Direktlänk till inlägg 16 mars 2008

Härlig dag

Av Zkrivaren - 16 mars 2008 17:21

En sådan härlig söndag det kom att bli, bara att vara ute och njuta i det vackra vädret, för dem som har vackert väder.


Hundturerna har blivit långa och trevliga, dock är många redan nu bortresta, inte minst hundägare. Antalet har krympt rejält och hunden är missnöjd, precis som jag kan vara.


Jag var bara tvungen att idag titta in till ICA, de hade ju personalfest igår. Och personalen som var där, såg oförskämt fräscha ut. Antingen en riktigt dålig fest, eller lite dricka, för inte är de nykterister?

Det är absolut inte fel att vara nykterist, vill jag omgående påtala, så slipper du komma med pekpinnar om detta.


Påskris i överflöd, bara påskkärringar och tillhörande släkte på kvast som saknas.

På tal om dem, jag trodde en häxa besökte mig igår. När jag satt i telefonen ringde det naturligtvis på dörren. Jag gick till dörren, lagom för att se en häxa, hon såg sådan ut med spretande grått långt hår, dra järnet ner för trappan från första våningen. Jag bor på andra! Jag tog mig med turbofart till fönstret och konstaterade snabbt att det var ingen häxa, det var av annan himmelsk sort, Jehovas vittne. Jag undrar vad denna människa hade varit vittne till, som hon måste springa runt och berätta om?


Apropå himmelska saker. Pingstkyrkan har sitt residens en bit bort på gatan. Prästfrun är en goding som man tittar efter...länge. Men nu har det kommit djävulska personer och slagit sönder bönelådan, som reparerats och ånyo blivit sönderslagen. Inte ens deras egendom går dessa vandaler orört förbi.

Jag har en god vän som är lite kyrklig av sig, sitter till och med högt upp på ett ställe. Nej, inte i tornet eller i kyrkklockorna, i styrelsen alltså. Och som han flyger och far, kan man tro att han har fått änglavingar i lön istället för pengar, för de har han aldrig, säger han.


Pengar har jag inte heller och då har jag lägre inkomst än han, och absolut inga vingar, men väl en hund. Och det är en utgift i sig. Och ingen av oss lämnar marken utan att springa ut framför en bil i hög fart, då flyger vi en liten bit, sedan är det inte längre vårt bord så att säga. Här separeras vi nog. Hunden upp till hundhimlen, väl bemött av S:t Pers hundherre, som blir förtjust i henne varvid olika invecklingar utvecklas.

Själv hamnar jag väl därnere, där det är varmt o ch gott....jämnt. Kanske får jag titta upp i någon monitor vart 200:e år och se vad människorna gör, för inte lär jag få komma upp och ställa till ett helvete.


//Zkrivaren

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards