Alla inlägg den 6 april 2008

Av Zkrivaren - 6 april 2008 23:18

Allt har sitt pris, så även jag. Eller snarare så får jag betala ett pris och då ett högt sådant.


Idag utbrast följande diskussion på kvällen då jag sa:

- Dags för sängen.

- Va? Redan? Kvinnan blev lite ställd.

- Jo, det börjar kännas så, sa jag sanningsenligt.

- Men ska vi gå till sängs när vi inte känner varann?

- Va? Jag skall sova?

Sedan small det! Jag for iväg, inte till sängens drömlika värld utan till yttre världsrymden i nästa solsystems yttersta axel, väldigt lik min egen tyckte jag. Lika svankig som min rygg och kullrig som ars...

Nu insåg jag att huvudet satt bak o fram.


Jag ska aldrig mer somna i en film, jag lovar att försöka hålla löftet.


Lev väl!


Zkrivaren


Av Zkrivaren - 6 april 2008 21:33

"Det är inte vad människan förtjänar på sitt arbete som är hennes egentliga lön, utan vad den gör henne till.


(Johan Ruskim) 

Av Zkrivaren - 6 april 2008 21:14

Vilken kväll, det tar på krafterna att vara damerna till lags överallt, i bloggen, mejlen, verkliga livet och hunden.


I ICA var det som vanligt, heltrevligt och glatt när jag var inne och handlade juice, sedan hann jag med att träffa en kille och vi kom att prata om fotbollsklubbens vattenskadade omklädningsrum, som inte ens hann tas i bruk. Nu blir det många bollar att bära från närbelägna skolan, fast de har ju en viss vana eftersom nybygget inte ens var avslutat. Och damerna har ju dessutom egna "bollar".


Mejllådan kokar och svimmar, har försökt att hälla vatten på den, men då skriker hårddisken något underligt, bäst att låta bli. Från Norrbotten har jag inte hört av Zaga, bara en damlapp, inte sådan man tar bort damm...utöver mig.

Utan en same kvinna. Jag har lite släkt däruppe...också. 

Det är inte bara skräp i släkten, någon sa att det var därifrån jag fick mina gyllene gåvor till kvinnan...


Och kvällen är inte slut än...inte jag heller.


//Zkrivaren - i full fart 

Av Zkrivaren - 6 april 2008 18:43

Natten blev i vanlig ordning sömnlös, kanske berodde det på överfallet vid 01-tiden i bostaden.


Jag hade fastnat i burken och med tanke på den fantastiska lyhördheten och idoter till grannar, så tog jag hörlurarna till hjälp. En nackdel fann jag, sladden var lite för kort. Sagt och gjort, en bra karl tar saken i egna händer och drar.

Då ser jag en skugga som kommer farande snett bakifrån mot mig. Jag vänder mig om och kastar mig med viss rädsla framåt och lyckas fånga såväl pidestad som den tunga krukan ovanpå, i sin färd mot golvet.

Allt för att jag stod och drog...i fåtöljen vars ryggstöd knuffade till allt.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 6 april 2008 14:32

Jag fick ett mejl med fräckt innehåll...inte historier...bilder... OLALALALALA...

Det fick mig att tänka på när jag bodde i Stockholm. En kompis till mig av det motsatta könet och jag satt hemma hos mig och pratade snusk.

Jo, man kan prata om det först...

Jag hade på den tiden "flotta horstritan" en bit bort. Hon menade att det var väl inget att gå där, det kunde hon med och lätt tjäna 10 000 på 30 minuter.

Visserligen var hon rätt söt och fina former...fast hon visade dem alltid påklädda...synd om mig.

Jag slog vad om att visa min bästa vän för henne om hon lyckades.

Hon lovade att visa vad hon dolde...båda två.


Hon hade ett par vanliga jeans på sig en blus som i det starka solskenet denna sommardag, antydde en röd bh under.

Hon gick lagom långsamt promenerande. Jag ställde mig lite strategiskt dold och tittade. Hon hann fem meter innan första bilen stannade och en kort diskussion följde. Därefter åkte bilen iväg. Hon var kvar och gjorde tummen upp, tecknet för att man var intresserad av henne för 2.000 kronor!

I slutet av kvarter ett kom nästa bil. Samma procedur och tummen upp igen. Bruden hade kunnat tjäna 4.000 kronor på några minuter. Jag insåg att jag hade fel yrke...och kön.

Efter tjugo minuter hade hon kunnat få in mer än 10.000 kronor och jag gick fram till henne och frågade hur hon fick dem att åka utan att slita in henne i bilen först.

- Enkelt, först frågade priset, när de tvekade visade jag upp lite, sa hon och då först såg jag att bh:n inte var kvar och en knapp för mycket i blusen var oknäppt. Mysigt, tyckte ett annat huvud.

- Men sen då?

- De övertalades efter att ha smygtittat, villiga att betala, då nämnde jag nåt om sjukdomar...

Jag skrattade och skakade på huvudet när hon kom närmare och en hand lades hos min vän:

- Kommer du ihåg vad vi slog vad om?

Det gjorde jag.


Vi hade många diskussioner om detta och annat, och även efteråt testade vi om det var rätt eller fel, sant eller falskt, allt i ungdomens glada tecken. Senare kom vi att flytta upp och ner...inte så! och tappade senare kontakten, men minnet finns kvar ännu. Och likadant är det med kunderna på de olika gatorna i landet, de som så gärna betalar för en intim stund...eller är det för en sjukdom?


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 6 april 2008 12:40

Sent ut med voffen idag, men vilken tur det visade sig vara.

Vi hann ut så sprang hunden och lade en stor hög vältuggat avfall, sedan kom hennes kille.

WOW...eller snarare VOV...och efter sedvanlig hälsande så gick de och luktade sida vid sida. Husse och jag pratade med varandra. Omkring oss gick många andra hundar, tittandes och fundersamt undrande.

Sedan kom "min" kråka kraxande och satte sig några meter från hunden. Vad de pratade om vet jag inte, får lära mig språket.

Sedan kom två raskatter gåendes i koppel och andra hundar. Full fart i djurriket idag, när jag är som tröttast, fast det finns mer...en del kommer snart i denna blogg.


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 6 april 2008 10:42

Det blev en lååååång inledning på dygnet.

Efter trevligt samtal, blev det chat och sedan TV på det och i säng runt 02:30.

En väl avkyld säng för en het kis som mig, som behöver annat än avkylning för att lugna ner mig.

Hett är bara förnamnet...


Och stressigt är efternamnet...håll ut snart är jag eller någon annan åter här!


//Zkrivaren 

Av Zkrivaren - 6 april 2008 00:42

Usch vad jag blev sugen på choklad, och har bara en sort hemma...behöver ju efterrätt då.


//Zkrivaren 

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards