Direktlänk till inlägg 24 augusti 2007

Allt på en gång

Av Zkrivaren - 24 augusti 2007 16:25

Jag var tvungen att ta cykeln till centrum igen, lite småstressad drog jag på och genom skolans område i hög fart uppför backen mot det lilla hålet som blir kvar när de stängt grinden. Från andra hållet kommer två eu-moppar. Underlägsen i motorkraft saktar jag ner och tappar hakan rätt i huvudet på kompisen. De saktar ner och vill att jag passerar först, två snygga, rara och kloka unga damer. Kloka på de sätt som de körde, inte för att de släppte fram mig. För det säger jag tack!
Väl nere vid bankomaten med långa kön finner jag att jag glömt pluskan hemma. Kastar om cykeln i en livsfarlig u-sväng och ut på trottoaren blan pensionärerna. Då såg jag den, tvärnitar och får tio poäng för att knocka pensionärsparet med bakhjulet som for upp i luften. En härlig gammal jänkare i nyskick stod och glänste i solen i ögonen på mig. Fram med kameran och ett snabbt tryck och den är förevigad. Men här kommer den inte att publiceras

Och iväg igen genar över parkeringen där livlig trafik pågår, den som blir stillastående när jag kommer i hög fart. Folk har lärt sig. Får tvärnita bakom en gumma, som måste vänta på fan och hans mormor. Jag slingrar mig emellan då kör kärringen! En mycket lokal åskfront drar fram där jag kommer i min jakt efter kärringen, som naturligtvis fick fart i sin "trampbil".

Hemma svära och häåmta pluskan och tillbaka mot bankomaten, ut på cykelbanan då möter jag en del skolungdomar som skulle kaxa upp sig, ett chickenrace! Jag antog utmaningen, de var ju bara tre stycken, och det gick som väntat. Kommer ut nere vi järnvägsstationen och vad dyker upp bakom buskarna, en Cheva Impala med ålderstigen husvagn. Jag tittar stor och bedömer snabbt var jag ska stå för... sedan var olyckan någon centimeter bort. En cyklist från andra hållet kollade samma fordon och vi kom mot varandra. Med centimetrarna tillgodo klarade vi oss, men fotot det försvann den här gången. Festen har bara börjat.

In på ICA och handla och spana så klart! En var där upptagen med grönsakerna, kanske jag skulle ha frågat om något avlångt lagom grovt... Men bestämde mig för att låta gurkan vara den här gången. Jag brukar ha bråttom, det hade en annan kille idag, men han var fem strån virrigare än jag. Han rusade förbi mig och gjorde ett "ärevarv" i butiken innan han hamnade före mig i kassan. Det visade sig att han skulle hämta ett paket och läst fel på avin, han skulle till Coop.

För min del blev det att betala, packa och cykla hem innan jag stormade vidare tillbaka till centrum och Coop. Här köper jag drickan som är 2 kronor billigare/flaskan. I kassan står Angelica klar att serva mig. Nja, åtminstone ta betalt för varorna, inget annat tyvärr. Så nu har jag sex färska kilometer i benen och strax är det hundens kilometer, snarare 2 km som skall avverkas. Någon som hänger med?

 
 
Ali

Ali

24 augusti 2007 17:00

Du har gjort ett redigt motionspass i dag du!
Själv har jag legat nerbäddad med förlylning, men är seg som en kola, lite ska jag väl orka läsa och skriva på bloggen:)
Ha en bra kväll! Kram Ali

http://alibengali.bloggspace.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards