Alla inlägg den 2 januari 2009

Av Zkrivaren - 2 januari 2009 23:59

Nu har ögonen nästan slocknat, allt i kroppen utom en pigg rackare, som hänger med.

Jag sitter och försöker få vett i varför hemsidor, mejl o annat är ur funktion, men det är ju helg, satans djävla helg. Är det inte vanlig helg är det annan helg, och inte är det min helg.


Sängen är min ialla fall!


Lev väl!


//Zkrivaren arg o på dåligt trött humör

Av Zkrivaren - 2 januari 2009 23:20

Och se hur det har gått... 

Efter en konferens om mikrokirurgi i New York satt de ledande kirurgerna i en bar och drack. När de så småningom började bli lite onyktra så kom dom in på deras största triumfer vid operationsbordet.

Den första, en australiensisk kirurg, berättade:

-Vi fick in en kille som hade klämt sig i en tryckpress. Allt som var kvar var lillfingret. Vårt lag av kirurger lyckades konstruera en ny hand, byggde en ny arm och en ny kropp, så att när han till slut gick till arbetet blev han så effektiv att han gjorde 5 personer arbetslösa.

-Det är väl ingenting, sa en amerikansk kirurg.

-Vi hade en arbetare som fastnade i en kärnreaktor. Allt som blev kvar var håret. Vi konstruerade en ny skalle, en ny kropp och nya organ och skickade honom tillbaka till arbetslivet. Han blev så effektiv att han gjorde 50 personer arbetslösa.

Den svenske kirurgen som hade suttit tyst och lyssnat harklade sig och tog till orda:

-En dag när jag var ute och gick kände jag lukten av en fis. Jag tog fisen till sjukhuset i en skräppåse, släppte den på bordet och började jobba.

-Först slog vi in fisen i ett rövhål, byggde nya skinkor, satte fast en ny kropp på den ena änden och ben på den andra änden. Till slut blev det en man som vi döpte till Fredrik Reinfeldt och han har tamejfan snart gjort ett helt land arbetslöst...

En "opolitisk Zimpelz önskar alla en god natt... Nu är det snart någon annans tur, hoppas inte "Emman" var för goer denna kväll...;-)

Sköt om er...:-)

Av Zkrivaren - 2 januari 2009 21:38

Kärleksrecept på banankaka

Ingredienser:

2 st leende ögon

2 st välformade ben

2 st fasta mjölkbehållare

1 st form med pälskant

1 st banan

lite äggvita

Tillagning:

1. Se djupt i de leende ögonen

2. Bred ut de välformade benen åt sidan

3. Knåda mjölkbehållarna försiktigt

4. Stoppa in bananen i formen och för den försiktigt fram och tillbaka

5. Dekorera med äggvita

6. Kakan är färdig när bananen mjuknat

Baktid vid 40 grader, cirka 30 minuter. Kom ihåg att rengöra verktygen noga efteråt, eftersom dom förhoppningsvis snart skall användas igen.

Bon apetit!

Från bare ja... :-)

Av Zkrivaren - 2 januari 2009 18:49

Jag tänkte ge mig in i relationer och berätta en sann story om ett triangeldramas början, som slutade bra...tror jag.


Det är Bettan som är singel, som hittat Petter (fingerade namn) på en kontaktannons. De växlar några meddelanden  för att övergå till mejl och annat. Efter ett år av velande, hett o svalt, slår de till och pratar med varann per telefon. De utbyter olika löften som att inte se åt andra osv.


Svårt att hålla tycker Petter, men klarar det hyfsat bra. Bettan, får däremot kontakt med en man som har det hon vill ha, hon faller, men får även hans baksida, en svart sådan. Det stoppas innan det börjar.


Efter en tid erkänner hon det för Petter, som är en tålmodig man, och snäll. Han ger henne en mild kommentar, och föreslår skärpning och fotsättning. Nu är allt bra mellan dem...eller är det?


Kanske blir det en fortsättning i slutet av året.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 2 januari 2009 18:30


Vad tuben visar är väl mitt rätta jag, även om jag mest gillar att rymma... Sen kan man tolka vad jag kan mena med just denna.

Ja. Vad ska man hitta på nu. Sent är det och idag blir det jag som blir nedpöttad, men vad gör det...:-)


Jag har ännu inte fått packat, vilket borde vara klart. Jag har inte gjort nån större nytta alls känns det som, underlig känsla då man tänker på det. Jag undrar om jag kommer iväg alls... Ska åka på Söndag...

Passet är kollat så jag inte får en överraskning som för några år sedan... ibland lär man av sina misstag.

Under dagen kom min vän på besök... hon mår pyton. Har massa dåligt runt sig och söker någon som kan hjälpa henne ur sin situation, precis som jag gjorde för ett antal år sedan. Då hade man haft det bättre sitta innanför galler. Den känslan unnar jag inte min värsta fiende. Just nu behöver hon en jurist då hon liksom många andra förnedras av myndigheten försäkringskassan, där hon ofrivilligt blivit ”kund”.

När jag en gång jobbade i en... hör och häpna... ICA-affär som snabbköpskassörska, skulle vi aldrig kunna behandla våra kunder så kränkande. Där hade kunden alltid rätt även om de inte alltid hade det. Men ordet kund har fått en annan innebörd idag. Men skillnaden är väl att f-k inte vill ha sina kunder tillbaka, att de försvinner på ett eller annat bra sätt för man orkar inte strida.

Kund har blivit ett negativt ord. Så ICA och övriga affärer... byt namn och kalla det viktigaste ni har för nåt positivt istället och stäm försäkringskassan för nåt lämpligt...

Blev nu så att jag inte kunde hjälpa mer än lyssna och minnas min tid som förnedringsobjekt. Att råda går inte för de ändrar regler lika ofta som herrn här byter skjorta (tror jag). Någon juristutbildning har jag inte heller. Ingen annan heller för den delen... möjligen högskola... grundat på livets hårda skola. Där kan vi snacka utbildning även om den inte funkar så som man vill.

En sak till hände idag... jag har blivit befordrad till Officer, de ni... nu kan jag med gott samvete gå runt i militärbyxor utan att skämmas... de åker med på resan för de är behagliga att resa i... även om mina barn kommer skämmas för sin gamla mamma, barnbarnen är för små ännu... Nu tappa jag greppet lite... över till det jag började med...

Idag fick jag i alla fall förfrågan, eller snarare att jag var Officer i ”Rör inte våra barn” över mailen från ”bossen”, kommer inte ens ihåg vad han kallade sig för, så lätt minns jag. En grupp på facebook där det sitter eldsjälar som vill våra barnen väl. Idag finns över 2000 medlemmar och det sprids som vinden... Nu gäller det att det kommer ut också, får väl se hur detta kommer arta sig. Lägger länk men vet inte om man kommer in utan att vara medlem... och det kunde man int, men ni som är medlemmar, gör ett besök... Har tagit upp frågan om att de kunde kommit utanför då jag är medveten att det är en bubbla där, får se hur det går.

http://www.facebook.com/home.php?#/group.php?gid=5795605274

De startade för några månader sedan och jag har varit på vild jakt för att sprida ”En manifestation för barnen” så att så många som möjligt får reda på att den finns... ett tjatigt, hårt arbete... oftast i orkanvind. Har nästan gett upp för att hitta intresserade, men envis som en åsna jag är fortsatte jag att söka. Tror jag provat alla de sätt som går och tid har det tagit både på mig... och mig. En av anledningar att jag börja sitta här och terra er också... jag brukar köra utmattningsmetoden. Nu känner jag att ni fått vila så jag vågade skriva detta...:-)

Hur som... idag kallas jag Officer Maset, vilket förklarar både det ena och andra...

Lägger den för er tjatiga länken och hoppas på er hjälp att sprida, ni kanske vet någon som kämpar för att barnen ska ha det bra... Se till att

http://www.namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=2472

Det blev visst något trots allt... :-)

Nu tackar Officer Maset er en bra kväll och överlämnar er i den ”gamles” vård. Sköt om varann...// Zimpelz

Av Zkrivaren - 2 januari 2009 15:23

Efter mer än 14 minusgrader i natt har temperaturen legat strax under 6 minusgrader.

Hmmm...vilken snuskig inledning, ligger under sex? Ja tack!


Men vädret har varit jättefint och sådan klämdag som idag, går man ut och njuter av det, väl påpälsad.

Jag tog en vända till biblioteket, där mina favoriter jobbade idag. Något att titta på och göra annat och prata med också.

På väg hem kom jag till en grupp ädlrde som stod och pratade med varann och gruppen splittrades när jag kom fram, med ett leeende hej då. När ena hälften kommit utom hörhåll, sa kvarvarande till varandra vad de egentligen tyckte om övriga. Det var inte positivt kan jag meddela.

Själv är jag nu positiv, och lämnar bloggen en stund framåt.


//Zkrivaren

Av Zkrivaren - 2 januari 2009 15:09

Blondinen stod och berättade inför en grupp turister:
- Det här skelettet är 10.002 år gammalt.
- Det är ju fantastiskt! sa en av turisterna. Hur kan ni veta det så exakt?
- Skelettet var 10.000 år när jag började jobba här och det är två år sen nu...

Av Zkrivaren - 2 januari 2009 10:31

Äntligen har jag efter timmat av jobb med svetsen, tinat upp datorns tangentbord, värmefläktarna har gått för fullt för att tina resten av hårddisken och skärmen, som även fick skrapas.


Årets kallaste dygn är här, vid midnatt 14 minusgrader, och nu 9 minus, ger ingen rolig effekt ute. Det är svinkallt, bistert och inte roligt. Än så länge är jag hyfsat varm, men hur länge klarar jag mig i denna nordpolsliknande kyla?


//Zkrivaren

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards