Direktlänk till inlägg 22 mars 2008

Mina damer - jag är uppeggad

Av Zkrivaren - 22 mars 2008 15:10

Kuckel vill jag ha nuuuuuu! Men var är då Zaga, min solstråle till glädje? Jo, hos sin mamma. Och det fortfarande efter att jag var nere i ICA och blev nästan utkastad för mitt beteende!


Som du sett ville Zaga, sötnosen, att jag skulle köpa hem massor av ägg...och kondomer?! Så med osäkra kliv på en fläckvis isig trafikerad väg tog jag mig med risk för livet, mot centrum. Välbehållen och skakad kom jag in och tog med två kundvagnar på en gång...äntligen fick man dra offentligt!

Fram till äggen och där fanns det bara ett tiotal kartor ägg. När Zaga vill ha mycket ägg....då är det mycket, så jag fick tag i personalen och frågade om de kunde värpa fram fler ägg. Det var inte så lyckat....för den liksom jag, inte ville se universums alla stjärnor i äggröra!


Nästa sak jag kom ihåg var att det stod en kund och undrade om jag skulle ha alla äggen själv. Kärringen Kunden fick en karta ägg i nyllet med sig hem.

Med nio kartor ägg och resten av småförpackningar som kunde uppbringas från lagret, dit jag smög mig ut och plundrade friskt på ägg, drog jag mig till kassa 2, där en trött kassör satt, och han blev inte mundtrare av alla äggen. Han muttrade nåt om en nedsmetad kund före. Men jag då, knalgul och röd av äggula och näsblod? Var jag finare? Ska nog kasta ägg på honom om inte Zaga snart kommer hit.


På vägen hem hittade jag en häxa i en snödriva. Jag såg bara hatten på henne och benen...vem fan tittar på benen? Nåja, jag släppte påsarna med ägg i backen och fick äggröra också. Drog ut henne ur snödrivan och fick en omgång av henne...av det positiva slaget. Lite flaxande med trollspöt var äggen hela och badrummet fyllt av ägg. Stackars hund som var där.....storstädning väntade.

Hon berättade att kvasthelvettet som bara flugit 3467968 timmar hade gått sönder och hon hade tappat kontrollen över densamma.

Jag kunde inte låta bli att nämna nåt om Zagas mamma...som så gärna ville till nästa universum...

Strax efter hade hon trollat fram en beställning från häxornas universum, en turboladdad kvast av 2009 års modell med möjlighet till elva gånger ljudets hastighet, autopilot, fåtölj och säkerhetsbälte. Försöksmodell.

Jag fick en manual till den så nu måsta jag bara få den till Zaga, så kan hon ge rivjärnet en låååång resa,

- men Zaga, glöm inte att riva några kilo morötter innan!


// Zkrivaren i påsken s grepp

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards