Direktlänk till inlägg 25 mars 2008

Sportminnen

Av Zkrivaren - 25 mars 2008 13:29

För många år sedan...inte så många! Spelade jag tennis inom ett kommunalt företag av större modell.

Jag fick kvala in i en serie med 6 grupper...sjätte gruppen med damer vore bra.

Men ansvarig gick inte på det...tyvärr.

Nåja, upp till bevis. Serven var för mjuk för spel i det två högsta serierna så grupp 3-5 blev aktuella. Vi spelade ett set och jag fick springa som en kanin efter moroten...bollen.

Och när jag inte nådde den kastade jag mig och nådde bollen...och väggen.

Med väl intryckt näsa fortsatte matchen och jag lyckades hålla jämnt med denna duktiga f d elitspelaren. Och jag lärde mig hur fisk i nätet känner sig, efter en nätrullare som jag slängde mig efter...fick över...han nådde den...tyvärr och jag fick se bollen studsa utom räckhåll på min planhalva, genom nätmaskorna, ur vilka jag fick hjälp att komma.

Matchen förlorade jag med 6-4, och sjukrummet var upptaget av mig större delen av dagen.

Vilken grupp kom jag i? Fyran, och kom trea i första säsongen.


I andra säsongen kom jag att ställas mot en fruktansvärt hårt slående motspelare, åtminstone i serve och fina lägen.

Jag kröp långt bak mot draperiet som skilde tennis och badminton åt.

Pang, så kom bollen i överljudsfart och jag missade och bollen så när knockade en badmintonspelare precis bakom draperiet. Bollen träffade klockrent i skallen.

Efter en stund och klart underläge lärde jag mig bemöta bollarna, lika hårt. Det gav effekt...utom när jag missade, då tog det fem minuter innan jag kom av karuselen och ytterligare tio innan yrseln försvann.


Nu blev jag stöddig och gick på nät, pressade ner honom i baslinjen där han klippte till....sen blev det svart.

Han träffade med ett bra slag rätt på hakan och jag svimmade av. Läkare konstaterade att inga större skador åsamkats mig...tack för det!

Matchen fick spelas om en vecka senare.

Kaxig var jag då också, och skam den som ger sig....seger med bra siffror...6-4, 6-3, 6-3.

Men jag får sluta att använda huvudet som boll.


Roligare är det då när det står en välformad kvinna på andra sidan och siktar in sig på att vinna genom slag mot en nyfiken krabat längre ner.

Denna brunett, var inte så duktig...men villig....att spela tennis.

Och varje gång hon plockade upp bollen fick jag en belöning...två "bollar". Men i tennis var jag segraren med vissa delikata problem.

I badminton också för den delen, men där lärde hon sig snabbt och vi blev jämspelta som i bastun, men det är en annan historia.

Vi kom att delta i en tävling och gå långt i den, jag fick pris och hon var inte långt efter.

Privat umgicks vi en del och med rätt skicklighet, oblyghet och tur, hade jag varit lyckligt gift och haft familj idag.

Skickligheten fanns...blygsamhet och otur också. Suck!


//Zkrivaren i sina minnen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards