Direktlänk till inlägg 14 september 2007

Jag överlevde

Av Zkrivaren - 14 september 2007 12:30

När jag var ung liten kis blev jag skrämd av en tandläkare som tyckte att jag gapade dåligt. Han hotade med att sätta in ett äpple i käften under en veckas tid. Sedan blev det inte mycket tandläkare.


Men med tiden så insåg även jag att jag måste underhålla tänderna och kom till en jättebra tandläkare. Dessvärre upptäckte hon två saker. En visdomstand måste bort för att det var för tätt mellan tänderna. Och sedan skulle jag få nya tänder i fronten efter en olycka då två tänder slogs ut.


Detta arbete skulle göras av en annan tandläkare och jag kom dit, glad och med tillförsikt. Satte mig i stolen och han tog fram en jättespruta. Tack vare den lugna inställning läkaren hade liksom sköterskan, sprang jag inte därifrån. När bedövningen började verka kunde jag inte ens prata. Det som nu skulle utföras var en mindre operation i tandköttet.


Nu kom det roliga. Jag kunde se allt i min egen mun via tandläkarens glasögon. Hur han skar upp och tog bort tandkött, förberedde för de som skulle in osv. Sedan syddes jag ihop.

Då var det visdomen då. Fram med "hovtången" och börja dragarbetet. Först på det naturliga sättet utan att tanden gav med sig. Sedan tog han hjälp och stöd mot stolen jag satt i och drog. Då höllt huvudet på att följa med istället. Tanden rubbades inte. Då beslutar han för att förklara krig mot tanden, då ville jag därifrån.


Fram med en liten elsåg och såga itu tanden, skära upp tandköttet och sedan dra. Allt detta såg jag i hans glasögon. Samtidigt som jag mådde bara sämre, då spelade man en önskelåt i radion som var påslagen "I´ll survive" med Gloria Gaynor. Utan den vet jag inte vad som hänt. När han fått ut halva tanden tuppade jag av och väcktes när jobbet var klart.


Tandläkaren berättade vid återbesöket att han hade aldrig under sina tio år som tandläkare stött på en sådan kraftig tand med så långa kraftiga rötter som min visdomstand, som han visade för mig. Inte så konstigt att man är lite halvtokig nu. :-)

 
 
Ali

Ali

14 september 2007 15:22

Allt har sin förklaring ZAcke, även en VISdomstand:)
Hoppas att du får en fin dag! Kram Ali

http://alibengali.bloggspace.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards