovän med någon? Kanske du önskar livet av denne? Då har jag den perfekta planen för dig. Du köper ut en massa alkohol som du lastar i dig. Sedan sätter du dig i en bil och kör ihjäl den du är ovän med. Själv får du en reprimand och kanske en månads semester med betald kost och logi av klass 1-modell. Du har ju kört rattfull. Har du otur kanske du inte ens får ledigt en dag eftersom brottet inte är allvarligt nog.
Så enkelt är det idag att ta livet av andra utan att behöva ta ansvar för det. Skulle du däremot skjuta någon med berått mod, då har du fängelse i lägst fem år framför dig.

Det är svårt att förstå varför jag skall få många år i fängelse för att jag har ett skjutvapen jag inte har licens för, som jag råkar ha med mig när jag möter min ovän. Att jag då drar upp vapnet, osäkrar det och råkar skjuta ihjäl min ovän, bara för att jag inte kan hantera ett skjutvapen, ska väl inte ge mig fängelse, möjligen böter för olaga vapeninnehav.

Och med kniven då..?
Går du ut med din morakniv och skär upp någon till döds, blir det vissa problem att förklara sig, men gör du detsamma hemma i köket med en kökskniv då finns det förmildrande omständigheter, kanske lite för mycket alkohol?

Om du placerar en bomb på någons toalett kan du se gallren redan innan det smäller, och tänder du eld i ett sju våningar högt hus, är mordbrand ett faktum och fängelset väntar.

Egentligen är det inte så underligt att mer än 15 000 kör rattfulla varje dag.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 13 mars 2008 13:00

Somliga är snabba mellan att läsa blogg och hinna med att fara iväg och ordna en present till Zaga. Dagen första present, om något makaber, kommer från områdeskatten "Nyfiken", en halshuggen mus, som lämnats vid porten.

Undrar vad Zaga tycker om halstrad mus?


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 13 mars 2008 11:21

Tror du på ödet?

Jag gör det!

För 27 år sedan, den 13 mars 1981 kl 07:01 avled min far. Idag fyller Zaga, jämna år. Gentleman som jag försöker vara, uppger jag inte åldern på en förtjusande vacker, sexig, empatsik snygg dam, men du som vill, liksom jag, ge henne ett grattis kan skicka en kommentar idag, så blir hon säkert överraskad och förmodligen jätteglad.


Zaga!

Du tillverkades av två kloka människor och kom till världen. Genom flit och studier kom du långt. Med empati, och andra positiva egenskaper, har du kommit att bli centralfiguren i många sammanhang. Livet ditt har inte alltid varit en dans på rosor, men det positiva har övervägt, kanske beroende på dit kraftfulla rytande, din empati för människan och djur. Och så sprang du på mig, det var en ren olycka om jag minns rätt, kan en sådan bli så positiv, som det blivit? Svaret vet vi redan.


Att skriva något om en dam som du Zaga, är svårt för jag blir alltid så långrandig, som du säger, så jag avslutar med ett JÄTTESTORT GRATTIS!


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 13 mars 2008 10:52

Norrmannen tog frun med sig och for till London.De gick in på en pub. Han ville ha något starkt, men frun föredrog alkoholfritt, och bestämde sig för ett glas juice.
Världsvant ropade norrmannen på bartendern:
- One whisky for me. And do you have any use for my wife?

Av Zkrivaren - 13 mars 2008 10:48

Idag kan man få green card till USA, förutsatt att man uppfyller vissa krav. Förr var det stadgad familjemedlem, god ekonomi, bra utbildning etc. Idag är det viktigaste om man har gjort sin militärtjänstgöring och är nationalist. Då tas man emot i USA med öppna armar, och innan man har fått medborgarskap eller hittat bostad har man skickats till någon oroshärd i världen, för att avsluta sitt liv. Och saknas man av någon så är man fortfarande svensk medborgare, så någon aktiv hjälp från USA lär det inte bli.


Det är kanske därför jag inte hittar mina utvandrade släktingar, jag letar i fel land. Jag ska inte söka i USA, dit de utvandrade, jag ska leta i Irak, dit de blev skickade för att tillfredställa makthavarna i USA.



//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 13 mars 2008 10:34

Idag kommer jag kanske inte att vara riktigt densamma som jag brukar vara i bloggen. Orsaken är att jag har en minnesdag idag. För exakt 27 år sedan och ca 3,5 timar sedan avled min far i en hjärtinfarkt. Sedan dess har den här dagen kommit att betyda en del för mig.


Detta beroende på att jag aldrig fick en chans att sörja efter budet. Det var jag som fick ta allt arbete med att meddela, begravning etc. Inget roligt, men det gick på något sätt, och hundratals människor sa att jag hade gjort ett bra jobb.


Först för en kort tid sedan fick jag ut sorgen jag burit på, detta under - för mig - dramatiska former i samband med ett annat dödsfall. Numer är detta datum dagen jag alltid minns och försöker att göra så lite som möjligt. Det är mitt sätt att hedra min avlidna far. Och anledningen till den sena starten idag.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 13 mars 2008 10:31

Oj vad sent allt är idag. Jag som varit bortskämd med att Zaga tar morgonpasset, hon har totalt glöpmt bort detsamma. Det blir att ta henne i örat för dtta. Örat förresten, när det finns annat att att ta..?


Nåja det finns lite att berätta om som du kommer att märka.


Idag har Greger namnsdag. Grattis!



//Zkrivaren 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards