Direktlänk till inlägg 4 april 2008

Goddag på er

Av Zkrivaren - 4 april 2008 17:37

-Goddag på dig, zkrivaren.

Orden kom från en ung tös idag, tydligen är det inte bara vuxna som läser vad jag ställer till med, även barn gör det så nu får jag skärpa till mig.

Ska bland annat byta cykel. Det höllt på att bli en incident idag med på väg hem från matbutiken ICA, där personalen sliter hårt och ändå hinner vara med på ett strålande humör. Oss emellan...förbjudet för ICA:s och Coops personal att läsa! ICA leder vänligheten och servicen klart nu, de som för ett halvår sedan låg långt efter. Det är så trevligt att man vill inte gå ut, bara genom kassan och in igen...sablar att man inte är von Anka.

Och till ICA:s ledning, se nu till att belöna denna perfekta personal!

Och för all del, mig också.


Hundturen på eftermiddagen gav många möten, men få stunder av lycka för jycken, liksom jag, är magsjuk.

Jag kan dock äta lite, hon vill inte äta.

Jag kan banta, det kan inte hon.


Det blev dock en hel del foton idag, 42 bilder på djur i huvudsak fåglar, varav två stycken blev extra intressanta efter att jag med hund (vem annars?) gått och letat efter en saknad gås, och utan förvarning på cirka 1,5 meters höjd kommer en fågel som jag först trodde var den saknade gåsen, flygandes. Ner över vattenytan och med några centimetrar till godo över hela sjön till en position, dit jag snart skulle komma och se vad jag skulle få se.

För där satt den, nu mer likt en bergsand, tillsammans med en för mig oidentifierad fågel av större modell, något som fick mig att ta ett antal bilder. Nu skall dessa analyseras.


Coolast var kråkan, min ständiga övervakare...andra har männskor.

Jycken skyndar till sin plats, eller toalett, och sätter sig under fågelns protest. Denne sitter på en gren ovanför och vill överleva, inte dö i gasattack.

Dessa två är vänliga mot varann, eller som vi människor säger: "Tonen är rå, men hjärtlig." Så är det mellan kråkan och hunden också.


Nu är det bara den bärbara datorn som jag längtar efter, sen jädrar annama... skulle man haft en glass också.


//Zkrivaren

 
 
Ali

Ali

4 april 2008 18:54

Tjingeling i stugan!
Hoppas att du har det bra vännen, jag sitter och läser lite vad du haft för dig:)
Blandad kompott kan man säga...
Täcket kanske har en radie på 100 mil?
Ha det bästaste och en fin fredag nu!!!
Kramelikram Ali

http://www.alibengali.bloggspace.se

 
Ingen bild

Babbelmoster

4 april 2008 20:43

god kväll zkrivaren!
tittar in för att önska dig en bra helg och tacka dig för dina goa kommentarer hos mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zkrivaren - 11 februari 2013 12:40

Hästkött i lasagne, en katastrof och stor nyhet, alla anklagar alla i spåren av hästkött som kanske funnits länge i lasagne, istället för nötkött som ska vara i densamma. Vad ingen talar om är den otroliga leveranskedja från slakt till frysen i ...

Av Zkrivaren - 5 februari 2013 23:24

I Lidköping kan många hålla sig för skratt, men vad skall de göra? Jo, slå en signal för att slå en drill, den senaste (vansinniga) tekniska utvecklingen i mobiltelefonens historia är ett faktum. Står du och väntar på buss eller tåg och blir n...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 20:52

Jordbruksverket tycker att vi äter för mycket kött i Sverige, det är inte bra för miljön, anser de. Därför föreslår Jordbruksverket att en skatt ska läggas på köttet, för att få oss medborgare att äta mindre kött. När tar dessa dumma dörslag slut...

Av Zkrivaren - 22 januari 2013 14:33

Åter är den hatade TV-licensen, numer TV-avgift, blivit aktuell. (Uppdaterat) Nu ska alla som har en dator, surfplatta eller mobil (smartphone) betala avgift. Att INTE inneha TV räcker alltså inte för att komma undan en onödig avgift om tusentals k...

Av Zkrivaren - 11 januari 2013 21:42

Hackare utnyttjar säkerhetsbrist – så skyddar du dig Säkerhetsexperter varnar för användning av datorprogrammet Java. En allvarlig säkerhetsbrist har upptäckts och datoranvändare uppmanas att stänga av funktionen. Så löd inledningen i arti...

Presentation

Omröstning

TV-avgift skall betalas...
 ...via en avgift som nu
 ....reklam
 ...skatt
 ...skatt och reklam

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards